• Bella30

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

Mauritius är UNDERBART !
    Vi var där 2003 & jag drömmer fortfarande om den resan, hihi.
    V bodde på Belle Mare Plage... Vilket hotell skall ni bo på?
    Ni kommer att få en fantastisk bröllopsresa...!

Vi kommer att vara borta 14 dagar, och resan kostar c:a 40-45´(har inte fått priserna från flygbolaget ännu)inkl. halvpension.
    Vi har själva bokat flyget och boendet. Blev billigare än att boka med t.ex VING, där samma resa kostar 50´.

snofsan skrev 2007-11-13 10:07:41 följande:
    ååhh de låter underbart..vi tänkte åka till mauritius på smekmånaden.. men de e ganska dyrt... 30.000:- för 11 dagar...hur länge ska ni åka å om ja får vara så fräck att fråga vad det kostar att åka dit?
  • Bella30

Låter superhärligt!
    Älskar spa, men tyvärr så blir det alltför sällan...
    Vi kommer bl.a att önska oss pengar i bröllopspresent (heckar från Forex...) som vi kan ha som fickpengar på Maldiverna...
    Har även börjat med en "bröllopslista" på Cervera... Vad önskar NI er i bröllopspresent??

Mickes tös skrev 2007-11-13 10:23:41 följande:

2 veckor med halvpension och upp till 15 behandlingar i veckan ska kosta 24000 för oss två, och det är inte dyrt om man jämför, men det är ganska mycket som en klumpsumma
  • Bella30

Ok, det är ju bättre att göra en "önskelista" än att få saker man redan har/inte vill ha.

Jag har nyss ätit tokgod lunch; kycklingsallad med ananas & hasselnötter med vitlökssås. Mmmmm.
    Nu - jobba !

Mickes tös skrev 2007-11-13 12:27:36 följande:

Vi ska (hoppas jag) önska oss pengar i resebidrag... sedan får det väl bli någon liten lista oxå för de som inte vill ge pengar...
  • Bella30

Hej!!
    Det finns en massa kul att hitta på... Men vi låg mest & solade, badade & snorklade (samtidigt som vi smuttade på drinkar såklart...)
    Men vi var en heldag på "Gabriel Island" (åkte katamaran dit & grillade, solade & snorklade). Jättevackert!
    Spelar ni golf? Vi gick iaf en runda (iof bara 9-hål pga värmen) på Belle Mare Golf & Country Club. Sååå fina banor!!
    Annars så kan man ju shoppa upp pengarna !
    Köpte Lacoste, Fred perry mm...
    Nu var detta för 4 år sedan, men jag har för mig att vi hade med oss 8000 kr i fickpengar. Skall fråga sambon senare...
    Nu hade vi ju oxå "all inclusive", men vi åt lunch och middag ute några kvällar för omväxlingens skull.
    10.000 kr tror jag är lagom...

blivandefrularsed skrev 2007-11-13 16:04:15 följande:

Å, vad bra att du säger det! Vi åket till mauritius tre dagar efter bröllopet....!!! Vi ska bo på Le VICTORIA, hoppas det blir bra =) Några tips när man är där? Vi har all inclusive, så hur mycket pengar tror du vi behöver ta med oss?? Kommer nog mest slappa vid poolen och havet
  • Bella30

"Rådhuset" i Skövde gör jättefina & goda!
    Åt en från deras bageri (ligger i Hjo) på ett bröllop i somras...
    Konditori Princess gör oxå bröllopstårtor...

Mickes tös skrev 2007-11-13 16:34:34 följande:

nu tänkte jag byta ämne lite, jag behöver ett bra konditori till tårtan, är det någon som har börjat fundera på den och vet något bra?
  • Bella30

Hmm, låt mig tänka. Jorgubbsmousse inuti & vit choklad/marsipan utanpå... Sååå fräsch & god!!
    Mickes tös skrev 2007-11-13 17:18:35 följande:

Bella30: vad var det i den tårtan?
  • Bella30

Ring Rådhuset i Skövde & fråga !
    Jag tror att det är öppet nu...

Ja, den var verkligen tokgod! Min sambo älskade den oxå!!
    Mickes tös skrev 2007-11-13 18:05:35 följande:

bella30: Beställer man de på rådhuscafét då, även om de har bageriet i hjo eller? vet du om de har en hemsida? för min m2b blev jätteintresserad när du skrev att den innehöll jorgubbsmousse
  • Bella30

Vem är det som skall fota er?

Vi har prel.bokat Fotogruppen i Skövde...
    Mickes tös skrev 2007-11-13 19:31:05 följande:

vi var och pratade med vår tilltänka fotograf idag... det lät toppen... ska maila henne framöver om lite fler detaljer, men det känns så skönt att det är bokat
  • Bella30

Jag tittade på "Ugly Betty" - tokfin brudklänning Bettys syster hade !
    Hoppas att du hittar ngn bild, borde finnas...

Ha en bra dag alla blivande brudar i snöovädret!

rosalin skrev 2007-11-13 21:22:48 följande:
    såg ni på ugly betty? En sån klänning vill jag ha.. vill ha vill ha!!
  • Bella30

Ja, verkligen !
    Trodde ett tag att han överlevt - men hon drömde ju...

snofsan skrev 2007-11-14 09:02:14 följande:
    ja tittade på ugly betty å den klänningn va gööööööör snygg...lite ledsamt att han e död egentligen
Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)