Inlägg från: FruFA |Visa alla inlägg
  • FruFA

Maj 2008 fortsättning

Har bytt nick, pga det finns en annan här på BT som heter nästan exakt samma, och man vill ju vara originell

Champis_Sanna - 3 Maj - Lerbo Kyrka, Katrineholm.
    SSM - 3 maj *** kyrka (hemligt) kl 14, Linköping
    sope- 3 Maj kl:14 - Vårdsbergs Kyrka,Linköping
    Brud våren 2008 - 3 maj kl 16.30 - Stockholm
    Godisråtta 3maj- Bromma kyrka 15.00-Stockholm
    3 maj 08 - 3 maj - Linköping
    Odine - 3 maj - ***kyrka, Västervik
    Barbabruden - 10 Maj kl: 14 - Masthuggskyrkan, Göteborg
    Fållan - 10 Maj kl: 14:00 Sofia Kyrka, Stockholm
    Jessie77 - 10 maj kl 15 - Eds kyrka, Upplandsväsby
    Eliasbrud- 10 maj kl 15- björkö-arholma kyrka, norrtälje
    Trassel - 10 maj kl 15.30 - Masthuggskyrkan, Göteborg
    Hannafia- 10 maj _ Stora Skedvi kyrka, Säter
    ntlove83-10 maj kl 16:00 - Kiruna Kyrka, Kiruna
    FruFA - 10 maj kl:15.00 - Våmbs kyrka, Skövde
    Pingstbrud 2008 - 10 Maj - Varberg
    ankie78 - 17 maj - Tyringe kyrka, Tyringe
    Syrran79 - 17 maj - Vinslövs kyrka, Vinslöv
    lottis84 - 17 maj -Fässbergs kyrka, Mölndal (GBG)
    Offis - 17 maj - Hedvigs kyrka, Norrköping
    Samos07 - 17 Maj - Falsterbo Kyrka
    Jelan - 17 maj - Brunnskyrkan, Söderköping
    0205 - 24 Maj kl:13 - Utomhus Tantolunden, Sthlm.
    Visa08-24 maj, 15.30-Djursholmskapell
    Brud-08 - 24 maj kl14:00 - Stockholm
    JhS2008 - 24 maj - Linköping
    24 maj 08 - 24 maj- Rya Kyrka, Örkelljunga.
    Majjsan74 - 24 maj - Stockholm.
    Pandis2405 - 24 maj - Täby kyrka, Stockholm
    MrsTom - 24 maj - Täby Kyrka, Stockholm
    bridetobe maj08 - 24 maj - Rytterne kyrka, Västerås
    Maj2008 - 24 maj - Råda kyrka, Mölnlycke
    Peters Fridelina - 31 mal kl: 13.30 - Södra Sallerup - Malmö
    majbrud2008 - 31 maj kl:14.30 - Badelunda kyrka, Västerås
    Majsis2008 - 31 maj kl:15.00 - Rådhuset Göteborg
    Starchick - 31 Maj kl 15.00 - Herrljunga Kyrka, Herrljunga
    Fru Hennerdal - 31 Maj - Tysslinge Kyrka, utanför Örebro
    mika o jerry - 31 Maj kl 16.00 - Högalidskyrkan, Södermalm Stockholm
    RangaTanga - 31 maj - Varbergs Stadshotell

• FruFA

*God Jul*
    Hoppas att alla får en mysig jul... Här snöade det i kväll, medans vi klädde granen... Men det verkar töa bort...

• FruFA

Vi tänker i sammma banor som Er
    Vi älskar att resa, gärna långt, och vill¨åka på en bröllopsresa som garanterar sol.
    Vi var inne på Italien (Tropea) först, pga bra priser osv. Men, eftersom vi gifter oss i början av maj & vill åka direkt så valde vi ett varmare resmål till sist.
    Maldiverna! Dit har vi velat åka, och efetrsom det är en lång flygning med sjöflyg bl.a så vill vi göra denna resan nu innan vi får barn.
    Så mitt tips - välj ett resnål som känns 100%!

