Maj 2008 fortsättning
Japp, jag hängde med iallafall
Hur tror ni att ni kommer att ha borden, U, E, runda bord?
Ska ni ha honnörsbord?
Japp, jag hängde med iallafall
Hur tror ni att ni kommer att ha borden, U, E, runda bord?
Ska ni ha honnörsbord?
Jag har smått börjat fundera på vad för uppgifter jag kan ge till tärna/marshalk samt föräldrar och svärföräldrar, men kan inte säga något bestämt än, kan tänka mig att det blir saker som att hämta blommor, tårtan osv.
Ni som ska ha honnörsbord, vilka sätter ni där?
Funderade på en sak, varför valde ni just maj och det datum ni valt?
För oss är maj speciellt och passar in i vår "planering". Vi valde också maj för att det är så grönt och fint med alla fina blommor och det är under denna tid som man njuter av grönskan och andas in den nya friska luften
Ja, just det, 24 är ett bra nummer Passar oss alldeles perfekt
Vi var först inne på den 17:e maj, men 24:e passar oss bättre (speciellt datum i maj).
Hoppas nu på att alla fina blommor blommar för fullt, (vilket de brukar göra häromkring i slutet av maj) !
Det känns bra att välja ett datum som känns rätt, vi är jättenöjda med vårt datum, när vi "fick" datumet insåg vi att datumet passade bättre och är mer speciellt för "oss", att vi först tänkte ta ett tidigare datum var för att vi ville gifta oss tidigare, vilket vi troligen hade ångrat
Var bor ni och vilka blommor blommar i slutet/mitten av maj hos er?
Vi ska köpa.
Vad ska er blivande man ha på sig? Kostym, frack, slips, fluga, väst, shorta, annat? Vilka färger?
skjorta inte shorta såklart
God fortsättning från mig med!
Jag har nu köpt in delar till inbjudningskorten. Provade lite igår, men är långt ifrån klar. Hoppas på att få lite gjort ikväll. Det är för övrigt mycket roligt att pyssla
Hej hej, nu blir det planering på riktigt, har flera idéer i huvudet, bara att sätta fart
Vad pysslar ni med just nu, vad står överst på listan?
Vi håller också på med inbjudningskorten. Hur många ska ni fixa och hur lång tid beräknar ni att det tar?
Vi ska också ha mousserande vin, men vad har vi inte bestämt än.
Jag ska ha slöja och tiara/diadem. Ska ta bort slöjan under middagen/festen (går med hjälp av spänne och tärna)
Vad kul att så många börjat med inbjudningarna, ska ni göra många? Tror ni att det kommer att ta lång tid?
Håller helt med dig, det är jättekul! Älskar att pyssla
Något annat i pysselväg ni ska tillverka själva?
Mica o Krille skrev 2008-01-03 20:00:28 följande: