• Shadow83

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

Hej hej (vinkar lite extra till rosalin)
    Jag friade till min sambo i fredags på hans 25-års födelsedag. Kom inte på nån bra present Nåja, planerna är att vi gifter oss i sommar (som alla andra?).
    Vi vet ännu inte om vi kommer bjuda bara de närmsta (alltså hela min släkt och sambons föräldrar, syskon och mor-farföräldrar) eller alla. Sambon har nämligen 20 kusiner med respektive... Har funderingar kring knytkalas i såna fall.

Vi bor i Skövde och är 24 resp 25 år med en liten kille på sex månader. Om allt går som vi vill så blir det ett bröllop med bebis i magen. Någon som har idéförslag på klänning?

• Shadow83

rosalin: Jepp jepp.
    Måste bestämma ett datum. Har funderingar på Aspö och det är ledigt i slutet av maj. Då är det väl grönt ute?
    Har nån varit och kikat hur det ser ut där? själva lokalen alltså

• Shadow83

Har pratat med de på Aspö. Min sambo ville ha senare, i augusti. Men tyvärr var det fullbokat då. Det är däremot ledigt 6 september. Så det får bli då. Det kostar 2000 spänn (iom att vi bor inom skövdebostäder) för halva fredagen till halva söndagen. Dessutom finns det sängplats för 100kr/bädd. Det tyckte jag lät bra eftersom vi har långväga gäster. Om nån skulle vilja stanna vill säga...
    Men jag hoppas det är schysst innuti. Kommer väl kika runt lite om vi ska dit och skriva på kontrakt å så.

Nån som funderat på teamfoto.se ? Min sambos arbetskamrat är fotograf där så han skulle höra med honom. Hoppas man kan få lite rabatt...

• Shadow83

Mickes tös: Tråkigt det där med tårtan
    Vi ska inte ha tårta. Fasen, vi kommer nog inte ha nåt traditionellt. Det kommer bli som en släktträff...Får se om nåt ändras, det är ju ett tag kvar

• Shadow83

Ceasara: Jag kommer inte ihåg vad hon sa. om det var 35 eller 25 bäddar, typ...

Marsaphir Marlean: Jag vill gå upp Fast om jag inte blir gravid så måste jag träna buken ordentligt. får väl göra det parallellt. bebisverkstad och träning alltså, magmuskler behöver jag ändå

• Shadow83

aah, typiskt. Ringde precis till aspö och sa att vi bestämt oss för den 6 september. Tänkte fråga om sovplatserna men det glömde jag naturligtvis bort. Nåja, ska dit nästa vecka iaf.

• Shadow83

Mickes tös: förresten, tack för tipsat om hjoanna. hon gör ju jättefina tårtor. om vi ska ha en så kontaktar vi nog henne
    Fick ett bra tips. Man kan ta en bröllopstårta som inte är såå stor och vi börjar på den. Sen har man fler mindre och billigare. Jag blev kär i barntårtan med gräs och en mus uppepå

• Shadow83

Hur långt innan bröllopet har ni tänkt skicka ut inbjudningarna? Och när ska man senast kräva ett svar?

När det gäller ringarna vet jag inte. Vi ska ha släta i vitt guld (fast killen vill ha helt i platina). Jag vill ha nån liten diamant i och har ingen aning om vad det kostar. Har inte lust att lägga 10000:- för våra ringar (ihop alltså)

• Shadow83

usch, behöva vänta såå länge. fasen det är ju en eevighet kvar

• Shadow83

kinaklänningar? Nån som har lite länkar att dela med sig?
    Jag ska iofs troligtvis få klänningen uppsydd av sambons moster=materialkostnaden bara. Men jag har inte pratat med henne, och vet inte om hon behöver ett mönster (vilket jag inte har). Sen behöver jag ett par skor. Är jag inte gravid då har jag ett par redan.
    Sambon ska bara ha vanliga finbyxor och kavaj.

• Shadow83

Mickes tös: Låter som en jättefin klänning. synd på priset bara

Nu är lokalen bokad. Så det blir den 6 september. om jag inte blir gravid för tidigt vill säga...

Hörde mig iaf för om sovplatserna på Aspö och det finns 19 bäddar i en sovsal och 4 i en mindre.=23 totalt

• Shadow83

fy, alldeles för många snygga klänningar på den sidan

• Shadow83

Det är ju faktiskt löjligt med håruppsättning och smink för 2500! Jag tror att det är som min kille säger. Jasså, ska ni gifta er ja men då kostar det xx kr mer.
    Kan iofs förstå att man får betala lite mer iom att man kanske gör en sån där provgrej innan, men 2500 tycker iaf jag är way to much!

• Shadow83

ja för min del tror jag att jag ska få proffssminkning. men håret fixar jag själv. kommer lägga minst 20 timmar på det... undrar om jag borde börja på det nu. man hinner inte så mycket med en unge som far omkring numer. (ska ha syntetdreads)

• Shadow83

ja för min del tror jag att jag ska få proffssminkning. men håret fixar jag själv. kommer lägga minst 20 timmar på det... undrar om jag borde börja på det nu. man hinner inte så mycket med en unge som far omkring numer. (ska ha syntetdreads)

• Shadow83

Marsaphir Marlean: pahh! då ska jag nog inte ens bry mig om att gå till st remi, gillar absolut inte såna personer. dessutom vågar jag nog inte ha en tid bokad för sånt där. är lite otäckt tycker jag. Kristina boden har jag inte vågat gå in i än. jag är en riktig fegis!

Ska till lidköping imorgon, kanske ska kika lite där. såg på eniro att det finns en affär som har bröllopsklänningar.

• Shadow83

snofsan: De tre's, fast nu blev jag osäker. står att de har bröllopskläder, klänningar osv. tydligen ska man helst inte ha med sig barn dit :/

• Shadow83

Mickes tös skrev 2007-11-08 21:14:56 följande:

bröllop bröllop bröllop hur ska man kunna tänka på något annat?
    äsch, det har redan runnit av mig
    Fast värst just nu är att jag fick veta att aspö kanske inte är så bra iaf. Det blir tydligen värsta sorlet iom att det är högt i tak. Men kanske, kanske, det inte blir så iom att vi inte ska ha musik på *hoppas*
Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)