Inlägg från: majbrud2008 |Visa alla inlägg
  • majbrud2008

Maj 2008 fortsättning

Bella30:

Vilken skillnad det verkar vara mellan olika resemål när man måste boka bröllopsresan! Vi ska troligtvis (skriver troligtvis för man vet aldrig om vi hinner ångra oss =) åka 3-4 veckor till Malaysia i juli. Har tänkt kombinera Borneo, någon paradisö samt Kuala Lumpur, på så sätt får vi både äventyr, sol och bad samt storstad på samma resa, vilket passar oss perfekt! Jag mailade Indcen.com idag för att få prisförslag men svaret blev att inga priser finns än för sommaren-2008, utan att de släpps först i december. Tycker det känns lite väl sent, men tydligen så är det först då alla billiga flygresor på rutten släpps!

• majbrud2008

Vi åker till Malaysia och då får vi sol, äventyr och storstad i ett! Perfekt för oss som tycker om aktiva semestrar. Först är tanken att vi ska till Borneo och titta på orangutanger, vandra i djungeln och dyka. Sedan bär det av till någon liten paradisö för någon vecka lugn och ro. Sedan så tänkte vi avsluta med Kuala Lumpur och ev Singapore där det är shopping som gäller.

• majbrud2008

Mår faktiskt lite dåligt över att allt verkar bli dyrare än vad vi först budgeterat. Jag tror att i princip allt hittills kostat mer än jag tänkt mig, utan mina skor som faktiskt kostade några hundra mindre! =)

Vi hade från början en budget på 100 tkr (och då är inte bröllopsresan inräknad, den går väl på 60-70 tkr till) men nu är vi snart uppe i 120 tkr. När man tänker på det känns det lite crazy att lägga ner så mycket pengar på en enda dag! Men men... man gifter sig ju bara en gång!

JhS2008 skrev 2007-11-13 16:45:51 följande:
    Är igång med planeringen för fullt. Har kommit på att det gärna smyger sig på lite kostnader här och där.Har ni någon aning om hur mycket ert bröllop kommer att kosta ungefär? Några kostnadsgränser?
  • majbrud2008

Vi får också hjälp av våra föräldrar, annars skulle vi aldrig kunna ha ett sånt påkostat bröllop. Vi får ca 70-80 tkr av de 120 tkr, så för oss blir ju inte kostnaden så jättestor. Sedan har vi tänkt önska oss pengar till bröllopsresan i present, så förhoppningsvis kan vi får ihop lite där också till vår resa till Malaysia och Borneo!

Bella30 skrev 2007-11-14 09:55:20 följande:
    Ja, visst känns det så. Men som sagt, man gifter sig ju bara en gång. Vi får iof 2/3-delar av våra föräldrar...
  • majbrud2008

Min klänning kostade ordinarie 11000 kr, men eftersom den varit använd en gång så fick jag den för 7000 kr. Då ingår att brudaffären syr upp den och gör den fin inför den stora dagen =) Jag ska lämna in den ett par månader innan och jag kan knappt vänta på att få se den helt klar! Den sitter ju inte perfekt nu när den är typ 10 cm för lång! =)

Svar på tråden Maj 2008 fortsättning