• snofsan

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

weeeeeee jag har köpt min tiara nu det ligger i mitt galleri

• snofsan

Thailand 08 skrev 2007-10-26 08:46:31 följande:

Tiaran var jättefin.Vi har visst tänkt oss likadana frisyrer!!Jag har sparat samma foton i min "bröllops mapp"
    tack =)

ser inga bilder på hår uppsättningar
  • snofsan
    Shadow83 skrev 2007-10-26 09:18:00 följande:
    Hur långt innan bröllopet har ni tänkt skicka ut inbjudningarna? Och när ska man senast kräva ett svar?När det gäller ringarna vet jag inte. Vi ska ha släta i vitt guld (fast killen vill ha helt i platina). Jag vill ha nån liten diamant i och har ingen aning om vad det kostar. Har inte lust att lägga 10000:- för våra ringar (ihop alltså)
    vi tänkte skicka ut inbjudningarna typ 4 månader innan sen sätta osa en månad innan
  • snofsan

janedoe: okej ja de bra om man kan få en röd diamant för två tusen

bröllopskkläderna

* brudklänning: 3200:-
    * frockcoat hyra: 3000:-
    * hyra två tärnklänningar: 1600:-
    * sy näbbklänning : 0:- (svärmor syr den)

summa: 7800:-

• snofsan

i skara skulle dom få nya klänningar i november jag ska dit då
    Marsaphir Marlean skrev 2007-10-27 17:31:00 följande:

rosalin Tänkte också ta en vända med en kompis på Kristinaboden, St. Remi och ändringsateljen, samt Dressed for Success i Skara en dag. *De hade ju stängt denna vecka på Kristinaboden*. =) Vi kanske ses där?
  • snofsan

st remi vart ligger de?

rosalin skrev 2007-10-27 15:15:26 följande:
    jag har kollat på kinaklänningar på 1koo.com men efter för mycket tittande blir man alldeles snurrig. Först ser typ alla fina ut, sen vill man inte ha en enda. Eller jo, om man kombinerar ihop dem Tänkte jag ska ta en dag och gå både till Cams och Kristinaboden här i skövde så jag får provat vilken typ av klänning jag passar i.. Nån annan som funderat på att ta en sväng i affärerna här i skövde? Finns det nån mer förresten, som jag glömt. (förutom St Remi för där behöver man beställa tid)
  • snofsan
    Hannahpanna skrev 2007-10-28 18:14:21 följande:
    Hej, hej allihopa!Jag ska gifta mig i Varnhem, menllan Skara och Skövde, men bor i Örebro. De e min m2b som kommer från Varnhem, så jag har i princip noll koll på ex brudbutiker i närheten... Skulle bli jätteglad om ni som har lite mer koll på regionen ville dela med er av er kunskap! Finns det nån bra bröllopsbutik i Skara eller Skövde där man kan hyra kläder? Jag ska nog sy upp min klänning, men min m2b behöver ju nått att ha på sig också...Har kollat lite me frisörer i Skövde och funderar på Hultmarks DaCapo. Nån som har någon erfarenhet av hur de är?
    frisörer hultmark decapo ska ja ev ta med men dom finns både i skövde OCH i skara dom tar ungeför 660:-/timme då e smink inräknat med

sen kan du kolla på kristina boden i skövde måånge fiina klänningar där
  • snofsan

Mickes tös skrev 2007-10-28 17:56:33 följande:

hallå allihopa, har just kommit fram till att det är livsfarligt att prova klänningar, i alla fall om man inte säger till innan vilka pengar man har att röra sig med. Var och provade klänningar i gbg i helgen och den som jag tyckte bäst om där kostar 10.950 i grundpris och sedan behövs det göras vissa ändringar... där gick budgeten åt pipsvängen... nej det är bara att titta vidare...
    hej

ohh shit!!! vilken dyr klänning var det en sån där som du ville ha?

jag förstår att du kollar vidre ja skulle hellre aldrig köpa en klänning för över 10.000:-.....DYRT
  • snofsan

Mickes tös skrev 2007-10-28 18:49:18 följande:

snofsan: nepp den var inte alls som jag tänkt mig, men den var bättre, jag provade några som var så som jag tänkt mig och upptäckte att jag inte gillade dem på... har sedan totalvänt i frågan om slöjan... ska definitivt ha slöja, det blir en sådan skilja i känsla...
    hihiih ja man hinner ändra sej ett dusin ggr innan man köper sin klänning du ska inte beställa som jag gör då?
    designa din egna klänning?
Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)