Inlägg från: Brud-08 |Visa alla inlägg
  • Brud-08

Maj 2008 fortsättning

Har suttit och tittat på pwfoto. och GUD vad jag längtar till mitt bröllop.. har pratat med frisören idag och har fått tag i min fotograf som nu är bokad.. känner att jag börjar få koll på allt nu.. Hur går det för er??

Jag är inte beroende som sitter här en fredag kväll

• Brud-08

Så här ligger vi till, denna vecka har fler saker bara blivit klart och bekräftat vilket känns riktigt skönt.

Kyrkan:bokad
    Festokal: bokad
    fotograf: bokad
    Klänning: ska sys
    Frisör: kontaktad för prisförslag
    Inbjudningskort: gjort en test
    festprogram: jobbas på, nästan klart
    Solist bokad och eventuellt band till festen

• Brud-08

Tänkte tilläga att jag inte alls vet hur vi ska göra med transport, har hittat min drömbil jag vill hyra men det kostar 3000 vilket känns lite mycket..

• Brud-08

Låter super gott, verkligen rolig idé att få välja mellan två.

• Brud-08

Här var det full rulle, vi kommer båda att vara 25 vid bröllopet.

Vi kommer att ha ett honnörsbord och sedan runda bord med åtta vid varje. Jag har börjat titta på bordsdekorationer och jag tror det blir något enkelt i vårt färgtema, bett om hjälp av mamma med detta, så jag kan släppa vissa saker.

Vad har ni valt att inte göra själva?

• Brud-08

vi vade maj för att vi blev tillsammans 11 maj förlovade 11maj tre år senare och jag älskar våren tycker det är så vackert, vi valde först 31 men så är det marathon i stockholms så vi bytte ville inte behöva stressa över att jag inte kommer fram någonstans.

Som jag fråga tidigare, har ni andra bestämmt vad för uppgifter ni ska lämna över till någon annan??

• Brud-08

Blir stressad av er.. jag ska sy min klänning och har inte börjat, har en bild på hur jag vill att den ska se ut.

• Brud-08

Skönt att man inte är helt ensam, förhoppningsvis ligger jag bra till ändå.

• Brud-08

SSM: varför är det konstigt att hans släkt är större än din?? Det finns verkligen massor av olika storlekar på släkt, jag har några kompisar de har fem personer som de kallar släkt vissa har 30, det viktiga tycker jag är att man ar människor där som man trivs med så man kan vara avslappnad på sitt bröllop.

Hoppas ni löser det på något bra sätt, som sägas många gånger på BT, det är eran dag, ingen annans.

Lycka till

• Brud-08

Vad duktiga ni är som börjat med era inbjudningar, jag måste väll också ta tag i det, ska till london 10 -14 januari, någon som har några bra tips på roliga affärer där??

Efter de ska jag sätta fart med bröllopsplanerna, håller på att flytta nu också så det är lite rörigt just nu..

• Brud-08

Vi har bokat en karibien kryssning men tyvärr blev inte den direkt efter bröllopet eftersom det då skulle bli det dubbla priset, så nu funderar vi på att ta en kort weekend någonstans direkt efter, har inte riktigt bestämt oss ännu..

• Brud-08

Vi åker med Royal Caribien tror att det var östra karibien, sju nätter, hur hade ni det??

MJ 2008 skrev 2007-12-30 21:10:21 följande:

Vi var på kryssning nu i december. :) Vilket rederi åker ni med & vilken rutt?Brud-08 skrev 2007-12-30 18:12:23 följande:
  • Brud-08

Jag ska ha krona och slöja men slöjan ska gå att ta av till middagen, men har inte bestämmt längd och så ännu, det får anpassas till klänningen.

• Brud-08

Man får väll prata med frisören, det kan nog gå om man använder något spänne... tycker jag men är ingen frisör..

• Brud-08

Härligt, jag längtar till man får testa frisyr och allt, börjar dock känna att det närmar sig och är lite stressad över vissa delar... ska sy upp min klänning och har inte börjat ännu... lite stressande..

• Brud-08

Gud vad kul för dig... längtar efter min..

• Brud-08

Ska också göra inbjudningskorten själv, hittar inga som passa mig, för annars är jag inte allt för pysslig av mig, men det känns som ett bra tillfälle för att få allt som man vill att verkligen testa sig fram och pyssla lite inför bröllopet.

Mica o Krille; gud vad duktig du är, jag tar hjälp av mammma och tärna med bordsdekorationerna, orkar faktist nte göra allt själv.

• Brud-08

I går kom min panik, en släkting till mig ska sy upp min klänning jag har gjort en skiss på hur jag vill att den ska se ut efter att varit ute och provat massor av olika klänningar,

Tyvärr vill jag inte ha en enkel klänning, så nu börjar hon bli osäker på om hon klarar det. PANIK!!!

• Brud-08

Har problem med transport, allt är så satans dyrt, skulle vilja åka häst och vagn men är allergisk mot hästar... det som hade passat så bra annars

• Brud-08

Det viste jag inte då kanske man kan tänka om och ha det, då skulle m2b bli glad också.

tobiasochlinda skrev 2008-01-09 08:43:32 följande:
    hej jag hoppar gärna p här, gifter mig 3 maj. vi har läget under rätt bra koll tror jag, inbjudningarna skickade jag iväg i måndags vi satte osa 10 april, jag tyckte att det räckte. klänningen är under kontroll, dock inte tärnornas och näbbarnas. inte heller musik i kyrkan, jag vet vad jag vill ha för låt, men har ingen somkan framföra det som känns bra. festen är klart om hur vi ska ha det och dom involverade är under arbete. så det känns som att läget är under kontroll. brud-08 jag har kört endel häst och vagn vid bröllop, och ofta har man ju tvättat hästarna ordentligt för att dom ska vara fina samma morgon sen kommer du ju rätt långt bort från hästen om du sitter i vagnen, och du behöver ju inte hälsa på hästen, du tror inte du klarar det då? du kan ju be den ni bestäler tjänsten av att hon är extra noga med tvätten och förklara att du är allergisk! sen att dom ser till att tvätta av vagnen om förvarar den i anslutning till stallet. mikaela 78, jag håller med om att vara tveksam till HD, risken att klänningen blir förstörd är STOR och det blir svårt att sätta sig bakpå med alla kläder och så, om ni ändå väljer det se till att det är en ganska ny HD med bra avgas filter och så om som inte läcker olja.
Svar på tråden Maj 2008 fortsättning