• Mickes tös

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

Så var det ny vecka, och dags att ta nya tag... synd bara att jag bara har hela huvudet fullt med bröllop .
    Har lyckats övertala sambon om att åka på bröllopsmässa på tjolöholms slott till helgen *längtar*. Någon annan som ska dit?

• Mickes tös

Jag lovar att komma med en mycket innehållsrik rapport .

Precis som du säger så är det ju så att det blir på riktigt först när kyrkan är bokad. Speciellt för mig som inte fick något "riktigt" frieri, utan bara en idé, alltså min pojkvän sa typ bara "vi skulle kunna gifta oss då" och jag visste inte om han skämta eller mena allvar. Men nu när både kyrka och lokal är bokad så räknar jag med att han menar allvar

• Mickes tös

rosalin: Jag antar att min sambo har tröttnat på mina frågor... har varit intresserad av bröllop länge, men smatidigt vetat att ekonomin spökar... men jag antar att han tröttnat på mitt eviga snack om det hela tiden, som att det skulle bli mindre nu

Snofsan: tjolöholmsslott ligger strax utanför göteborg

• Mickes tös

rosalin: mitt i prick man skulle ju aldrig tjata om de kom med egna förslag, alltid svarade på ens frågor (med tydliga åsikter och inte bara, jag vet inte, eller varför frågar du det) och verkade lite mer intresserade.
    fast sedan har jag säkert varit extra jobbig i helgen eftersom jag är sjuk och legat i sängen mer eller mindre hela tiden.
    Försöker plugga men det är inte så lätt med huvudvärk och illamående, som att det skulle vara bra att sitta framför datorn då antagligen inte, men det är svårt att slita sig

• Mickes tös

rosalin: låter avancerat, kan tänka mig att bröllopsplanering är roligare
    Själv har jag börjat fundera på dukar och bordsdekorationer

• Mickes tös

rosalin: ja det är nästan lite farligt, men men det händer ju bara en gång och man vill ju hinna med att få fundera på allt, vill ju liksom inte komma efteråt och säga att om jag ändå tänkt på det...
    fast en annan sak som är nästan jobbigare är att se alla man känner i ögonen och inte få berätta, vill ju liksom bara skrika ut det. Det är därför jag har berättat för min tärna för att ha någon att prata med (innan jag hittade er här ) och som kan följa med mig ut och titta på klänning och skor, usch ser inte fram emot att leta skor, har alltid problem att hitta bra skor... Hoppas att jag ska få lite idéer och svar på mina frågor på mässan nästa helg...

• Mickes tös

rosalin: ja ljuga behöver jag inte göra, för det är ingen som frågar något direkt, alla vet att vi inte har råd
    snygga kort du/ni har bestämt er för, vi väntar fortfarande på svar från han som ska göra våran karikatyr.

snofsan: jag har oxå köpt hem papper men sen inte riktigt kommit till skott. du lägger väl ut nån bild

• Mickes tös

snofsan: jag hittade massa bra tips här på BT
    vet inte exakt men något med att härmed inbjudes XX och XX att närvara, eller Vi ska gifta oss! Vore kul om ni ville hedra med er närvaro, eller något liknande. Var vigseln äger rum och var middagen och festen äger rum. klädkod, o.s.a. och vem som är ansvarig, alltså vem de ska höra av sig till. är det jag kommer på så här...

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)