Inlägg från: Mica o Krille |Visa alla inlägg
  • Mica o Krille

Maj 2008 fortsättning

Hallååå,
    hoppar in här (om man får ) då vårat datum blev ändrat ännu en gång pga omständigheter. Men det blir av iaf, förra datumet var 26 April och nu är den 3 Maj istället. Inte så stor skillnad alltså.

Vi har bokat kyrka, måste dock boka om den nu i veckan till den 3:e istället. Klänning är vald, frisyr, bukett, ring, gästlistan o bordsplacering klar. Krilles kläder nästan valda, vet iaf vart vi ska hyra dem.
    Lokal ska vi titta på snarast, mat nästan färdigvalt - buffé iaf.
    Sminkning gör jag själv, fotograf bokad. Rispåsar inköpt, tiara. Inbj ska vi skicka ut i början/mitten av januari, dem gör jag också själv.
    Vi ska ha dop samtidigt för Isaac. Min dotter ska vara brudnäbb, min ena syster tärna o Krilles bror bestman. Har jag glömt nåt?! Hmm...

Kramis!

Skriver upp mig på listan!

Milliz81- 3 Maj - Guldsmedshyttans kyrka
    Champis_Sanna - 3 Maj - Lerbo Kyrka, Katrineholm.
    SSM - 3 maj *** kyrka (hemligt) kl 14, Linköping
    sope- 3 Maj kl:14 - Vårdsbergs Kyrka,Linköping
    Brud våren 2008 - 3 maj kl 16.30 - Stockholm
    Godisråtta 3maj- Bromma kyrka 15.00-Stockholm
    3 maj 08 - 3 maj - Linköping
    Odine - 3 maj - ***kyrka, Västervik
    Mica o Krille - 3 Maj - Angarns Kyrka, brottby/Vallentuna.
    Barbabruden - 10 Maj kl: 14 - Masthuggskyrkan, Göteborg
    Fållan - 10 Maj kl: 14:00 Sofia Kyrka, Stockholm
    Jessie77 - 10 maj kl 15 - Eds kyrka, Upplandsväsby
    Eliasbrud- 10 maj kl 15- björkö-arholma kyrka, norrtälje
    Trassel - 10 maj kl 15.30 - Masthuggskyrkan, Göteborg
    Hannafia- 10 maj _ Stora Skedvi kyrka, Säter
    ntlove83-10 maj kl 16:00 - Kiruna Kyrka, Kiruna
    FruFA - 10 maj kl:15.00 - Våmbs kyrka, Skövde
    Pingstbrud 2008 - 10 Maj - Varberg
    ankie78 - 17 maj - Tyringe kyrka, Tyringe
    Syrran79 - 17 maj - Vinslövs kyrka, Vinslöv
    lottis84 - 17 maj -Fässbergs kyrka, Mölndal (GBG)
    Offis - 17 maj - Hedvigs kyrka, Norrköping
    Samos07 - 17 Maj - Falsterbo Kyrka
    Jelan - 17 maj - Brunnskyrkan, Söderköping
    0205 - 24 Maj kl:13 - Utomhus Tantolunden, Sthlm.
    Visa08-24 maj, 15.30-Djursholmskapell
    Brud-08 - 24 maj kl14:00 - Stockholm
    JhS2008 - 24 maj - Linköping
    24 maj 08 - 24 maj- Rya Kyrka, Örkelljunga.
    Majjsan74 - 24 maj - Stockholm.
    Pandis2405 - 24 maj - Täby kyrka, Stockholm
    MrsTom - 24 maj - Täby Kyrka, Stockholm
    bridetobe maj08 - 24 maj - Rytterne kyrka, Västerås
    Maj2008 - 24 maj - Råda kyrka, Mölnlycke
    Luuna- 24 maj- Lönneberga kyrka, Lönneberga
    MJ 2008 - 24 maj - Kyrka+ort uppdateras i januari
    Peters Fridelina - 31 mal kl: 13.30 - Södra Sallerup - Malmö
    majbrud2008 - 31 maj kl:14.30 - Badelunda kyrka, Västerås
    Majsis2008 - 31 maj kl:15.00 - Rådhuset Göteborg
    Starchick - 31 Maj kl 15.00 - Herrljunga Kyrka, Herrljunga
    Fru Hennerdal - 31 Maj - Tysslinge Kyrka, utanför Örebro
    mika o jerry - 31 Maj kl 16.00 - Högalidskyrkan, Södermalm Stockholm
    RangaTanga - 31 maj - Varbergs Stadshotell

• Mica o Krille

MJ 2008 skrev 2007-12-27 18:58:34 följande:

God fortsättning till er alla!Hur går det för er med bröllopsbestyren?Vi har börjat med våra inbjudningar nu... gjorde nästan hälften igår (bild finns i mitt galleri). Idag jobbar jag med hemsidan. Inbjudningarna kommer att skickas 7/1 så då gäller det att hemsidan är klar eftersom den finns med i inbjudan.Har ni någon hemsida? Så fort vår är klar lägger jag ut länken.
    Vilka fina inbjudningar! Har du gjort dem själv?
    Här går det bra, imorn ska jag ut o pröva klänning, har inte hittat min ännu. :/
    Hoppas på det imorn, ska till södertälje, princessa. De borde ha nåt för mig.

