• Mickes tös

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

Marsaphir Marlean: eftersom jag inte är någon finsmakare och det är lite som snofsan säger att de lite dyrare menyerna innehåller massa konstiga ingredienser, så blir det inte bättre med dyrare mat för mig, men jag förstår verkligen de som vill ha det.

• Mickes tös

blivandefrularsed: får helt enkelt kolla om de har möjlighet att ge oss ett smakprov och vad det i så fall skulle kosta.
    jo jag är helt med på vad du menar med fotograferingen, men jag tänker lite på gästerna också, men du kanske har någon bra idé om vad de kan göra under tiden...

• Mickes tös

blivandefrularsed: så sant det är ju ett bra förslag, tack. då ska jag bara fundera på hur jag ska göra om jag ser ut som en dränkt katt i ansiktet...

• Mickes tös

problem, mitt första riktiga problem, hjälp. någon som vet någon bra konditor? hon som jag tänkt skulle göra våran tårta kan inte. gärna priser oxå, om nån vet...

• Mickes tös

blivandefrularsed: ja, jag är bra villrådig, för när du nämde att nog hela dagen kommer att vara en känslostorm, så gick det upp för mig att risken är att jag inte ser bättre ut innan... men men kort ska ju tas och tar vi med fotograf efter så får vi väl fota själva innan, ja ja det löser sig, får se hur schemat för dagen ser ut när vi kommer lite närmare, men tack för dina bra tankar, det har verkligen hjälpt

• Mickes tös

Marsaphir Marlean: ja det är sant, det ser ju mycket mer aptitligt ut när det är upplagt, vi äter ju egentligen inte bara med munnen

• Mickes tös

Marsaphir Marlean: vi har inte funderat så mycket på hur vi ska lösa det rent praktiskt än, sedan vet jag inte hur det blir heller, från början var jag stenhård på att vi inte skulle ses innan, men sedan när jag var inne på att fota innan så skulle jag ju få rucka på det kravet och efter det så har det inte riktigt blivit samma sak, nu kan jag liksom tänka mig att ses innan. Men om vi inte ska ses så tror jag att vi fixar det så att han är hemma hos sina föräldrar och jag hemma hos oss.

• Mickes tös

halloj allihopa här kommer avrapporteringen från tjolöholms bröllopsmässa.
    1. det var lite långt att åka, men det visste man ju innan.
    2. var där när det öppna men redan då massor med folk.
    3. trångt i två avseenden a. mycket folk, men det får man väl också räkna med, däremot b. väldigt små utställnings "bås", varje utsällare hade väl knappt 2m^2 för sin utställning och så fort det stod två personer framför så fick man inte plats. *största besvikelsen*
    4. Men fick massor med broschyrer och modevisningen var toppen, tänk vad mycket enklare det är att se hur något ser ut när det sitter på någon .
    Så sammanfattningsvis, okej, fick inte ut allt men en del.

• Mickes tös

rosalin: Nej du missa inte så mycket.

Pärlhönan: Fotografer frågade du om vi har kollat på www.teamfoto.se verkar vara bra kort.

För övrigt har jag i helgen skrivit ihop ett utkast till vigselprogram, kollat över inbjudningslistan ihop med sambon och markerat ut säkra och osäkra, sedan har vi börjat med en första skiss på bordsplacering och det mina tjejer skall sägas att det är inte enkelt...

• Mickes tös

Hej allihopa. Jag och min m2b började så smått att diskutera bröllopsvals igår och kom fram till att vi måste ha en kurs. är det någon som vet någonstans där man kan gå valskurs?

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)