• Mickes tös

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

snofsan: ja det är ju det lilla dilemmat, hur sjutton beskriver jag det? det är en designklänning vilket gör att jag inte fick fota den... axelbandslös, tajt liv som går ner en bit över stussen och sedan ut i en stor kjol med ett vackert släp (som jag ju inte skulle ha nått ) tyget var lite matt, lite "skrynkligt" och det var full med vackert broderade blommor... typ

• Mickes tös

pärlhönan: efter mycket letande hittade jag den på pronovias hemsida, men p.g.a. upphovsrätten vågar jag inte lägga up den...

• Mickes tös

blivandfrularsed: Det finns ingen direktlänk men jag har gjort ett försök till vägledning i min presentation tillsammans med länken till pronovias sida.

• Mickes tös

rosalin: tackar, ja det är ju budjeten som är problemet... men den satt så bra och hade ett underbart fall i kjolen, ja ja bara att leta vidare, samt leta ställen att spara pengar

• Mickes tös

rosalin: först gick jag runt och kolla lite, sedan fick jag titta på lite bilder i olika brochyrer och visa på det som jag tänkt mig. därefter plockade vi ut ett par som jag tittat på och sedan gick hon runt och kolla efter sånt jag ville ha samt sånt hon trodde skulle vara snyggt. jag började prova och allt eftersom jag fick på mig klänningarna kunde jag ju säga vad som var bra och dåligt med dem vilket gav henne fler ledtrådar om vad jag ville ha... ofta var det så att om jag gillade kjolen så gillade jag inte livet och vice versa... jag provade däremot inte några klänningar som var rena motsattser till det jag ville ha från början, t.ex. med ärm och smal kjol, men det var liksom inget alternativ, tyckte varken jag eller hon som hjälpte mig. dessutom såg hon till att jag fick prova en sån där riktig prinsessklänning med en jättekjol och då fick jag känna in att det inte var jag... så man ändras en del i sitt tänkande av att prova, även om jag inte har vänt om helt . hoppas du får ut något av allt mitt babbel...

• Mickes tös

shadow83: jo jag vet, helt livsfarligt

• Mickes tös

Karis anneli: jag visste ju dock inte vad det var för klänning jag prova förrän den satt på, och som gjuten oxå, suck och stön vilket bekymmer...

• Mickes tös

idag blir det plugga, plugga och plugga. ska träna lite ikväll också... var iväg och prova lite klänningar igår, men har fortfarande bara pronovian i huvudet...

• Mickes tös

snofsan: det var ganska utplockat men hon skulle få in mer, i början av december trodde hon att det mesta skulle ha kommit in. Var i lundsbrunn på Ateljé festfolk.

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)