Hemsida, det kanske vore nåt. Det ska jag fundera på.
    Härligt att skicka ut inbj, jag ska köpa lite papp o sånt o sätta mig och göra dem snarast också.

God forts alla! =))
  • Mica o Krille

Oj, smekmånad. Ja.. Den blir inte av, eller ja, vi tänkte kanske åka en weekend till NewYork kanske. Eller så är det Rom, men det blir bara så om vi kan få ihop ca 15.000 extra! Minst!

• Mica o Krille

Hallå, kollar runt på catering, nån som hittat en billig i sthlm?

• Mica o Krille

Oj vad härliga resmål ni ska på.
    Jag önskar att vi kunde åka bort 2 veckor men nu har vi två barn också det det går itne alls. Jag blir glad bara vi har råd med att åka bort en helg, 1 vecka känns också lite mkt från barnen.

• Mica o Krille
    FruFA skrev 2008-01-01 17:50:28 följande:
    Vi skall träffa ägaren till herrgården, där vi skall ha middagen och bestämma menyn & vinerna m.m.Skall ni bjuda på välkomstdrink/brudskål vid ankomst?Vad har ni valt för dryck?Vi skall ha ngt mousserande vin, vitt eller rosé...Förslag? Skall ni andra ha snittar till?
    Vad härligt.
    Vi ska också ha mousserat vin, jag kan inte dricka champagne, migrän. :/ Men det gör inget, ändå inte gott.
    Vi ska inte ha nåt till när vi skålar.
  • Mica o Krille
    FruFA skrev 2008-01-01 21:55:26 följande:
    Vi gifter oss kl:15 och kommer väl till herrgården c:a 16:30 (efter lite fotografering efter vigseln) och då kanske gästerna fått vänta på oss c:a 30 min. Hungriga? Om vi väljer snittar så kostar det 60 kr/person... Klurar på om det är värt det... Svårt val!Mica o Krille skrev 2008-01-01 21:49:29 följande:
    30 min är ju inte så mkt. Den tiden kan de väl vänta innan maten? Blir den extra god.
    Det blir ju rätt mkt 60kr / pers.
  • Mica o Krille
    FruFA skrev 2008-01-01 22:07:33 följande:
    Ja, det är ju ingen lång väntan. Kanske kan man skippa snittarna...Det blir ju tre-rätters plus bröllopstårta, så ingen kommer behöva gå hungrig från middagen.Vad skall ni äta?Mica o Krille skrev 2008-01-01 22:04:22 följande:
    Ja jag tror de klarar sig.
    Tre-rätters är ju lyxigt. Jag vet inte vad vi ska äta därmed denna tråd www.brollopstorget.se/Forum-1-15/m2649174.html

Usch.
    Det enda jag vet är bröllopstårta o den ska jag göra själv. Heh.
  • Mica o Krille
    FruFA skrev 2008-01-01 22:11:43 följande:
    En weekend är ju oxå jättemysigt... Vi var på Selma Lagerlöf en helg i höstas (vi firade 7 år som par) och det kändes som en riktig semester...Mica o Krille skrev 2008-01-01 19:39:37 följande:
    Ja jag tror det blir jätte mysigt. Och kommer kännas som en lång tid. Vara utan barnen en dag gör mkt det lilla.

Hehe, bröllop är det enda man tänker på numer.
    Sovgott!
  • Mica o Krille
    Majsis2008 skrev 2008-01-03 09:52:39 följande:
    aaaaaahhhhh idag kom min klänning!!!! dock inte provat den, tänk om den inte passar nu!!!!då blir d tvärbantning hahah
    Åååh ska du inte testa den? Gud vad roligt. Hör av dig om hur det gått!!

Idag har jag handlat lite till inbjudningarna, weeei, nu börjar det bli verklighet. Och så köpte jag färdiga placeringskort, haha, kosta 1,50 styck så vf.
    Jag köpte pärlor som jag ska göra mitt eget halsband med då jag inte kan finna nåt jag vill ha, o de jag vill ha kostar runt 3000 Lite för mkt för mig. Hehe.
    På lördag ska jag åka till södertälje o prova klänningar på princessa, hoppas jag finner nåt där som jag faller för. Total torka på den fronten...

