Inlägg från: tobiasochlinda |Visa alla inlägg
  • tobiasochlinda

Maj 2008 fortsättning

hej jag hoppar gärna p här, gifter mig 3 maj.
    vi har läget under rätt bra koll tror jag, inbjudningarna skickade jag iväg i måndags vi satte osa 10 april, jag tyckte att det räckte. klänningen är under kontroll, dock inte tärnornas och näbbarnas. inte heller musik i kyrkan, jag vet vad jag vill ha för låt, men har ingen somkan framföra det som känns bra. festen är klart om hur vi ska ha det och dom involverade är under arbete. så det känns som att läget är under kontroll.

brud-08 jag har kört endel häst och vagn vid bröllop, och ofta har man ju tvättat hästarna ordentligt för att dom ska vara fina samma morgon sen kommer du ju rätt långt bort från hästen om du sitter i vagnen, och du behöver ju inte hälsa på hästen, du tror inte du klarar det då? du kan ju be den ni bestäler tjänsten av att hon är extra noga med tvätten och förklara att du är allergisk! sen att dom ser till att tvätta av vagnen om förvarar den i anslutning till stallet.

mikaela 78,
    jag håller med om att vara tveksam till HD, risken att klänningen blir förstörd är STOR och det blir svårt att sätta sig bakpå med alla kläder och så, om ni ändå väljer det se till att det är en ganska ny HD med bra avgas filter och så om som inte läcker olja.

• tobiasochlinda

fest lokalen är hemma och maten är helgrillat med sallad och potatis buffe så jag känner faktiskt ingen direkt panik. maten går iallafall inte att börja förbereda tidigare än så, det enda är hon som ska göra tårtan, men 4 v räckte för henne också.

• tobiasochlinda

31 maj 2008, jag körde ett par för nåt år sen som gifte sig och hade festen på samma plats. dom åkte ca 1 tim bara för att få en paus från alla gäster och få "andas" ut en stund. då gjorde vi så att jag åkte till platsen innan och såg ut en runda som vi sen åkte, sen fick dom ju fina bilder och så också. tänk på att kolla med hästägaren så att hästen klarar att stå stilla på samma plats så länge som de behövs för fotografering, dom flesta hästar kan stå stilla en stund men blir rastlösa efer ett tag och börjar "trampa runt" då har många en hjälp kusk som kliver av och håller i hästen, där kan ni ju också önska om den ska ha några spec färger eller så på kläderna, gäller givetvis även kusken.

• tobiasochlinda

va kul för dig! vi funderade först på att ta våran häst och vagn, men det kändes inge kul när jag funderat en stund, för mig kändes det inge spec när jag kör jämt annars, så vi frågade en komis som har en jättefin cadillac, och han ställde gärna upp så vi löste det så. hade blivit så krångligt annars för då hade jag behövt nån som kunde vänta med hästen utanför, och alla vänner är ju bjudna!!

Är det nån mer än jag som syr upp klänningarna? och är det nån som vet om råsiden är ett bra material??

• tobiasochlinda

grattis va kul! ja, man kan göra jättemycket med pynt och ljus! jag vet ett par som hyrde en ganska trist lokal men billig, dom sydde upp nya gardiner som dom hade under festen och sen mycket björk ris och andra blom dekorationer så blev den jättefin!

Svar på tråden Maj 2008 fortsättning