Inlägg från: MJ 2008 |Visa alla inlägg
  • MJ 2008

Maj 2008 fortsättning

starchick: Fin klänning! :)

• MJ 2008

Vi har inte funderat över låtar i kyrkan än... men det lutar åt 2 solosånger.
    Gåvor till gästerna har vi inte heller funderat på... känns som det är en del kvar!

Jag hoppas hitta inspiration på vår semester som börjar imorgon fm! Vi åker till Miami imorgon och sedan blir det kryssning i Västindien. :) Vi hörs om 2 veckor!!

• MJ 2008

Nu har vi kommit hem efter 2 veckors behövlig semester i Florida. :)
    Det är definitivt dags att ta tag i bröllopsbestyren nu! Vi måste hitta ett band som ska spela, någon som vill laga mat, boka bröllopsresa mm.

Inbjudningarna ska vi göra i mellandagarna. Vi kommer att träffa hela mannens släkt på Trettondagen, så vi tänkte ge dem inbjudningarna personligen. Resten postar vi, eller lägger direkt i deras postlåda.

Våra kläder är fixade. Min klänning är köpt, mina skor köpte jag i Usa för under 300 kr (helnöjd), gelebh för under 200 kr också i Usa. Mannen ska ha frockcoat, väst, plastrong mm. Han hyr sina kläder+skor... 3000 kr!!
    I slutet av januari ska vi prova ut kläder till tärna och bestman. :)

Känns som om det är en hel del kvar!! *pust* Jag tror också våren kommer att rusa iväg!

Har ni några teman? Vi ska ha lila i olika nyanser/lime/vit. Tänkte vi kunde byta idéer för dekorationer mm.

• MJ 2008

Vi har också ramlat ur listan...

Milliz81- 3 Maj - Guldsmedshyttans kyrka
    Champis_Sanna - 3 Maj - Lerbo Kyrka, Katrineholm.
    SSM - 3 maj *** kyrka (hemligt) kl 14, Linköping
    sope- 3 Maj kl:14 - Vårdsbergs Kyrka,Linköping
    Brud våren 2008 - 3 maj kl 16.30 - Stockholm
    Godisråtta 3maj- Bromma kyrka 15.00-Stockholm
    3 maj 08 - 3 maj - Linköping
    Odine - 3 maj - ***kyrka, Västervik
    Barbabruden - 10 Maj kl: 14 - Masthuggskyrkan, Göteborg
    Fållan - 10 Maj kl: 14:00 Sofia Kyrka, Stockholm
    Jessie77 - 10 maj kl 15 - Eds kyrka, Upplandsväsby
    Eliasbrud- 10 maj kl 15- björkö-arholma kyrka, norrtälje
    Trassel - 10 maj kl 15.30 - Masthuggskyrkan, Göteborg
    Hannafia- 10 maj _ Stora Skedvi kyrka, Säter
    ntlove83-10 maj kl 16:00 - Kiruna Kyrka, Kiruna
    FruFA - 10 maj kl:15.00 - Våmbs kyrka, Skövde
    Pingstbrud 2008 - 10 Maj - Varberg
    ankie78 - 17 maj - Tyringe kyrka, Tyringe
    Syrran79 - 17 maj - Vinslövs kyrka, Vinslöv
    lottis84 - 17 maj -Fässbergs kyrka, Mölndal (GBG)
    Offis - 17 maj - Hedvigs kyrka, Norrköping
    Samos07 - 17 Maj - Falsterbo Kyrka
    Jelan - 17 maj - Brunnskyrkan, Söderköping
    0205 - 24 Maj kl:13 - Utomhus Tantolunden, Sthlm.
    Visa08-24 maj, 15.30-Djursholmskapell
    Brud-08 - 24 maj kl14:00 - Stockholm
    JhS2008 - 24 maj - Linköping
    24 maj 08 - 24 maj- Rya Kyrka, Örkelljunga.
    Majjsan74 - 24 maj - Stockholm.
    Pandis2405 - 24 maj - Täby kyrka, Stockholm
    MrsTom - 24 maj - Täby Kyrka, Stockholm
    bridetobe maj08 - 24 maj - Rytterne kyrka, Västerås
    Maj2008 - 24 maj - Råda kyrka, Mölnlycke
    Luuna- 24 maj- Lönneberga kyrka, Lönneberga
    MJ 2008 - 24 maj - Kyrka+ort uppdateras i januari
    Peters Fridelina - 31 mal kl: 13.30 - Södra Sallerup - Malmö
    majbrud2008 - 31 maj kl:14.30 - Badelunda kyrka, Västerås
    Majsis2008 - 31 maj kl:15.00 - Rådhuset Göteborg
    Starchick - 31 Maj kl 15.00 - Herrljunga Kyrka, Herrljunga
    Fru Hennerdal - 31 Maj - Tysslinge Kyrka, utanför Örebro
    mika o jerry - 31 Maj kl 16.00 - Högalidskyrkan, Södermalm Stockholm
    RangaTanga - 31 maj - Varbergs Stadshotell

