• Pumpkin

Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

• Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Pumpkin
    Annim: Tack
    Kör hårt, håller tummarna för att samtalet går bra

Och sådär är jag också, tålamodet är inte på topp direkt
  • Anja 19 juli 2008

Godmorgon allihop

VAd händer hos er idag?

Jag jobbar en kort dag 12.30-17.30...

Har oxå haft det som du sista två veckorna Annim, alldeles för få timmar. Tur för mig att det var precis tvärtom förra månaden så jag får ut rätt mkt denna månaden. Det blir till att spara lite, för vem sjutton vill ha typ INGEN inkomst precis innan jul?????

Pumpkin

22 dagar går SKITSNABBT

AnneiLund

När ska vi fika Nutrilett och kaffe var det väl??? hehe

• Pumpkin
    Anja: Här händer jobb och sen hem, äta middag, titta på Bonde söker fru, spela in Grey's och bums i säng! Känns som att jag inte sovit nånting på år och dar Fundersam

Ja, 22 dagar försvinner fort, det har man ju märkt de senaste månaderna om inte annat...
  • Anja 19 juli 2008

Åh en sak...

Måste bara berätta om några saker som irriterar mig just nu:

1. Jag och min svägerskas skulle arrangera en möhippa åt min andra svägerska (de två är alltså systrar, fniss) men så blir jag kontaktad av en väninna till den andra svägerskan istället, hon har redan planerat allt och visst, det var bra idéer osv men nu visar det sig att utav de tre möjliga datumen så är där ETT enda datum som jag inte kan, för det är den dagen vi flyttar så det går lixom inte... Nu tänker de ha det den dagen, så jag, som älskar denna tjej, har känt henne hela mitt liv, vi är som systrar, står varandra skitnära, missar hennes möhippa, som jag själv skulle ha hållit i var det TÄNKT, typ. Visst jag kan inte vara arg för att de tog tag i det före mig men ändå. Nu blir jag istället utesluten och det känns ruttet som f..n.

Ville bara gnälla av mig

En annan sak var en grej som hände för en vecka sen faktiskt, har inte orkat prata om det, men jag blev jätteställd mot väggen av en tjej på jobbet. Hon är jättesvår att jobba med, alla tycker detta och jag har INTE pratat om henne eller nåt sånt, men nu kom hon och ställde mig mot väggen och sa att hon hade hört att jag har pratat??? om vad? jag frågade men hon berättade inte och jag sa helt enkelt att jag inte var säker på vad hon menade. Hon och jag har inte jobbat mkt ihop men hennes attityd och sätt är ju uppenbart. Jag har dock inte pratat skit om henne eller nånting men jag vet att en annan i personalen har gått t chefen för att klaga på henne. blev så paff över att bli påhoppad iallafall. det var obehagligt som f...n.

Och sista saken...

igår när jag hämtade barnen på dagis så kom en mamma, riktigt arg/irriterad. Tydligen har min minsta son rivit hennes son. HOn beskrev hur djupt såret var coh hur de hade fått tvätta det med saker etc coh att Ivan skulle ha rivit hennes son helt oprovocerat!! Hon böjde sig ner och började prata med Ivan om det och jag höll på att trilla baklänges. Han är två år, pratar inte på samma sätt som hennes son som nästan är tre och han pratar lixom inte på det sättet att han kan förklara och ge svar på de saker hon frågade honom. han bara tittade på henne lixom... När jag såg hennes son idag så kollade jag såklart in såret och undrade typ, VAR ÄR DET... det var 3 mm långt och typ 1 mm brett. Om jag då tittar på min son så undrar jag om det är nåt fel på mig för han har ett 7 cm långt rivmärke under sitt ena öga, ett 4 cm långt rivmärke vid munnen och massor av rivmärken på ryggen... Altlså sånt händer ju på dagis!! Är jag härdad för att han är mitt tredje barn eller är hon överbeskyddande för att det är hennes första. blev bara så förvånad över att hon dök på mig så. Själv skulle jag aldrig ha gjort det. Men man är ju olika

såååååå ååååååhhh vad skönt... nu känns det väldigt befriande, fniss...

Kul läsning för er va

• Pumpkin

1. Fan va taskigt rent ut sagt! Varför kan de inte ha möhippan någon annan kväll när du kan vara med!?

2. Förstår att det var obehagligt, det är aldrig roligt att bli påhoppad för nånting som inte har hänt...

3. Jag skulle nog säga att hon är otroligt överbeskyddande. Själv hade jag alltid blåmärken och rivsår lite här och var när jag gick på dagis - jag var en pojkflicka och en riktig vilde Men jag menar, det är sånt som händer på dagis. Barnen måste ju få leka, och så länge som det inte är värre än något rivsår här och var så tycker jag inte att man behöver elda upp sig liksom...

• Mitziemoe
    Snitte

Grattis!!! Hoppas att din dag blir super!

Pumpkin

Lat å lat..*hehe* Men jösses du har en bit att åka! Ska nog sluta gnälla över att jag får åka kommunalt nu när vi har ställt av sommarbilen...*ler*

Annim

Håller tummarna för sig att du får jobbet!

Anja

Usch förstår att du behövde gnälla av dig lite! Kan ju inte va skoj alls!!!
  • Annim

Ok, tjejer! Nu har jag ringt! Jag fick till svar att de inte var klara med överläggningen än om vem som skulle få jobbet.
    Men i slutet på veckan borde det vara klart!
    Ja, Ok då vet jag det!!!

Anja; Men det är klart du ska vara med! Kräv din plats på möhippan. På nåt sätt måste det gå att ordna.
    Du får tala om för dem hur viktigt det är för dig att få vara med!

Troligtvis tror väll tjejen att det är du som varit hos chefen.
    Synd att hon inte bara kunde fråga om det isåfall först innan hon slänger sig över dig. Sedan är det ju sånt som chefen ska ta upp med den 2 berörda ganska snart om det håller på och går runt en massa snack.. Tycker jag!!!

Men kära nån! Ja, du det var nog mamman som var överbeskyddande.
    Man lär sig ju ett annat under tiden som 3-barnsförälder oxå.
    Jag håller med dig man blir inte lika hispig över ett litet sår här ett litet blåmärke där, när man är 3-barns förälder.
    Jisses!
    Vår minsting är en riktig rackare när det gäller att vara framme och klämma, känna på de andra barnen och sno mössor är tydligen roligt! Visst jag tycker det är retligt, men han har väll inte haft något annat val än att bli riktigt tuff mot andra, när han har 2 storebröder.
    Jag litar dock på att dagispersonalen rer ut det där och ibland faktiskt barnen själva.
    Man kan ju inte alltid vara en curlingförälder som sopar banan åt de små. Om de ska lära sig att kunna säga ifrån själva måste man låta den sköta det själv oxå ibland.
    Eller hur!?!

Nog om det! Nu är det dags att hämta barnen snart. Ska försöka hinnas pringa förbi affären först!
    Hejs svejs!

• Pumpkin
    Mitziemoe: Ja, det är nog bäst att du slutar klaga
    Folk fattar inte hur kan åka HELA VÄGEN från Södertälje till Hammarby! Suck, stockholmare alltså... Räcka ut tungan

Annim: Bra, då behöver du inte gå och fundera mer idag i alla fall!
  • Mitziemoe
    Pumpkin

*hehe* Trode att det va stockholmares rätt att klaga över småsaker....Skrattande

Får väl sluta med det....*hihi*
Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.