• janedoe

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

Hej hej! Jag finns också i Skaraborg och planerar bröllop för fullt!

Började läsa igenom hela tråden, men orkade inte gå igenom allt. Har däremot ett tips till

Pärlhönan!

Streith i Falköping (vet ej förnamn) ska visst vara väldigt duktig! Annars kan du kika på Elin Strigå www.trollkatt.com . Duktig fotograf. Sist jag pratade med henne bodde hon i Örebro och kunde tänka sig att få resa och material och lite praktiska saker betalda. Hmm. Fast det var flera årsen sist och handlade om helt annat uppdrag än bröllop. Ja, hon är duktig iaf! :D

• janedoe

snofsan:
    Vi kommer antagligen lägga runt 3000:- sammanlagt. Vet inte riktigt än. Har en vän som jobbar som guldsmed och ska göra ringarna. Vännen har en idé som rör en röd diamant, men jag tror bara vännen glömt kolla priset på en sådan.. Läste att det bara godkänns (certifieras?) 20 röda diamanter per år. Kollade runt på nätet för lite priser och hittade en amerikansk diamantförsäljare som hade sådana för sisådär 20 000 dollar... Vore verkligen riktigt trevligt att få en sådan i min ring för knappa tvåtusen spänn! ;D

Shadow83:
    Här planerar vi skicka ut inbjudningarna 4 månader innan med osa 1 månad innan.

Får jag fråga er alla - Vad kommer ni lägga på kläderna?

• janedoe

Kläderna:

Kinaklänningar är billigt och bra. Men jag vet flera som blivit väldigt besvikna när de fått hem sina klänningar. En av dem kontaktade mig då hennes klänning var för lång och ärmarna inte alls stämde överens med bilden hon utgick ifrån. Fel tyg och för vida. Så jag köpte nytt "rätt" tyg och gjorde om den för henne, sen vart den underbart vacker! :D

Själv ska jag sy samtliga plagg - brudparet (Vi! :D ), 1 marsalk, 3 tärnor, 3 näbbar. Trots det kommer materialkostnaden ändå ligga runt 6000-8000:-. Jag hoppas innerligt på ett litet bidrag från tärnorna och marsalken och från näbbarnas mor- och farföräldrar... ;) Håller på att köpa in lite tyg då och då för att inte få en stor smäll när det är dags att börja sy.

Finns det någon butik i Skövde med billiga tyger?

• janedoe

Då måste jag inflika ;) att det inte alls låter som jättebra service. Uppenbart är att de vill sälja papperskopior till er istället för att ge er möjligheten att fixa sådana själva med egen skrivare... Trist och fånigt.

Bella30 skrev 2007-11-16 15:36:15 följande:
    Jag pratade med fotograf Doverholm i dag för att boka dem till bröllopet. Jättebra service & trevliga...MEN de säljer inte fotona som tas högupplösta digitalt, endast lågupplösta. Det betyder alltså att man bara kan titta på bilderna i datorn.Nu vet jag inte vilken fotograf vi skall välja.Ville ju ha Doverholm!Vilken fotograf skall ni välja??
Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)