Mat funderar jag fortf på..
    Jag har beställt om brudbuketten, den första hade tydligen försvunnit, men det gör inte så mkt eftersom jag ändå skulle byta datumet. Jag beställde också tärnans "bukett", snarare blomma. En vit kalla med några smala bladstrån som det ska sitta vita pärlot på. Kommer bli såå fint.

Längtar till lördag nu!

Ang slöja, jag tycker det är såå vackert, men ska inte ha det för det är inte "jag".
  • Mica o Krille
    JhS2008 skrev 2008-01-03 18:04:01 följande:
    Vad kul att så många börjat med inbjudningarna, ska ni göra många? Tror ni att det kommer att ta lång tid?
    Det kommer nog ta ett tag eftersom jag gör dem för hand. Och jag är inte helt säker på hur jag vill ha dem ännu heller. Ska göra ca 40 st.
    Men kul är det!
  • Mica o Krille
    JhS2008 skrev 2008-01-03 20:49:46 följande:
    Håller helt med dig, det är jättekul! Älskar att pyssla Något annat i pysselväg ni ska tillverka själva?Mica o Krille skrev 2008-01-03 20:00:28 följande:
    Ja sammanlagt är det ju inbj-korten, placeringshållarna, det man lindar runt servetterna, mitt halsband o möjligtvis mina örhängen. Jag tänkte göra dek själv, några ljushållare, vet inte HUR de ska se ut än bara. Kronor eller blommor eller nåt. Ska göra egen choklad som gåvor.
    Sen tänkte jag att man kanske kunde göra nåt som ligger över hela bordet, nån slinga av pärlor o lite annat.

Kom gärna med tips!
  • Mica o Krille

Min hobby är ju sockerblommor o så, är nybörjare men det kanske man skulle kunna använda också?! Eller vad tror ni?

• Mica o Krille

Brud-08 skrev 2008-01-04 08:47:21 följande:

Ska också göra inbjudningskorten själv, hittar inga som passa mig, för annars är jag inte allt för pysslig av mig, men det känns som ett bra tillfälle för att få allt som man vill att verkligen testa sig fram och pyssla lite inför bröllopet. Mica o Krille; gud vad duktig du är, jag tar hjälp av mammma och tärna med bordsdekorationerna, orkar faktist nte göra allt själv.
    Tack. Behövs höras!
    Jag vill också ha hjälp men ingen har tid. Skulle vara så kul om man kunde sitta tillsammans med nån o babbla samtidigt, utbyta ideer. Men men..
    Härligt att du har hjälp!
    Men nu får jag faktiskt hjälp av en bekant via internet, hjälper mig med inbj i photoshop. Kan jag bara skriva ut sen. Yey! *superglad för den hjälp jag får*
  • Mica o Krille

Idag har jag provat klänningar o denna blev jag bara så kär i!
    www.bonny.com/index.php&option=com_staticxt&staticfile=gowns.php?id=848&gline=1&start_page=36&featured=N

Åh!

• Mica o Krille
    FruFA skrev 2008-01-05 22:36:54 följande:
    Vad bra - då är du ju iaf halvvägs mot din brudklänning...Jag har ingen aning vad jag vill ha...
    Jag visste knappt vad jag ville ha heller, sen åkte jag o pröva klänningar i södertälje på princessa, stort urval (lite dyra dock) men PANG så hitta jag min! Efter bara 5 provningar.
  • Mica o Krille

Jag har gått ner mer i viiikt!! *skryta* Så stolt över mig själv, nu idag kom jag i st 38 byxor, DET har jag inte gjort på snart 2 år.
    Och jag kom i en 40 klänning! För två månader sen hade jag 44 i klänning när jag pröva, *stolt*

• Mica o Krille

Åååh har lite problem, får inte tag på de som har lokalen vi vill hyra. De i angarn jobbade inte i kyrkan på hela maj Så nu blir det att gifta sig i vallentuna kyrka, den är iaf bokad. Jagar lokal nu... Upptaget en timma. Sluta babbla!!!

• Mica o Krille
    midnattsblå skrev 2008-01-07 13:54:04 följande:
    Hej!Efter att ha läst igenom hela tråden är det dax att göra sig tillkänna
    Hallå! När är det dax för er?

Jag blir GALEN här, jag jagar lokal men det finns ingen! Alla e uthyrda, de små är FÖR små så de får vi inte hyra. Bröllopet kanske blir uppskjutet till 28 juni pga detta.
    faaaaaaaaaaan....

hehe.. ggaaah..
  • Mica o Krille

ÄNTLIGEn har jag hittat en lokal!
    Från fre kväll till sön förmiddag för 700!!! Perfekt! Det kanske inte är världens roligaste lokal men det går att fixa med pynt o dek.

yey, nu kan vi skicka ut inbj!!!! WEEEIII!

Svar på tråden Maj 2008 fortsättning