Inlägg från: midnattsblå |Visa alla inlägg
  • midnattsblå

Maj 2008 fortsättning

Hej!
    Efter att ha läst igenom hela tråden är det dax att göra sig tillkänna

• midnattsblå

Opps blev lite fel
    Det har varit jättekul att läsa tråden!

Så här långt har vi kommit:
    Vigsel: Stadshuset den 17:e maj
    Festen: Långholmen Ska dit och proväta två utvalda menyer mars-april
    Klänning: Beställdes i lördags 16 veckors lev.tid! Blir precis!
    Inbjudningskorten: Tänkte kolla om det blir fint att trycka texten som är klar i blått sedan ska vi klippa och klistra själva. Tänkte också skicka ut dem till alla hjärtans dag.
    Tema: vandring
    Färgtema: Blå
    Bröllopsresa: Sicilien två veckor den 20:e maj
    Festprogram: Min syster hjälper oss att skriva en presentation om alla!!!!!!! Hon känner långt ifrån alla men vi ger henne beskrivningar. Så skönt att få hjälp med.

Nu drar jag till ABA och testskriverut inbjudan.

• midnattsblå

Brud 08:
    Det gick bra på ABA, glömde dock att kolla priset... Fortsatte sedan till ett företag som heter Mailbox och det blev likadan färg (blå)där när de skrev ut, de ville ha 5:- per utskrift. Ska köpa ny färgpatron till min skrivare och se hur färgen blir där och jämföra. Å andra sidan ska vi inte skicka ut så många inbjudningar, ca 30st. Det blev verkligen snyggt att skriva med mörkblå färg på ljust papper när papperet under är mörkblått. Var på NK och köpte papper "sweden Bond" heter det och de hade 50% på rea. Köpte ett kilo, kändes bra att passa på till festprogrammen också.
    Nu har vi köpt det mesta till inbjudningarna, och det vore så himla kul att få komma igång och pyssla till helgen!

• midnattsblå

Brud 08: Ska ni också skriva ut texten i färg? Vilken?

Svar på tråden Maj 2008 fortsättning