Inlägg från: Offis |Visa alla inlägg
  • Offis

Maj 2008 fortsättning

Hej hej! Nu har jag hittat hit tack vare lottis84

Har inte haft tid att hänga här på ett tag. Det som har hänt sen sist är att jag i princip har bestämt mig för vilken bukett jag ska ha. Vi pratade igenom blommor, priser för min bukett, tärnornas + coursage o dekorationer om vi vill ha det

• Offis
    pandis2405 skrev 2007-10-16 15:38:04 följande:
    min m2b är gärna med och planerar de "stora" sakerna, som att titta på lokal och bröllsresa och sånt, men det är alltid jag som får ta iniativen. Det är ok, så är det med alla saker för oss, det är jag som är projektledare men tex när jag frågade om han hade några åsikter om färgtema så tittade han bara konstigt på mig... men det gör inget, jag tycker pyssel är kul och tar gärna det själv. Jag kan sätta honom på att klippa eller limma eller nåt när det behövs.
    Min är likadan. Han är helt med på att man måste ha en kyrka, en lokal o åka på resa, men resten är det inte så bråttom med. Däremot fick jag honom att sitta och hjälpa till med inbjudningskorten, men som sagt pandis, jag tog intiativet Däremot var han riktigt duktig på att blåsa med varmluftspistol och sätta fast klisterkuddar
  • Offis

Hej hej!

Vi blir högst 76 pers inklusive oss. Det är övre gränsen för hur många som får plats i vår festlokal...så fler kan vi inte bli

Vi tänkte skriva lite om varje gäst i festprogrammet. Har hört att andra har gjort det och att det har varit uppskattat. Ska ni göra något sånt?

• Offis

Hej hej på er!
    Även vi snålar o spar just nu, speciellt då jag är student o inte har så mycket i inkomst... Dock ska mina föräldrar betala maten och lite däromkring som t.ex. serveringspersonal o kuvertavgift, så där får vi en hel del hjälp. 76 pers som ska äta är inte så billigt

En sak har jag dock legat o grubblat på... Vi ska ju önska oss pengar till bröllopsresan i bröllopspresent, men själva resan måste ju betalas rätt långt i förväg...hur gör ni??? Vi var och pratade med en tjej på Ticket som sa att om man bokar charter vill de att man betalar en handpenning rätt snart och resten senast typ 44 dar innan resan. Och om man bokar reguljärt kan man behöva betala flygstol och så nästan med en gång... Blev lite fundersam över hur vi nu ska göra

majbrud 2008: Vad kul att ni ska till Malaysia, det är vi också inne på! Har dock inte tittat runt så mycket på vart vi vill, men det verkar vara så fint! Vi tänkte nog vara borta i 2 veckor och åka i juni nån gång.

• Offis

Bara 6 månader kvar för oss också...som sagt, det går fort!!
    Vi har nu frågat vår tilltänkta toastmaster och toastmadame om de vill ställa upp på detta uppdrag och det blev jätteglada

Ikväll ska jag o sambon baka pepparkakor o sedan mysa med glögg framför Sverige-Spanien

Trevlig helg allihop!!

lottis84 skrev 2007-11-17 10:55:50 följande:
    Vad tiden går fort... idag är det 6 månader tills man gifter sig den 17 maj. Idag ska vi bara njuta av livet... äta och dricka lite gott och titta på Labero på Rondo (Göteborg). Ha en trevlig helg, det ska jag ha
  • Offis

lotis84: Har ni hittat några billiga o bra vaser att sätta blommorna i? Vi(jag ) har tänkt oss nåt liknande det du beskriver, fast med rosa rosor. Har tittat på dessa på IKEA, www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50102911 men det kanske finns nåt billigare alternativ?

lottis84 skrev 2007-11-18 13:12:39 följande:
    Vi kommer bara en enkel dekoration på bordet, vill inte att det blir för mycket. Vi kommer ha vaser med en rödros och någon grön kvist. Sen kommer vi ha ljus... vill helst ha värme ljus i någon sorts ljusstaket som är lila, men har inte hittat något som passar än. Dock har jag hittat vanlliga ljus som är lila, så i västa fall blir det sådana... hmm hängde ni med?
    Även vi tänkte ha honörsbord med "tungor", då fler personer verkar få plats så i vår festlokal. Har varit hos floristen som ska binda min bukett och hon tyckte vi skulle pryda honörsbordet med en "blomsterbåge", ska ni ha en sån?? Funderar på om den kanske "skymmer sikten"

Annars, om ni vill veta lite mer om mig, är jag född 1984 och pluggar till 4-9-lärare i Ma och NO. Fästmannen är född 1985 och har läst Medicinsk biologi, men pluggar nu upp betyg samtidigt som han jobbar som labbtekniker, för att komma in på läkarlinjen till våren. Vi har varit ett par sedan jan -02
  • Offis

Hejsan!

Jo, vi hade ju egentligen tänkt oss ett vinterbröllop och var inne på den 2 feb 2008, men eftersom sambon nu ska försöka söka in till läkarprogrammet till våren och därmed kommer söka till alla Sveriges läkarprogram, kände vi att en flytt och ett bröllop inte passar så bra ihop... Därför blev med det maj och den 17:e blev det för att vi ville vara säkra på att ha grönt omkring oss och för att min morbror, som är präst, som ska viga oss inte hade konfirmation då... Egenligen ville jag av nån lustig anledning ha bröllopet på ett jämnt datum (fråga mig inte varför), men så blev det alltså inte och nu är jag helnöjd med den 17:e

JhS2008 skrev 2007-11-19 19:32:48 följande:
    Funderade på en sak, varför valde ni just maj och det datum ni valt?För oss är maj speciellt och passar in i vår "planering". Vi valde också maj för att det är så grönt och fint med alla fina blommor och det är under denna tid som man njuter av grönskan och andas in den nya friska luften
    Även min klänning finns att beskåda i mitt galleri, men den är finare i verkligheten!
  • Offis

Min klänning kostade 6998kr, men jag känner mig sååå fin i den Ingen annan klänning som jag provat har kännts så bra, så det fick bli den här...
    Sambon ska nog ha Jaquette tror han. Vi var på bröllopsmässa i sep och då tyckte han det var finast Han och o hans bestman ska gå o prova kläder efter den 3 dec då affären vi tänkt hyra i öppnar på nytt (de har flyttat). Har däremot inte nån bra koll på vilka färger han ska ha, men det löser sig nog. Inte blir det som färgtemat iaf - han vägrar ha rosa! Och vårgrönt känns lite sådär att ha på västen... Vi får se vad det blir

• Offis

Hejsan på er!

Var ett tag sen jag var här...mycket att göra nu i december + praktik på det...

Men sen sist har det iaf hänt en hel del; vi har bestämt och bokat fotograf, tillfrågat vår toastmaster och toastmadame om det vill ställa upp, vilket de jättegärna ville + att sambon och hans bestman var och provade jaquette i onsdags! De blev sååå fina båda två!!

Idag ska jag troligen gå till den salong där jag ska fixa hår o smink och kolla hur de är. En kompis kompis satte upp sitt hår + blev sminkad där till sitt bröllop och hon blev jättefin! Så jag hoppas att de är bra och trevliga

Hur går det för er såhär i adventstider?

• Offis

Nu har vi också bokat resa. Vi far iväg till Maldiverna och ön Kuredu. Vi har bokat via www.indcen.com och fått ett kanonpris! Vi betalar 35000:- för 14 dagar inklusive halvpension (frukost och middag) och boende i en beach bungalow.
    Kolla bara på ön, visst är det som paradiset! www.kuredu.com

Vi resonerade också så att det är nu eller aldrig som man kommer att kunna åka så här långt, så vi vill verkjligen satsa på resan! Lite tur har vi också, eftersom vi under 2004 vann 15000:- i resecheckar genom att vinna en korsordstävling(!) Dock var dessa bundna till Ticket, så vi har nu sålt dem för ett billigare pris, men det ger ju ändå en hel del pengar.

Nä nu ska vi åka iväg till Sthlm på nyårsfirande!
    Gott Nytt År på er allihop!!

• Offis

Vad roligt att ni också ska dit Ja, den verkar vara helt underbar!!
    Vi åker också med Quatar Airways, men inte förrän den 9 juni, ca 3 veckor efter bröllopet (17 maj). Eftersom jag är student måste jag avsluta terminen först
    Hur ska ni bo? Vi valde Beach Bungalows, eftersom det passade budgeten bäst...

FruFA skrev 2007-12-31 19:17:46 följande:
    Vad kul att ni bokat resa! Älskar att resa!!Det är samma ö som vi skall till!Visst ser det underbart ut?!!Verkar sååå mysigt & romantiskt...!Vilket flygbolag åker ni med? Vilket datum? Vi kanske ses där? Vi åker med Qatar Airways från Arlanda den 12 maj...
Svar på tråden Maj 2008 fortsättning