Inlägg från: JhS2008 |Visa alla inlägg
  • JhS2008

Maj 2008 fortsättning

Hej hej, nu hittade jag hit Hur går det för alla?

• JhS2008

Hejsan alla, hur hade ni tänkt ha håret, har ni hittat "er" frisyr? Ska ni använda krona, tiara? Hårförlängning, utsläppt, knut? Enkelt? Inget alls, men fixat?

• JhS2008

Jag vet, visst är det svårt! Jättefina bilder..
    Det kommer att bli jättesvårt att välja. Hoppas frisören har något tips.

starchick skrev 2007-10-15 13:03:40 följande:
    Den är jobbig den...har bilder på ungefär 30 olika frisyrer...OCH JAG KAN INTE VÄLJA!!!! Klart är att jag ska ha tiara iaf...alltid nått haha....Men det lutar åt lite lockar som häner löst bak på ryggenoch så lite mer uppsatt framtill typ...kolla mitt galleri, har lagt ut några bilder =)
  • JhS2008

Hur går det för er, haft en bra helg?

• JhS2008

Hallå där alla brudar, vad önskar ni er i bröllopspresent? Vi har verkligen allt vi behöver, och vi vet inte vad vi ska svara när alla frågar, de nöjer sig nämligen inte me deras egen närvaro

• JhS2008

Har inte varit där, men Turkiet överhuvudtaget är väldigt fint (och bland de billigare länderna att semestra i vid Medelhavet). Grekland har blivit så dyrt, och naturmässigt ser det ju likadant ut.

starchick skrev 2007-10-25 13:06:34 följande:
    Oj vad det går undan här inne tar ju evigheter att läsa ikapp Vi kommer bara att önska oss penhgar, på vår hemsida har vi skrivit en liten ditk om detta Sen får man nog räkna med att man får "paket" ockspå, alltid nån som tycker det är trist att ge pengar... Men det är det vi behöver, både husköp och bröllop på samma gång = DYRT! Sen ska vi förhoppningvis komma iväg på en liten trip efter bröllopet också. Nån som mhar vart i Turkiet- Öludeniz? nSåg jättefint ut, men har aldrig hört talas om det. Iaf prisvärt och det är nog ungefär vad vi har råd med....
  • JhS2008

Sen är den turkiska maten godare, tredje bästa i världen enligt professionell kockar

• JhS2008

Men hmm.. för att svara på din fråga.. tycker att ni ska åka dit om det verkar bra för er

starchick skrev 2007-10-25 13:06:34 följande:
    Oj vad det går undan här inne tar ju evigheter att läsa ikapp Vi kommer bara att önska oss penhgar, på vår hemsida har vi skrivit en liten ditk om detta Sen får man nog räkna med att man får "paket" ockspå, alltid nån som tycker det är trist att ge pengar... Men det är det vi behöver, både husköp och bröllop på samma gång = DYRT! Sen ska vi förhoppningvis komma iväg på en liten trip efter bröllopet också. Nån som mhar vart i Turkiet- Öludeniz? nSåg jättefint ut, men har aldrig hört talas om det. Iaf prisvärt och det är nog ungefär vad vi har råd med....
  • JhS2008

Tänkte höra med er (ni har säkert redan sagt det några av er, men berätta gärna igen ). Hur stort bröllop hade ni tänkt ha, hur många räknar ni med att bjuda?

• JhS2008

Jag tycker Italiensk buffé, såååååå gott!

De flesta jag känner verkligen älskar typiskt medelhavsplock, och buffé där man kan ta vad man själv vill ha gör det ju inte sämre, mums!!

Bella30 skrev 2007-10-27 13:02:43 följande:
    Vi kommer endast ha 40-50 gäster. Funderar just nu på vad vi skall välja för bröllopsmiddag. Fick förslag från krögaren i går.Behöver era åsikter & råd! Vilker alternativ skall vi välja???Rådhusets festvåning som vi skall hyra består av loungen samt rådhussalen. Våningen är utrustad med en musikanläggning & en bar. Möblering, uppdukning, blommor samt levande ljus och städning ingår i hyran. De kan även fixa musikunderhållning & blomsterdekorationer till en extra kostnad.Men vi tror att vi skall beställa blommor från blomsteraffär själva, och bara ha solist i kyrkan....Vi skall börja med att ha Mottagningen i loungen plan 2, med ett glas mousserande & snittar. Därefter sker förflyttning till rådhussalen där middagen serveras (alt 1,2 ell 3). Därefter serveras kaffe, avec samt bröllopstårta i bottenvåningen samtidigt som rådhussalen iordningställs för dans. Under tiden är baren i loungen öppen (EJ fri bar - gästerna betalar själva).Alt 1TRE-RÄTTERSFörrätt: Rådhusets toast med pestomarinerade kräftstjärtar på morots-tzasiki & ett glas vitt vin.Varmrätt: Grillad tornedo med rosmarin & vitlöksdoftande klyftpotatis samt kantarellsås med vilttouch, & en flaska rödvin på tre personer.Dessert: Rådhusets sorbet med färsk frukt och ett glas portvin.Alt 2ITALIENSK BUFFÉ`Pastrami, kalkon, salami, pepparrökt vänerlax, pastasallad, fransk potatissallad, mozzarella och ruccola sallad, grissini, tomatsallad, grönsallad, marinerade kronärtskockor, grillad inlagd paprika, varm rotfruktsgratäng, gillad kyckling, soltorkad tomat, mamutoliver, tapenade, grön olivcréme, bruchetta och crostini. Bröd, ost, smör ingår till maten. & ½ flaska husets röda vin till maten.Alt 3TVÅ-RÄTTERSFörrätt: Klassisk Skagentoast & ett glas husets vita vin. Varmrätt: Helstekt hjortytterfilé med honungsrostade rotsaker samt charlottenlöksky, & en ½ flaska husets röda vin.
Svar på tråden Maj 2008 fortsättning