• MJ 2008

God fortsättning till er alla!

Hur går det för er med bröllopsbestyren?
    Vi har börjat med våra inbjudningar nu... gjorde nästan hälften igår (bild finns i mitt galleri).
    Idag jobbar jag med hemsidan. Inbjudningarna kommer att skickas 7/1 så då gäller det att hemsidan är klar eftersom den finns med i inbjudan.

Har ni någon hemsida? Så fort vår är klar lägger jag ut länken.

• MJ 2008

Jag har gjort inbjudningarna själv. När vi gick till Panduro för att köpa mtrl var tanken att de skulle se ut på ett helt annat sätt, men då de inte hade de korten var vi tvungna att tänka om. Tjejen på Panduro kom med lite nya förslag och vips så såg de ut på ett annat sätt. :) Men vi är väldigt nöjda! Ska börja titta på vigselprogram och festprogram nu. Festprogrammen vill värdparen göra, men lite har vi att säga till om. *s*

Det ska bli skönt att skicka ut inbjudningarna så att man äntligen slipper att hålla det hemligt! Mina kollegor anar ugglor i mossen då jag inte kan ställa upp i Göteborgsvarvet...

Prova brudklänning låter superkul!! Jag ska prova min igen i slutet av januari tillsammans med min tärna. Hur gör ni med betalningen av kläder till er/era tärna/tärnor?

• MJ 2008

Godisråttan: vart har du köpt dem och får jag fråga vad de kostade? :)

• MJ 2008

Har någon av er bokat bröllopsresa? Vi fick en offert idag för Samoa, med 2 nätter i LA, 1 i Auckland och 2 i Hong Kong. 54000 kr inkl. vissa försäktingar som jag inte tror behövs. Det är dyrt!!!

Hur tänker ni med bröllopsresan? Vi var inne på Italien, men vi vill ha sol & bad vilket gör att Italien kanske inte är 100%. Sedan började jag resonera som så att detta kanske är sista gången vi kan resa utan barn och bara rå om varandra om man ser till 15 år framåt (om vi lyckas få till en liten efter bröllopet). Jag som älskar att resa vill passa på att åka lite länge bort som kanske inte passar att resa med mindre barn pga flygtiden.
    Det här är så svårt!! Några tips?

• MJ 2008

Hej Lottis!

Har ni lila tema också? :)

• MJ 2008

Jag var inne på rött & lila, men mannen var inte så förtjust i det. Vi har istället valt lila/lime(grönt)/vitt.

• MJ 2008

Godisråttan: Vi har också kollat på Mexiko, men vi var på Cozumel i December 2007 när vi kryssade så vi ska nog satsa på något annat. Har dessutom Eurobonuspoäng med SAS som vi behöver använda...
    Kollar även på Hawaii, Kuba och andra öar i Västindien med en ev. kombination LA eller New York. Jag som är velig i vanliga fall, har det inte lätt nu! *s*

• MJ 2008

Lottis: Paris är underbart! :) Har varit där många ggr då mitt jobbs huvudkontor ligger där. :)
    Kan rekommendera de Latinska kvarteren och St Germain.

sommarbröllop2008: Välkommen! :)

FruFA: Regnar det inte rätt mycket på Maldiverna i maj/juni? Jag skulle också gärna vilja åka dit, men har mer eller mindre uteslutit det pga vädret.

Jag har skickat en förfrågan till Limetravel oxå. De ska återkomma i nästa vecka. Väntar med spänning! Men tills dess fortsätter jag nog att surfa runt efter resmål. För mig är letandet halva nöjet. :) Sambon tycker jag är galen! *s*

• MJ 2008

Har ni bokat och i sådana fall med vem, hur länge och vad gick kalaset på? :)

FruFA skrev 2007-12-29 19:30:11 följande:
    Nej, maj är inte alls så regnigt. Och OM det kommer en regnskur så går det över snabbt, pga att det är så "platt" land där.I juni är det däremot ökande risk för regn...MJ 2008 skrev 2007-12-29 15:48:20 följande:
  • MJ 2008

Vi var på kryssning nu i december. :) Vilket rederi åker ni med & vilken rutt?

