Inlägg från: blivandefrularsed |Visa alla inlägg
  • blivandefrularsed

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

Mickes tös

du kanske kan länka till sidan..

• blivandefrularsed

Mickes tös

Jättesnygg!!
    Verkar som du fick riktigt bra hjälp, vart var du någonstans?

• blivandefrularsed

samma här, tvätta innan jobbet...

• blivandefrularsed

funderar också på att gå till frisör, tärnan tycker det kan vara roligt att vi gör det ihop och det tycker jag med såklart! men jag vet inte om det är lite för dyrt kanske....var inne på headlites i lidköping och där kostar brudpaketet runt 2500, då makear dom och fixar i tre timmar plus att man får komma innan för rådgivning. Tror att det är vad det kostar på dom flesta ställena för på kopparsalongen ligger det också runt det priset. Som sagt, lite över vår budget men det vore roligt... =)

• blivandefrularsed

ahha, det lät ju inte så dyrt, det frågade inte hon mej på headlites, där verkar dom ha ett fast pris oavsett frisyr och hårlängd, kanske borde kolla runt lite mer

• blivandefrularsed

snofsan

ja....tärnan betalar 700-800 för sin frisyr

• blivandefrularsed

ja, tycker också det är för mycket pengar...får kolla om det finns billigare på nåt annat ställe, men man vill ju också veta att det verkligen blir som man vill ha det, så om nån har nån rekommendation av frisör i lidköping...!

• blivandefrularsed
    snofsan skrev 2007-11-02 09:32:39 följande:
    hmm.. tjejer man får tänka så här att dom kommer juh ha öppet tidigt på en lördag som dom kanske inte i vanliga fall har öppet annars på.. så de e nog därför de e dyrt tror jag.. min hår uppsättning å smink för mig och mina två tärnor och näbben kommer att gå på 5000:-..... de e dyrt ja vet,, men ja kan tycka att det e pinsamt att låta dom andra betala för sin håruppsättning å smink när de e ja som ska gifta mej.
    ja, så kan det ju faktiskt vara, plus att mycket när det gäller bröllop kostar lite extra, men då tror jag också att man får det där lilla extra, den där lilla extra känslan av lyx och att bli bortskämd....
  • blivandefrularsed

aaa, då får du gärna komma med tips sen om du hör nåt bra =)

ringde till två hårfrisörer idag, Mias Hårvård (där jag brukar klippa mig) och salong Vivåga (där jag har kompisar som klippt sig) och på båda ställena kostar det från ca 1600 beroende på håruppsättningen. Dom har inte make-up, men man kan boka ex nån från kicks eller body shop som kommer dit. Dock har dom vanligtvis inte öppet på lördagar (som ex Headlites) och det verkade lite osäkert med att boka i semestertider, många jobbar ju inte då osv.. Då kändes det bättre när jag pratade med tjejen på headlites, tror dom har lite mer vana där och så kan dom ju sminka också om man vill. Dessutom vill min tärna fixa håret med, så då behöver vi boka upp två frisörer vilket också var lite osäkert på vivåga.

• blivandefrularsed

Shadow83

Vet också att festivitas i lidköping har brudklänningar. Funderar på att hyra kläder till brudgummen där, det kostar runt 900 kr.

Snofsan

Näe, jag har väl inga direkta tips från lidköping. När det gäller håruppsättningar så har jag bara gjort det en gång, till studentbalen, och det var hos Anna på Mias hårvård. Jag blev nöjd, men då hade jag kort hår med så frisyren var ändå inte jätteroligt tyckte jag. Ska försöka luska runt lite bland bekanta om man kan få nåt tips.

Mickes tös

Låter som det schemat jag har tänkt att vi ska ha. Kan inte komma på nåt stort som du har glömt.

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)