Inlägg från: pandis2405 |Visa alla inlägg
  • pandis2405

Maj 2008 fortsättning

Vi väljer Italien 7 dgr

Vi var borta fyra månader i våras, åkte jorden runt. Det var vårt livs resa, så nu blir det bara en mysresa.

• pandis2405
    BarbaBruden skrev 2007-10-24 10:12:56 följande:
    PandisMen fickpengar går väl alltid åt på bröllopsresan? Så har vi tänkt i alla fall.....Vi betalar oxå vår resa i förväg....KOmpisarna gifte sig förra sommaren och vi gav dem pengar i den valuta som landet dom skulle åka till hade.....Ett tips!
    Det är sant! Då kanske vi önskar oss det ändå..
  • pandis2405

Toscana. Vi flyger till Florens och börjar där.

• pandis2405

74 pers har vi på den preliminära listan

• pandis2405
    JhS2008 skrev 2007-11-01 16:52:10 följande:
    Ojoj vad alla är aktiva här så kul att det är lite "liv" i tråden.Någon här som vet hur ens brudbukett ska se ut?
    Jag vet i vilket fall att jag INTE vill betala så mycket pengar för min, så jag funderar på att köpa lite blommor och binda ihop själv. Blir inte lika snyggt, jag vet, men det är inget jag prioriterar.
    Vill ha vitt/ljusgrönt, så jag funderar på ett gäng vita rosor, ett gäng vita tulpaner och lite diverse ljusgröna blommor jag kan tänkas hitta i blomsteraffären.
  • pandis2405

vilken rolig idé!

spånar:
    det här var bäst på bröllopet
    så här tror jag att parets liv kommer vara om tio år (alternativt 30 år...)

Tjuvkika i de färdiga gästböckerna i någon bokhandel eller på nätet.

• pandis2405

Vi har budget på 100tkr exkl bröllopsresa. Och den allra största delen är middag inkl dryck på restaurang för ca 70 pers. Annars har vi inte slösat alls.

Det är svårt att hålla nere budget, jag skulle ex gärna åka häst och vagn vilket inte är med i budgeten nu, och har budgeterat 5000 för ring, men det kommer säkert bli dyrare.

Vi sparar och gnetar, betalar allt själva, har sparat sen i maj. Det är lite knapert fram till bröllopet...

• pandis2405

Oj vad mycket det hade hänt här plötsligt!

Liten presentation av oss: jag är 29 och jobbar som controller, m2b är 31 och programmerare. Vi bor i lägenhet i stockholm, träffades -99 och förlovade oss i våras.

Jag tänkte nog sno idén från några andra brudar här på BT och skicka ut så inbjudningarna är framme på Alla hjärtans dag.

• pandis2405

Vi har bokat hotell för våra tre första nätter på bröllopsresan! Vi åker till Florens morgonen efter bröllopet, så vi satsar inte på någon svit den natten. Vi tror att vi har bokat ett mysigt hotell i Florens nu. Det var dyrt, men det är ju bröllopsresa, då är ju nätterna viktiga

• pandis2405

lottis: vi förlovade oss också 17 feb!

Vi har dock ingen särskild tanke bakom vårt datum: ville ha maj eller september för att det är så mycket annat som händer mitt i sommarn, folk har semester och så. Vi kom fram till maj helst, och sen var det bara att hitta ett datum då vi kunde lyckas boka lokal och kyrka som vi ville ha. Vilken lokal gick före vilket datum, och så blev det den 24:e helt enkelt.

• pandis2405

Varför ska man skriva ut färgtema på hemsidan? Det behöver väl inte gästerna veta, de ska ju bara märka att allt är så vackert och enhetligt komponerat

Jag tror att det är som gjort för missförstånd, jag hade nog också funderat på vad jag skulle ha på mig om jag var gäst. Det finns ju nämligen de som har den typen av färgtema på sin fest, tex att alla ska vara klädda i vitt.

• pandis2405

Champis_Sanna: stackare, vad tråkigt. Gör en paus i planerandet ett tag och fundera igen efter nyår eller så.

Det kanske också kan vara skönt både för er och släkten att fokusera på något glädjefyllt som bröllop mitt i det tråkiga.

• pandis2405

Där är fördelen med att ha festen på restaurang: de har redan ihopsatta menyer, vi får välja mellan ett begränsat antal. Att bestämma helt själv måste vara jättesvårt det förstår jag!

Jag vet dock inte vad vi ska ha än, när vi pratade med dem sist var inte menyerna för 2008 klara.

• pandis2405

Ja, för mig händer det inte så jättemycket just nu. Har haft lite stiltje plus lite dåligt samvete för att vi av någon anledning ännu inte tagit oss för att fråga våra kandidater till toastmaster/toastmadame (måste verkligen göra det nu).

Under julledigheten ska jag börja titta efter papper mm till inbjudningar och andra trycksaker. Sen i januari ska vi stämma möte med restaurangen där vi ska ha festen, börja titta på ringar och skriva inbjudningar.

• pandis2405

Grattis Bella! Så ska man fira en måndag!

• pandis2405
    lottis84 skrev 2007-12-17 19:08:43 följande:
    I dag e det 5 månader kvar, har en känsla av att efter nyår kommer tiden bara springa iväg... vet inte om man ska få panik eller inte...I lördags var vi i alla fall och köpte kostym, väst, skjorta och slips till min blivande. Han blev så vacker
    Jag har också en känsla av att tiden kommer springa iväg under våren. Just våren har ju en tendens att vara så redan utan bröllop att planera.. Jag väljer än så länge att inte få panik, rent objektivt är 5 månader ganska lång tid, men det gäller nog att strukturera sig lite.

Jag tänkte föreslå m2b ett obligatoriskt planeringstillfälle i veckan med början efter nyår.
  • pandis2405

Gud vad det händer mycket i denna tråd nu! Det märks att majbrudarna har startat planeringen nu efter nyår

Vi har börjat med veckoplaneringsmöten from i söndags, bra sätt att få m2b aktiv i allt planerande, hittills har det mest varit jag som funderat en massa.

Aktuella puckar denna vecka:
    * sätta definitiv gästlista så vi kan börja inhandla material till inbjudningskort (exempelkort ihoppysslat under julhelgen)
    * boka hotell till bröllopsresan (bokat en del redan)
    * boka möte med värdshuset där vi ska ha festen för att diskutera meny mm.
    * börja med weddingannouncer-sida

• pandis2405

Jag skulle jättegärna vilja ha häst och vagn, men det känns så dyrt, vi ska inte åka så långt. Man tänker på vad man skulle kunna göra för 3500-4000 kr annars, men jag har heller inga andra bra alternativ.

Svar på tråden Maj 2008 fortsättning