Inlägg från: Bella30 |Visa alla inlägg
  • Bella30

Maj 2008 fortsättning

I dag har vi ÄNTLIGEN bestämt vart vi skall hålla bröllopsmiddagen ! Sååå skönt att kunna pricka av det på "Att-göra-listan" (som är låååång!).

Nu skall vi bara bestämma oss för en fotograf & boka.
    Plus en massa andra saker - men det kan vänta...

• Bella30

Vi har varit och ätit frukost (latte, och en massa gott)...
    ... Och nu så skall jag på ansiktsbehandling kl:12 !

Önskar oxå alla en trevlig helg!!

lottis84 skrev 2007-11-17 10:55:50 följande:
    Vad tiden går fort... idag är det 6 månader tills man gifter sig den 17 maj. Idag ska vi bara njuta av livet... äta och dricka lite gott och titta på Labero på Rondo (Göteborg). Ha en trevlig helg, det ska jag ha
  • Bella30

Jag beställde "Martha Stewart Wedding Keepsake" och fick den i dag... Färgen på pärmen var EXAKT den vårgröna färg vi har i vårat färgtema !
    Nu skall här planeras, hihi!!

• Bella30

Jag kommer att vara 31 år, och min blivande man 28 år (fyller 29 år veckan efter bröllopet).

JhS2008 skrev 2007-11-18 10:05:30 följande:
    Hejsan! Haft en bra helg, något kul som ska hittas på idag? Tänkte höra med er vilken ålder ni respektive er man kommer att vara vid bröllopet?
  • Bella30

Var de äldre än jag (31 år)?

JhS2008 skrev 2007-11-18 10:09:40 följande:
    Anledningen till min fråga är att våra vänner som nyligen gift sig anser sig vara "gamla"
  • Bella30

Ja, det vore kul att få veta mer om vilka vi är i denna tråden.
    Jag börjar;
    "Bella", född 1977,jobbar som personalchef, fästman född 1979, jobbar som produktionschef. Har varit ett par sedan hösten -00.

Nej, jag vet ännu inte vilka blommor jag skall ha i min brudbukett. Bara att det skall vara i färgerna vitt & lime/vårgrönt.
    JhS2008 skrev 2007-11-18 12:44:23 följande:
    De var +35år, försökte förklara att det inte är helt ovanligt att man gifter sig vid 35-årsålder nu, åldern för bröllop har ju stigit (förr var det ju vanligare att man var mycket yngre). Sen är det ju en definitionsfråga gällande hur gammal "gammal" är Vore kul att se hur medelåldern här i tråden Har ni hunnit fundera på bordsdekorationer något?
  • Bella30

Vad kul att "lära känna" er maj-brudar !
    Känns som att man får ett ansikte på personen när man vet lite mer ...
    Vilket gäng vi är - vi jobbar med allt från teknik till pedagogik och juridik !

Pingstbrud 2008>>
    Jag tycker precis som flera innan mig; att ni i första hand skall se er om efter en annan toastmaster. I andra hand ändra datumet. Förstår verkligen ditt dilemma. Men det kommer att lösa sig, kanske med vissa ändringa från ursprungsplanen, men ändå. Kram på dig!

lottis84>>
    Vi gifter oss helgen innan er, dvs 10:e maj.
    Vi skall skicka ut våra inbjudningar så att de kommer från 14:e februari (=Alla Hjärtans Dag), dvs tre månader innan bröllopet. Och sätta sista svarsdatum till 30:e mars.

• Bella30

Ja, det börjar verkligen hända saker i denna tråden.
    Vad kul att så många "maj-brudar" hittat hit !

På lördags kall vi ut & provsmaka menyn på herrgården. Och kika på deras bröllopssvit. Måste vara 100% eftersom den är så dyr (4500 kr). Annars så kör vi med "First Lady-svit" på First Resort (ca 1 mil från herrgården).

Nu - jobba en timma till & sedan hem!

