Inlägg från: pandis2405 |Visa alla inlägg
  • pandis2405

Maj 2008 fortsättning

Hej,

jag har hittat till nya tråden. Tänk vad tiden går. Vi är rätt många här nu.

• pandis2405

Vi har
    kyrka - bokad
    lokal - bokad
    frisör och smink - prelbokat
    klänning - köpt men måste sys in

Två saker mindre att tänka på: vi har bestämt att inte ha professionell fotograf, för vi har flera vänner som är duktiga på att fota, så vi tänkte leja två av dem. vi har också bestämt att inte bo på finhotell på bröllopsnatten, utan istället satsa på att dra iväg på bröllopsresa redan dagen efter, och lägga de pengarna på hotell då.

Det vi måste göra inom en snar framtid är att fråga våra tilltänkta toastmasters. Sen måste vi fundera över det där med transport, det är bara 10 min gångväg mellan kyrkan och festlokalen. Jag skulle gärna åka häst och vagn, men vet inte om jag tycker att det är värt priset. Gästerna får nog ta sig själva, vi kanske kan ge uppdrag till ett par familjemedlemmar att skjutsa dem som inte har bil i skytteltrafik, speciellt om det blir dåligt väder.

• pandis2405

min m2b är gärna med och planerar de "stora" sakerna, som att titta på lokal och bröllsresa och sånt, men det är alltid jag som får ta iniativen. Det är ok, så är det med alla saker för oss, det är jag som är projektledare

men tex när jag frågade om han hade några åsikter om färgtema så tittade han bara konstigt på mig... men det gör inget, jag tycker pyssel är kul och tar gärna det själv. Jag kan sätta honom på att klippa eller limma eller nåt när det behövs.

• pandis2405

jag tycker att det verkar vara många här som redan är stressade över att hinna bli klara. Jag tycker att det är jättelång tid kvar, är jag konstig?

Jag har känt att huvudsaken är att man tidigt bokar upp sånt som man vet blir fullbokat, alltså kyrkor, lokaler, fotografer, hotell och liknande. Vi tänkte nog softa nu ett par månader (förutom att jag förstås planerar en massa i huvudet...)

• pandis2405

jag tänkte nog börja pyssla och sånt i januari. I december finns det nog med julpyssel, januari är så tråkigt, så då kan det behövas lite klipp och klistra, och inbjudningskorten ska ut i feb.

vi har inte så mycket inköp och koordinering att tänka på annars, då vi har festen på värdshus där allt sköts av krögarna, vi behöver träffa dem någon gång för att bestämma meny och diskutera dekorationer, dj och sånt, men det blir i vår.

klänningen är köpt, men jag ska sy in den. Vill dock inte göra det förrän någon månad innan.

blommor och sånt väntar jag med tills i april-maj, jag har inte så stora krav på det.

bröllopsresa ska vi nog försöka boka nu i okt-nov däremot

• pandis2405

Tjoho! Nu har jag bokat flygbiljetter till Florens. Dan efter bröllopet ville vi åka och det blev det, men kl 7 på morgonen... aahh, får se hur vi ska orka upp till det. Men, det blir ingen svit för oss den natten ändå.

Billigt blev det i alla fall, åker lågpris med Sterling, non-stop tur och retur två personer 3900 kr.

• pandis2405

trist, nätet är allt bra fiffigt ibland. Fast jag skulle ju bara ha flygbiljetter, det är enklare då.

• pandis2405

Det är väldigt olika. Jag har som sagt precis bokat flyg. Jag var inne för några veckor sen på Sterling, och då hade de inte lagt ut priserna för maj än. Men för reguljärflyg är det bra att vara ute i god tid när priserna släpps, för de billigaste biljetterna går först.

• pandis2405

Dock, om man inte åker charter, och inte ska till någon liten ö med begränsade boendemöjligheter, så kan man också vara ute väldigt sent och fortfarande få plats. Jag har många gånger bokat både flyg och hotell mindre än en vecka i förväg.

• pandis2405

Vi vet inte heller riktigt med presenter. Helst skulle jag bara vilja ha pengar istället för en massa prylar, men det känns snålt att bara önska sig pengar, om det inte är till något specifikt som bröllopsresa. Men eftersom vi åker på bröllopsresa redan dagen efter bröllopet kan vi inte riktigt önska pengar till det.

Svar på tråden Maj 2008 fortsättning