• SSM

Maj 2008 fortsättning

Hej!
    Här är också en majbrud som inte har varit här inne tidigare. Lägger till mig på listan nedan, 3 maj.

Vi har bokat:
    kyrka
    präst
    festlokal
    frisör
    fotograf
    köpt klänning
    ordnat värdpar/toastmaster&toastmadame
    hotell till oss för brölloptsnatten
    prellbokat veteranbil

Tittierik - 2 maj - Växjö
    Champis_Sanna - 3 Maj - Lerbo Kyrka, Katrineholm.
    SSM - 3 maj *** kyrka (hemligt) kl 14, Linköping
    sope- 3 Maj kl:14 - Vårdsbergs Kyrka,Linköping
    Brud våren 2008 - 3 maj kl 16.30 - Stockholm
    Godisråtta 3maj- Bromma kyrka 15.00-Stockholm
    3 maj 08 - 3 maj - Linköping
    Barbabruden - 10 Maj kl: 14 - Masthuggskyrkan, Göteborg
    Fållan - 10 Maj kl: 14:00 Sofia Kyrka, Stockholm
    Bella30 - 10 maj kl:15 - Våmbs kyrka, Skövde.
    Jessie77 - 10 maj kl 15 - Eds kyrka, Upplandsväsby
    Eliasbrud- 10 maj kl 15- björkö-arholma kyrka, norrtälje
    Trassel - 10 maj kl 15.30 - Masthuggskyrkan, Göteborg
    Hannafia- 10 maj _ Stora Skedvi kyrka, Säter
    ntlove83-10 maj kl 16:00 - Kiruna Kyrka, Kiruna
    Pingstbrud 2008 - 10 Maj - Varberg
    lottis84 - 17 maj -Fässbergs kyrka, Mölndal (GBG)
    Offis - 17 maj - Hedvigs kyrka, Norrköping
    Samos07 - 17 Maj - Falsterbo Kyrka
    0205 - 24 Maj kl:13 - Utomhus Tantolunden, Sthlm.
    Visa08-24 maj, 15.30-Djursholmskapell
    Brud-08 - 24 maj kl14:00 - Stockholm
    JhS2008 - 24 maj - Linköping
    24 maj 08 - 24 maj- Rya Kyrka, Örkelljunga.
    Majjsan74 - 24 maj - Stockholm.
    Pandis2405 - 24 maj - Täby kyrka, Stockholm
    MrsTom - 24 maj - Täby Kyrka, Stockholm
    bridetobe maj08 - 24 maj - Rytterne kyrka, Västerås
    Maj2008 - 24 maj - Råda kyrka, Mölnlycke
    Peters Fridelina - 31 mal kl: 13.30 - Södra Sallerup - Malmö
    majbrud2008 - 31 maj kl:14.30 - Badelunda kyrka, Västerås
    Majsis2008 - 31 maj kl:15.00 - Rådhuset Göteborg
    Starchick - 31 Maj kl 15.00 - Herrljunga Kyrka, Herrljunga
    Fru Hennerdal - 31 Maj - Tysslinge Kyrka, utanför Örebro
    mika o jerry - 31 Maj kl 16.00 - Högalidskyrkan, Södermalm Stockholm
    RangaTanga - 31 maj - Varbergs Stadshotell

• SSM

Förresten... Skulle behöva lite hjälp...

Jag har alltid veltat ha ett relativt litet bröllop med bara ca 60 gäster. Förstod dock ganska snart att jag var tvungen på att kompromissa om det. För någon månad sedan skrev vi en prellemenär gästlista, som till min glädje slutade på 70 pers (alla kommer antagligen inte komma, så det blir väl färre sen ändå). Med föräldrarna, syskon + deras respektive o barn är det ca 10 var (20 tillsammans), 10 släktingar var, vi har 10 vänner var (ink respektive) samt ca 10 gemensama vänner från stället där vi bor (det är dock mest min fästmans vänner eftersom jag bara har bott här i 4 mån nu).

Jag har väldigt stor släkt och har bara kontakt med de 10 som jag tänker bjuda. Min fästman har betydligt mindre släkt, men skrev då upp alla sina kusiner på listan. MEN ända sen vi berättade för hans föräldrar om vilka vi funderade på att bjuda, så berättar de gång på gång hur gärna de vill att vi bjuder deras syskon med respektive (dvs 10 pers till). Min fästman tycker att det är lite jobbigt. Både press från hans föräldrar och mig (jag säger klart och tydligt att jag inte vill ha större bröllop och ffa inte släktfest när han inte har alls mkt kontakt med sin släkt..). Eftersom de kommer att betala lite av festen så tycker han att vi borde lyssna till deras önskningar. Men det skulle kännas jättekonstigt om han har dubblet så mycket släkt. Våra föräldrar träffades för ett par veckor sedan och hans mamma uttryckte då igen hur gärna hon villa ha med sina syskon. Mamma sa till mig efteråt att hon också tyckte att det skulle vara konstigt om han har dubbelt så mkt släkt. Mina föräldrar kommer också sponsra till middagen.

Själv har jag föreslagit att bara bjuda mostrar o farbrorn med respektive. Men en kusins man till min blivande ska viga oss och de blir ju då givitvis bjudna till middagen. Men om man bjuder mostrar o farbrorn + präst o kusin (resp till präst) tycker min fästman att det blir lite konstigt att inte bjuda systern till kusinen som är respektive med prästen. Alltså att det är lite konstigt att bjuda alla i en familj utom en kusin.

Jag vet inte hur jag ska göra riktigt. Min fästman tycker att det är jobbigt och blir sur varje gång jag tar upp ämnet.

Några råd?

• SSM

Vi har pratat om det igen. Vi har inte bestämt hur vi ska göra, men jag är säker på att det kommer att ordna sig. Jag kom på att det bara finns typ 76 platser i festlokalen, så alla kan inte bli bjudna... Men som sagt som tror jag att det kommer att lösa sig och att alla kommer bli nöjda till slut. Men tack ändå för tankar och råd! =)

• SSM

Jag vet inte om det finns några regler för hur långt osa det bör vara. Men jag tycker iaf att det låter lite kort med osa på 2 veckor. Jag skulle nog vilja ha minst en månad iaf så att folk får lite tid till att tänka. Vi kommer att skicka ut våra så snart vi har hunnit göra dem. Antagligen först någon gång i januari.

Jag har ett par vänner som inte pratar svenska. Är det någon som vet hur man skriver osv på engelska?

Svar på tråden Maj 2008 fortsättning