• Bella30

Jag känner på ett sätt att det skulle vara skönt att komma hem på bröllopsnatten, för vi åker till Maldiverna dagen efter...
    Men min fästman vill ha en svit på bröllopsnatten!

pandis2405 skrev 2007-11-19 16:29:55 följande:
    Vi har bokat hotell för våra tre första nätter på bröllopsresan! Vi åker till Florens morgonen efter bröllopet, så vi satsar inte på någon svit den natten. Vi tror att vi har bokat ett mysigt hotell i Florens nu. Det var dyrt, men det är ju bröllopsresa, då är ju nätterna viktiga
  • Bella30

Vi valde mellan pingstafton eller midsommarafton, men ville gifta oss SNART . Så då fick det bli pingst!
    "Hänryckningens tid" berättade min pappa att pingst var! Vad härligt det låter!! Längtar sååå till våren!

JhS2008 skrev 2007-11-19 19:32:48 följande:
    Funderade på en sak, varför valde ni just maj och det datum ni valt?För oss är maj speciellt och passar in i vår "planering". Vi valde också maj för att det är så grönt och fint med alla fina blommor och det är under denna tid som man njuter av grönskan och andas in den nya friska luften
  • Bella30

Nu har vi bestämt vilken meny det blir !
    Ett steg framåt !!

Vid ankomst: Mousserande vin & snittar

Förrätt: Toast Skagen á la Knistad
    Varmrätt: Grillad oxfilé rickardo med rotfrukts-tårta & glaserade lökar
    Dessert: Vaniljglass med färska jordgubbar på parad med tomtebloss

Bröllopstårta med kaffe & valfri avec

• Bella30

Ta det lungt... jag vet inte ens hur jag vill att min brudklänning skall se ut. Och jag har inte ens börjat !

Brud-08 skrev 2007-11-21 16:05:35 följande:

Blir stressad av er.. jag ska sy min klänning och har inte börjat, har en bild på hur jag vill att den ska se ut.
  • Bella30

Vi skall köpa en sida från Spira kort-design.
    Då designar dem den i samma färger & stil som trycksakerna.
    Tror att det kostar runt 1000:-

Godisråttan skrev 2007-11-28 10:33:10 följande:
    Hur gör ni med hemsida?Vi ska gifta oss 3 maj och skicka inbjudan alla hjärtans dag och då måste hemsidan med info och bilder vara klar. Några tip på billig hemsida?
  • Bella30

Detta är våran preliminära meny...
    Ganska "basic"
    Förrätt: Klassisk Toast Skagen

Varmrätt: Grillad Oxfilé med portvinsglaserade smålökar, potatisterrin och messmörgräddsås

Dessert: Bavaroise på tahitivanilj med björnbärskompott & dekor

Odine skrev 2007-12-07 11:29:12 följande:
    Vad ska ni bjuda på för mat? Har verkligen ideetorka här nu *suck* vill inte ha nått överdådigt iaf gärna nått enkelt men gott
  • Bella30

Vi får välja mellan ett tiotal förätter, varmrätter & desserter... Men så måste man ju fråga dem så att det passar i hop. Skall vi göra i morgon då vi skall dit!
    Kul!!

• Bella30

Jag är också velig... Eller rättare sagt, tokvelig, när det gäller vårat bröllop

Milliz81 skrev 2007-12-08 13:48:15 följande:
    som det ser ut nu ska vi ha räktoast till förrätt...fläskfile´och potatisgratäng till huvudrättglassbomb till efterrätt.... Är en kock som m2b känner... så han gör det privat... Som sagt det är så det ser ut nu... visar sig väl på bröllopsdagen om det blev så eller om JAG hunnit ändra det... Är väldigt velig.. men det visar sig...
  • Bella30

Jag vet att det är måndag, men vi öppnade en flaska rosa bubbel nyss 6 dricker ur våra fina Efva Attling-glas...
    I dag har vi varit ett par i sju år ...

Svar på tråden Maj 2008 fortsättning