• tolonta

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

Hmmm... Min budget är utan resa... Men den kanske inte är så illa ändå, allt annat är med.

Fotograf blir denna: www.photprint.se, jag gillar hans foton skarpt. Han har inte sin hemsida klar än, utan länkar än så länge till sina bilder på fotosidan, och där finns inga bröllopsbilder (men en massa andra fina bilder, mest naturbilder dock). Men han skickade litet bröllopsbilder till mig via mail, och jag gillar verkligen hans bilduttryck (och jag är kräsen med sånt, eftersom jag fotograferar litet själv...)

• tolonta
    Bella30 skrev 2007-12-17 10:31:08 följande:
    tolonta>>Vilka snygga foton!!Älskar fotot "lights in Alingsås"Har du lust att maila bröllops-fotona? Inboxar isf min mailadress...
    Japp, gör det så skickar jag över dem. Har fått i två olika mail, på olika mailadresser...
  • tolonta
    Bella30 skrev 2007-12-17 10:29:40 följande:
    tolonta>>Jag tycker att din budget verkar kanonbra, med tanke på att ni har 90 gäster.Vi har ju endast 40 gäster... Och vi har en budget på 100´ inkl. resa.Vad betalar ni i kuvertpris/person? Vart skall ni ha festen osv..? Kanske har frågat tidgare...
    Vi ska ha festen på Hjelmsäter, på Kinnekulle (deras festlokal är en flygelbyggnad från 1700-talet bilder finns här: www.hjelmsater.se). Kommer ha catering från Köttex till huvudrätt (har inte bestämt rätt än, men deras dyraste kostar 150 kr/person), förrätt och efterrätt fixar vi själva. Får ha med egen alkohol, ska prova litet olika viner ihop med maten när jag provar den, kommer köpas i Tyskland av mig eller någon annan... Så i min budget är kostnad för all mat, dryck (inkl gratis öl, vin och cider i baren) samt tårta cirka 30 000 kr, vilket skulle ge ett kuvertpris på drygt 330 kr/person. Hyran för lokalen är dock 5000+moms, men då har vi två våningar att disponera under ungefär en halv vecka...

Men det plockar på ändå i kostnader... Fast jag får väl erkänna att jag inte ansträngt mig för att leta jättebilliga alternativ, utan har gått på att "det här vill jag ha". Tycker att vi har pengarna, även om det är en definitionsfråga eftersom vi bygger hus samtidigt och myyycket (ungefär alla) pengar går dit just nu... Kunde haft festen i någon bygdegård också, men det här kändes mer rätt i stilen, vi ska ha "blått och solrosor" som tema :)
  • tolonta

Mickes tös skrev 2007-12-18 13:20:39 följande:

halloj tjejer är nu laddade för imorgon En liten fundering bara, hur ska vi känna igen varandra?
    Det är vi som går försiktigt mot fontänen och sneglar på varandra eftersom vi undrar om det är någon av de andra...? Tror att det löser sig när vi är där, vi får hoppas att det inte är allt för många andra tjejgäng samlade där just då

Exakt hur många är det som kommer? Så att vi inte drar iväg någonstans innan alla har kommit... (säger jag eftersom jag har en tendens att vara i sista sekund, eller några minuter för sen...)
  • tolonta

Jag har ljusblå jacka, håret kommer ändå inte synas under min turkosa mössa. Ses

• tolonta

Jag åker också nu, och 3+ ev 1 verkar fortfarande vara det som gäller. Får väl se om någon mer dyker upp... Ses!

• tolonta

Det var väldigt trevligt med fikan igår, fattar inte att tiden gick så fort bara...?

Har nu blivit sugen på en spa-bröllopsresa. Jag har en resa inntestående hos sambon, så jag funderar på en kortare spa-resa till Tallinn ganska direkt efter bröllopet, och en längre bröllopsresa senare... Vilka idéer man kan få

• tolonta

Hannahpanna: 2500 för porträttfotografering, 3500 för porträttfoton och vigseln i kyrkan + mingel på kyrkbacken. Inkluderat reskostnader och att man får korten högupplösta på skiva.

Tror dock att www.sebastianstreith.com var billigare ändå (har för mig att CaCC sa det...).

• tolonta

Ja, det verkar som om den bara är öppen i tre månader, så den som upptäcker att tråden är stängd kan ju starta en ny, eller?

Jag ska också pyssla med inbjudningskort snart. Har allt hemma, och skulle kunna sätta igång. Men både mamma och storasyster vill vara med och pyssla, så jag får försöka hitta en tid då vi kan allihop... Fast jag kan ju förbereda litet, leta fram adresser och så.

Nu har ju jag varit så himla tråkig att de som jag verkligen vill ha med vet redan när vi ska gifta oss, och vart. Så jag behöver inte ha så bråttom med inbjudningarna för den sakens skull. Men ska försöka skicka ut dem i februari, inte till alla hjärtans dag dock....

• tolonta

Ja, kanske något då Jag kände att det var många som behövde få veta ganska snabbt, så att de inte bokade upp sig på annat. Många av mina gäster är mina klubbkompisar, och det är bra om de vet om det så att de inte tar på sig för mycket att göra på tävlingen som är två dagar efter vårat bröllop. Så de flesta är nog informerade. Har inte alls haft något behov av att överraska med inbjudningskorten. Hade tom diskussion om datumet med mina kompisar innan jag bestämde datumet. För det var jag som bestämde det, sambon hade dock inga invändningar...

• tolonta

Jag kommer skicka ut inbjudningarna i slutet av februari. Men som sagt så vet i princip alla redan om att vi ska gifta oss då, av praktiska skäl... Jag vill ju att alla ska kunna komma!

Jag gifter mig 1/8, och eftersom det är semesterperiod så kan det vara bra att veta det innan semesterönskemålslistor börjar komma upp, och det gör det nog i februari-mars...

• tolonta

Sorry, vet inte någon bra sömmerska såhär på rak arm...

Och jag tror att trådar stängs efter 3 månader.

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)