Inlägg från: Godisråttan |Visa alla inlägg
  • Godisråttan

Maj 2008 fortsättning

Ingen som vet något ställe man kan hyra kläder till m2b?

• Godisråttan

Jag köper klänning till toastmadame och tärnan De har fått dem redan, champagne sidenklänningar till knäna axelbandslösa. Mycket fina!

• Godisråttan

MJ 2008 skrev 2007-12-28 11:44:58 följande:

Godisråttan: vart har du köpt dem och får jag fråga vad de kostade? :)
    Klart du får fråga!Detta är ett forum Jag köpte dem på Cubus och kostade 399:- st De är verkligen kanonfina
  • Godisråttan

MJ 2008 skrev 2007-12-28 19:09:00 följande:

Har någon av er bokat bröllopsresa? Vi fick en offert idag för Samoa, med 2 nätter i LA, 1 i Auckland och 2 i Hong Kong. 54000 kr inkl. vissa försäktingar som jag inte tror behövs. Det är dyrt!!!Hur tänker ni med bröllopsresan? Vi var inne på Italien, men vi vill ha sol & bad vilket gör att Italien kanske inte är 100%. Sedan började jag resonera som så att detta kanske är sista gången vi kan resa utan barn och bara rå om varandra om man ser till 15 år framåt (om vi lyckas få till en liten efter bröllopet). Jag som älskar att resa vill passa på att åka lite länge bort som kanske inte passar att resa med mindre barn pga flygtiden.Det här är så svårt!! Några tips?
    Vi tänker också så. Detta blir nog sista långsemestern innan man får barn mm
    Italien är nog lite kallt i maj?Inte ligga och steka på en madrass i havet allafall..Vi ska till mexico. Priset varierar fr 25 000- 50 000 Vi kommer nog lägga oss mittemellan där.
  • Godisråttan

Ska ha möte med cateringfirman i januari och tårttillverkaren Och inbjudningskorten såklart!

• Godisråttan

Tror jag ska försöka börja med inbjudningskorten ikväll efter jobbet Ska iväg om ca 1 månad.Weeehh!

• Godisråttan

Jag ska ha tiara. Vill ha uppsatt i kurkan och släppa ut det på festen fast det kanske är omöjligt...

• Godisråttan

Jo jag har mor och mormor som är frisörer men de är tveksamma eftersom vi rullar håret först och jag vill ju inte de kammar ut lockarna isåfall men vi ska testa snart. Weeehhh!

• Godisråttan
    Majsis2008 skrev 2008-01-03 09:52:39 följande:
    aaaaaahhhhh idag kom min klänning!!!! dock inte provat den, tänk om den inte passar nu!!!!då blir d tvärbantning hahah
    Åhhh vad kul!
  • Godisråttan

Weeeeehhhh mindre än 4 månader till 3 maj!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Godisråttan

Usch kan nästan inte läsa denna tråd för jag får sådan panik...Känns som inget är klart för oss och alla andra verkar ha allt under full kontroll...

• Godisråttan
    Majsis2008 skrev 2008-01-08 11:14:00 följande:
    hmm godisråttan: vad e d ni har kvar?jag sk göra om våra inbjudningar, festprogram, bordsplacering, kolla skor, smycken, fixa musik, kolla ring o sv...jag har oxå maaaaassa kvar
    Inbjudningar, mat, dryck, vigsel och festprogram, skor, klänning, underkläder, väska, fixa musik mm suck....Ska nog börja med inbjudningarna då det är det mest akuta. De ska skickas till alla hjärtans dag. Hemsidan måste ju också vara klar då men den är nästan klar allafall.
    Skönt jag inte är ensam
  • Godisråttan

Vad tror ni om detta?
    Inbjudningarna kommer 14 bebruari, osa till 15 mars alltså 1 månad och vi gifter oss 3 maj. Då har vi 1,5 månad på oss.

• Godisråttan
    Majsis2008 skrev 2008-01-09 08:28:09 följande:
    jag vet inte heller vad man ska göra med transport...men har våran egna bil i tankarna...att man putsar upp den och den pyntar upp den....men jag vet inte, helst av allt skulle jag vilja åka vit limo, men den kostar oxå...
    Ja vit limo hade ju varit häftigt!Känns bara lite onödigt när vi har så nära till festlokalen...Någon som vet vad det kostar i Stockholm?
  • Godisråttan
    tobiasochlinda skrev 2008-01-09 08:43:32 följande:
    hej jag hoppar gärna p här, gifter mig 3 maj. vi har läget under rätt bra koll tror jag, inbjudningarna skickade jag iväg i måndags vi satte osa 10 april, jag tyckte att det räckte.
    Hej på dig här också
    Vi har ju samma bröllopsdatum men olika osa datum mm När ni får svar 10 aprill hinner ni då?Måste inte festlokal och catering veta tidigare?
Svar på tråden Maj 2008 fortsättning