• Syster K

Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

Hej tjejer!

Undrar om man får hoppa in i tråden? Jag skrev lite i en av "era" tidigare trådar för kanske ett år se´n eller så, men sedan blev jag gravid och familjeliv tog över mitt intresse. Nu är Elsa född och bröllopsplaneringen har startat upp igen på heltid (=mammaledighet). Bokat kyrka och präst till 080816 kl.15, dte är allt än så länge.

• Syster K

Tack!!
    Vet inte vad ni vill veta...
    Bor i Karlstad med sambon, vi är båda 24. Har varit förlovade sedan -03. Bröllopet blir i dalsland, kommer båda därifrån...

• Syster K
    Hedebris skrev 2007-12-11 12:22:26 följande:
    hhihi.. bebisen i magen har fått hicka.
    Det hade Elsa massvis i magen och har fortfarande nu när hon kommiy ut. Visst känns det skumt, inget att ta miste på liksom
  • Syster K

OK, det jag vet hittills är väl att det blir mellan 80-100 gäster, jag ska göra inbjudningarna själv (är en pysseltoka), färgtema blir nog rosa/brunt men är inte helt spikat än, middagen blir i bufféform av något slag. Från början ville jag ha det klassiska prinsessbröllopet men efter att vi fick barn känns det allt mer orimligt att lägga ner nästan 100.000 på en dag (det är ju en bra början till ett hus!)det viktigaste är att vi får bli man och hustru och ha en kul och fin fest! (Shit va präktigt det lät!!!)Själv?

• Syster K

Snitte- 5/7-2008 skrev 2007-12-11 15:12:43 följande:

hej hej tjejer!!Syster K? du var från Karlstad va?
    Japp, det stämmer
  • Syster K
    Annim skrev 2007-12-12 08:57:04 följande:
    Syster K;Välkommen hit! Ser att vi valt samma datum! Kul!Har ni kollat på kläder än?Blommor? Berätta!
    Hej och tack! Vi får hjälpas åt att hålla tummarna för sol 16/8
    Jag fick barn 22/10 så vi har inte provat kläder än. Får på mig en del av mina jeans nu iaf. är förhoppningsvis snart "back to normal", vågar inte prova innan jag vet vart kroppen landar...Funderar på klänning från Kina om jag vågar. Du då? Blommor är nog svårast av allt tror jag. Jag älskar blommor och pysslar med det som hobby men kommer att ha såsvårt att bestämma mig för bukett! Vill inte ha för stelt tror jag utan mer trädgårdsstuket om du förstår hur jag tänker. Vet i alla fall vilken florist jag ska anlita, får väl diskutera lite med honom.
    Vad har ni bockat av på listan? Vi har bara präst, kyrka och estlokal klart, och å datum förståss
  • Syster K

Anja :er tårta låter superfin och smarrig, jag vill också ha nåt liknande.

• Syster K

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-12-13 10:14:15 följande:

Anja: Härligt med internet! Ja, vellum tror jag det heter. Ska till Panduro idag efter allt är klart på Proffice, så då ska jag försöka hitta RÄTT sorts bruna nyans på kraftigt papper och sen fundera lite på vilken färg vellumet ska vara...
    Har du kollat i en butik som säljer material för scrapbooking? De har ofta ett tjockare papper av märket Bazill som finns i MASSOR av strukturer och färger/nyanser.
  • Syster K

Pumpkin: måste bara börja med att fråga, visst hette du Norrsken förut eller blandar jag ihop dig med någon? Hoppas du hittar rätt papper, det är jobbigt när man har en färdig bild i huvudet och inte hittar rätt material! Själv älskar jag Bazill, särskilt alla strukturer.

Snitte: Det finns ju mintpastiller (såna med mint inuti, chkolad runt och hårt skal (dragé?) utanpå) i lösgodiset som är vita, rosa och ljuslila. Vore en riktig utmaning att lirka ut nå´t kilo av bara lila med lösgodisskopan

• Syster K

Alvaereva: Grattis till giftermål och dotter! Så ni slog till och gifte er innan lillan föddes? Själva har vi en liten oäkting här hemma född 22/10.

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.