Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)
Fika vore skoj , och gott
snofsan : vilket datum har ni bokat?
Fika vore skoj , och gott
snofsan : vilket datum har ni bokat?
Mickes tös : ja det vet jag ju egentligen inte, det är nog väldigt mycket dåligt självförtroende. dessutom är jag också smått perfektionist.
nä nu vaknade tösen så jag får väl gå och mata lite...
Pärlhönan : hej och välkommen! Var och när?? (nyfiken )
starchick : hej hej, tja herrljunga är väl inte så långt från skövde (inte jätte iallafall) så välkommen med i vår gemenskap Ju fler desto roligare
Mickes tös : hm, nä meny har jag inte kommit till än.. ska ju bestämma vart vi ska vara först, sen beror det ju på vad de serverar Om de blir i moholm brukar de avsluta kvällen med korv och bröd så alla är mätta och belåtna när de går hem
starchick: oj vad du har kommit långt i planeringen! här har vi inte ens bokat lokal, vilket är det först vi ska göra. Eventuellt blir det 31 maj för oss oxå, beror på vilken lokal vi väljer..
spannar lite på inbjudningskort oxå.. hur ser era ut?
Pärlhönan : hm ok. då kommer jag nog ändå inte veta vart det är.. känner inte till det så bra åt det hållet...
Lite kul att de flesta av oss håller på med lite hemlighetsmakeri...
Mickes tös : riktigt härlig klänning!
imorgon ska vi till bjerttorp slott för att se hur det ser ut, men än så länge lutar det åt moholms herrgård.. lite närmare för oss
var på bjertorp idag men vi har nog bestämt oss för att inte välja det. Det kändes så formellt allting och så vill vi inte ha det. Visst är det storslaget med ett slott men det blev absolut inte personligt. Blir nog moholms herrgård istället. Mycket mer familjärt, dessutom kändes det häftigare att ha tillgång till hela herrgården och inte bara vara i en sal som det hade blivit på bjertorp. kostnaden blir ungefär densamma.
på bjertorp verkade de också lite mer besvärade av barn, vi vill ju ha med tösen som kommer att vara ett år då, men de tyckte att vi skulle ha barnvakt så att eventuella barn kunde vara på något rum. Vi vill ju att tösen ska vara med, hon är en del av vår familj och jag vill inte ha ett så stelt bröllop så att det inte ens finns rum för barnen vi vill ha med.
bröllopsresa blir det ingen för oss.. eller ja, kanske ett par dagar på något spa eller liknande här hemma i sverige. vi har inte råd att åka långt och inte vill vi vara borta länge från tösen heller. så vi tar väl nån längre resa om ett par år istället när hon är lite större