• Hannahpanna

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

Hej, hej allihopa!

Jag ska gifta mig i Varnhem, menllan Skara och Skövde, men bor i Örebro. De e min m2b som kommer från Varnhem, så jag har i princip noll koll på ex brudbutiker i närheten... Skulle bli jätteglad om ni som har lite mer koll på regionen ville dela med er av er kunskap! Finns det nån bra bröllopsbutik i Skara eller Skövde där man kan hyra kläder? Jag ska nog sy upp min klänning, men min m2b behöver ju nått att ha på sig också...

Har kollat lite me frisörer i Skövde och funderar på Hultmarks DaCapo. Nån som har någon erfarenhet av hur de är?

• Hannahpanna
    snofsan skrev 2007-10-28 18:27:32 följande:
    frisörer hultmark decapo ska ja ev ta med men dom finns både i skövde OCH i skara dom tar ungeför 660:-/timme då e smink inräknat med sen kan du kolla på kristina boden i skövde måånge fiina klänningar där
    Tack för svar! Har kristina boden herrkläder också? När och var ska ni gifta er?
  • Hannahpanna
    snofsan skrev 2007-10-29 20:26:57 följande:
    hej jag vet inte om dom har herr kläder, men vi tänkte hyra frockcoat till m2b i skara e de en liten bröllops affär typ troro de kosta 3000:- elle nått sånt...vi gifter oss i götene 30/8 - 2008 ni då?
    Vi ska gifta oss i Varnhems klosterkyrka den 16 augusti -08.
    Hur långt har ni kommit i planerandet?

Är de några mer som ska gifta sig i sommar? Hur tidigt tänker ni skicka ut inbjudningar? Jag tycker de e lite svårt å veta, eftersom många kanske planerar sin sommar ganska tidigt, å man vill ju att så många som möjligt ska kunna komma...
  • Hannahpanna
    tolonta skrev 2007-12-17 10:06:23 följande:
    Hmmm... Min budget är utan resa... Men den kanske inte är så illa ändå, allt annat är med. Fotograf blir denna: www.photprint.se, jag gillar hans foton skarpt. Han har inte sin hemsida klar än, utan länkar än så länge till sina bilder på fotosidan, och där finns inga bröllopsbilder (men en massa andra fina bilder, mest naturbilder dock). Men han skickade litet bröllopsbilder till mig via mail, och jag gillar verkligen hans bilduttryck (och jag är kräsen med sånt, eftersom jag fotograferar litet själv...)
    Tolonta, vad kostar fotografen?

E de nån som har tips på nån annan bra fotograf? Gärna billig :)
  • Hannahpanna

tolonta: Tack för fotograftips!

Hur långt innan bröllopet skickar ni ut inbjudningarna? Vi funderar på och skicka ut dem i mars, vi gifter oss i mitten av augusti. En del verkar tycka att de e lite tidigt, men vi vill ju att så många som möjligt ska kunna komma...

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)