MJ 2008 skrev 2007-12-28 19:09:00 följande:

Har någon av er bokat bröllopsresa? Vi fick en offert idag för Samoa, med 2 nätter i LA, 1 i Auckland och 2 i Hong Kong. 54000 kr inkl. vissa försäktingar som jag inte tror behövs. Det är dyrt!!!Hur tänker ni med bröllopsresan? Vi var inne på Italien, men vi vill ha sol & bad vilket gör att Italien kanske inte är 100%. Sedan började jag resonera som så att detta kanske är sista gången vi kan resa utan barn och bara rå om varandra om man ser till 15 år framåt (om vi lyckas få till en liten efter bröllopet). Jag som älskar att resa vill passa på att åka lite länge bort som kanske inte passar att resa med mindre barn pga flygtiden.Det här är så svårt!! Några tips?
  • FruFA

Nej, maj är inte alls så regnigt. Och OM det kommer en regnskur så går det över snabbt, pga att det är så "platt" land där.
    I juni är det däremot ökande risk för regn...

MJ 2008 skrev 2007-12-29 15:48:20 följande:

Lottis: Paris är underbart! :) Har varit där många ggr då mitt jobbs huvudkontor ligger där. :)Kan rekommendera de Latinska kvarteren och St Germain.sommarbröllop2008: Välkommen! :)FruFA: Regnar det inte rätt mycket på Maldiverna i maj/juni? Jag skulle också gärna vilja åka dit, men har mer eller mindre uteslutit det pga vädret.Jag har skickat en förfrågan till Limetravel oxå. De ska återkomma i nästa vecka. Väntar med spänning! Men tills dess fortsätter jag nog att surfa runt efter resmål. För mig är letandet halva nöjet. :) Sambon tycker jag är galen! *s*
  • FruFA

Vi har bokat resan via Ving Flex, vi blir borta 14 dagar, och vi betalar c:a 50´ totalt för resan.

• FruFA

Vad kul att ni bokat resa! Älskar att resa!!
    Det är samma ö som vi skall till !
    Visst ser det underbart ut?!!
    Verkar sååå mysigt & romantiskt...!

Vilket flygbolag åker ni med? Vilket datum? Vi kanske ses där?
    Vi åker med Qatar Airways från Arlanda den 12 maj...

Offis skrev 2007-12-31 16:10:07 följande:
    Nu har vi också bokat resa. Vi far iväg till Maldiverna och ön Kuredu. Vi har bokat via www.indcen.com och fått ett kanonpris! Vi betalar 35000:- för 14 dagar inklusive halvpension (frukost och middag) och boende i en beach bungalow.Kolla bara på ön, visst är det som paradiset! www.kuredu.comVi resonerade också så att det är nu eller aldrig som man kommer att kunna åka så här långt, så vi vill verkjligen satsa på resan! Lite tur har vi också, eftersom vi under 2004 vann 15000:- i resecheckar genom att vinna en korsordstävling(!) Dock var dessa bundna till Ticket, så vi har nu sålt dem för ett billigare pris, men det ger ju ändå en hel del pengar.Nä nu ska vi åka iväg till Sthlm på nyårsfirande! Gott Nytt År på er allihop!!
  • FruFA

***** GOTT NYTT ÅR alla blivande majbrudar *****

Tänk att det snart är vårat bröllopsår 2008 !

• FruFA

Vi skall träffa ägaren till herrgården, där vi skall ha middagen och bestämma menyn & vinerna m.m.
    Skall ni bjuda på välkomstdrink/brudskål vid ankomst?
    Vad har ni valt för dryck?
    Vi skall ha ngt mousserande vin, vitt eller rosé...
    Förslag?
    Skall ni andra ha snittar till?

JhS2008 skrev 2008-01-01 13:05:22 följande:
    Hej hej, nu blir det planering på riktigt, har flera idéer i huvudet, bara att sätta fart Vad pysslar ni med just nu, vad står överst på listan?
  • FruFA

Vi gifter oss kl:15 och kommer väl till herrgården c:a 16:30 (efter lite fotografering efter vigseln) och då kanske gästerna fått vänta på oss c:a 30 min.
    Hungriga?
    Om vi väljer snittar så kostar det 60 kr/person... Klurar på om det är värt det... Svårt val!

Mica o Krille skrev 2008-01-01 21:49:29 följande:

Vad härligt. Vi ska också ha mousserat vin, jag kan inte dricka champagne, migrän. :/ Men det gör inget, ändå inte gott. Vi ska inte ha nåt till när vi skålar.
  • FruFA

Ja, det är ju ingen lång väntan. Kanske kan man skippa snittarna...
    Det blir ju tre-rätters plus bröllopstårta, så ingen kommer behöva gå hungrig från middagen .
    Vad skall ni äta?

Mica o Krille skrev 2008-01-01 22:04:22 följande:

30 min är ju inte så mkt. Den tiden kan de väl vänta innan maten? Blir den extra god. Det blir ju rätt mkt 60kr / pers.
Svar på tråden Maj 2008 fortsättning