Brud-08 skrev 2007-12-30 18:12:23 följande:

Vi har bokat en karibien kryssning men tyvärr blev inte den direkt efter bröllopet eftersom det då skulle bli det dubbla priset, så nu funderar vi på att ta en kort weekend någonstans direkt efter, har inte riktigt bestämt oss ännu..
  • MJ 2008

Vi har i stort sett gjort klart våra injbudningskort. :) De ska överlämnas/postas på söndag. :)

Högst på vår lista ligger bröllopsresan. Vi skulle gärna vilja ha den bokad innan inbjudan går ut, då vi på vår hemsida ska lägga ut lite info om vart resan går. Vi har allt till hemmet, så önskar gästerna att köpa något till oss har vi önskat oss bidrag till resan.

• MJ 2008

Brud-08 skrev 2008-01-02 08:19:49 följande:

Vi åker med Royal Caribien tror att det var östra karibien, sju nätter, hur hade ni det?? MJ 2008 skrev 2007-12-30 21:10:21 följande:
    Vi hade det bra. Hade en hytt med balkong, vilket var mysigt. :) Sedan tyckte jag det var väldigt roligt att gå i land! Men det kan löna sig att kolla upp lokala arrangörer för utflykter på öarna. Maten i de restaurangerna som ingick var helt ok, men i de restaurangerna man fick lägga till var den supergod. Dricka på båten kostar som hemma... 150 kr för 6 st 33 cl öl.

Jag tyckte mycket om Västindien, så vi kollar på det för bröllopsresan också.
  • MJ 2008

God morgon,

Är det någon av er som handlat något till bröllopet på Ebay? I sådana fall vad?
    Kollade lite på tiaror... det finns ju en uppsjö. :)

Förresten... ska ni ha slöja? Jag tänkte inte ha det, för att det är inte riktigt "jag".

• MJ 2008

Jag tror det är bra att gå in i en brudbutik! Den jag var i, där hängde de fram klänningarna i olika stilar och sedan började prova någon ur varje för att på så sätt hitta min stil. Sedan hängde jag undan de jag tyckte var bra för en andra provning samma kväll. Efter andra provningen (då hade jag gått omkring i i klänningen i 15-20 min) visste jag precis vilken jag skulle välja. Jag tror du kommer känna vilken klänning som är "du" när du får på dig den. Prova kostar ju inget!!

FruFA skrev 2008-01-05 22:36:54 följande:
    Vad bra - då är du ju iaf halvvägs mot din brudklänning...Jag har ingen aning vad jag vill ha...
  • MJ 2008

Idag har vi postat/delat ut våra inbjudningar! Det ska bli så skönt att inte behöva hålla det hemligt längre. :)

• MJ 2008

Vad fick ni ge för er resa & vilka hotell ska ni bo på? Vi har kollat på samma alternativ, men tyckte det blev väldigt dyrt.
    Nu är vi inne på 10 dgr på Aruba och 3-4 dgr i New York...

Eftersom vi precis spenderade 2 veckor i Florida+kryssning, så är resebudgeten lite mer begränsad. Vi hade tänkt oss max 40000 kr.

Jelan skrev 2008-01-07 19:15:05 följande:
    Var ett tag sedan jag var inne på tråden....snacka om många inlägg!!Min klänning kostade 6800:- men jag hade tur och fick 20% rabatt eftersom jag köpte den innan nyår. Den kostar 9800:- i Stockholm. Snacka om prisskillnad! För en gång skull är man glad att man bor i Norrköping Klänningen finns på min sida.Idag bokade vi vår bröllopsresa! Västindien för hela slanten och vi åker ett halvår efter bröllopet. Det blir 16 dagar på Antigua och St Lucia i början av december. Har fått jättebra tips och hjälp från en annan brud här på BT så nu vet vi att resan blir toppen, de kom precis hem därifrån med färska rapporter om vad vi bör göra och inte osv....Tur att man har den här sidan att vända sig till för tips, stöd och hjälp!Snart bara fyra månader kvar......
Svar på tråden Maj 2008 fortsättning