• rosalin

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

snofsan : sorry, försvann lite tidigare.. Ja den är med i classic-katalogen. Rät så tidigt, nån av de förta sidorna. En av ringen där heter typ 1-3K och liknande. De är trädda på någonting på bilden (har inte katalogen här som du förstår). Vi har valt förlovningsring från den sidan, och så blir det även någon av ringarna med sten i till vigselring. (Gud va flumigt det blev, förstår du vad jag menar?)

Mickes tös : tackar!

Fika tar jag gärna en dag, men helst i skövde (har inte alltid bil och även om jag har det så lyckas jag aldrig lyfta ur barnvagnen ur bilen). Tid får ni andra säga..

• rosalin

oj underkläder och skor ska man ju ha oxå, men här blir det inget sånt förän klänningen är inhandlad... måste ju passa oxå.. Men skor kommer jag aldrig hitta några.. jag hatar att köpa skor, och ännumer hatar jag högklackde saker..
    Underkläder däremot blir skoj.

Ska ni ge någon morgongåva till brudgummen dagen efter? Eller håller ni på traditionerna och låter honom stå för det?

• rosalin

Mickes tös skrev 2007-10-19 13:14:01 följande:

så vilket samtalsämne ska vi ta nu? någon som har ett bra förslag. Jag tänkte på det att om någon får fram någon prisuppgift typ den snofsan hade på en frisör så kan vi väl lägga ut dem, så att inte alla måste fråga alla... om ni förstår vad jag menar...
    ja det var ju rätt smart, har tyvärr inga prisuppgifter alls än..
    Jo jag var ju hos fotografen här om dan Doverholm här i skövde. En standardfotografering utan någonting, i studion gick på 2500kr och sen beroende på album kunde det springa iväg till 14000 beroende på vad man valde för album. Men snittparet fotade för ca 6500 kronor.
  • rosalin

kom på ett ämne till
    Hur ska ni göra med korten, album eller såndär med många kort i på väggen, eller redigerad fotobok eller stor förstoring på väggen? Vi har lite svårt att bestämma oss. Album tittar man ju sällan i men man kanske tröttnar på att ha korterna på väggen och då har man ju inget att gå och titta på för att minnas...

• rosalin

ja att börja med fest häftet är nog bra. känns som att det är det som kan ta längst tid. har ni funderat på vad erat ska innehålla.

• rosalin

jag tycker festhäftet är det absolut värsta. För att inte tala om beskrivningen av alla peroner som är på festen. Kort och fyndigt. Får ont i magen av att bara tänka på det.

• rosalin

Shadow83 : nämen vad kul att se dig här!!

Inget avslöjande FL-tråden bara.. här är det störthemligt än. Bara min mamma som vet nått.. och så du nu då

• rosalin

Shadow83 : aspö är rätt så uppbokat tyckte jag det såg ut som.. fast vi tittade ju på början av juni. 31 maj var nog ledigt. Där är verkligen jättehärligt.. fast lokalen vet jag ju inte...

• rosalin

shadow83: klart ni ska göra som ni vill ha det. När vi hade dopet hade jag tänkt mig en jättefest men eftersom det blev så hastigt på (1,5 veckor från det att jag pratat med prästen till hon var döpt) så gjorde vi det enklast möjliga med bara släckten och det var verkligen jättelyckat. Att det blev så lyckat gjorde att jag inte ville ha ett jättebröllop med 1000 kompisar. Vi ska bara bjuda de närmsta vännerna och närmsta släckten.

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)