Åh en sak...
Måste bara berätta om några saker som irriterar mig just nu:
1. Jag och min svägerskas skulle arrangera en möhippa åt min andra svägerska (de två är alltså systrar, fniss) men så blir jag kontaktad av en väninna till den andra svägerskan istället, hon har redan planerat allt och visst, det var bra idéer osv men nu visar det sig att utav de tre möjliga datumen så är där ETT enda datum som jag inte kan, för det är den dagen vi flyttar så det går lixom inte... Nu tänker de ha det den dagen, så jag, som älskar denna tjej, har känt henne hela mitt liv, vi är som systrar, står varandra skitnära, missar hennes möhippa, som jag själv skulle ha hållit i var det TÄNKT, typ. Visst jag kan inte vara arg för att de tog tag i det före mig men ändå. Nu blir jag istället utesluten och det känns ruttet som f..n.
Ville bara gnälla av mig
En annan sak var en grej som hände för en vecka sen faktiskt, har inte orkat prata om det, men jag blev jätteställd mot väggen av en tjej på jobbet. Hon är jättesvår att jobba med, alla tycker detta och jag har INTE pratat om henne eller nåt sånt, men nu kom hon och ställde mig mot väggen och sa att hon hade hört att jag har pratat??? om vad? jag frågade men hon berättade inte och jag sa helt enkelt att jag inte var säker på vad hon menade. Hon och jag har inte jobbat mkt ihop men hennes attityd och sätt är ju uppenbart. Jag har dock inte pratat skit om henne eller nånting men jag vet att en annan i personalen har gått t chefen för att klaga på henne. blev så paff över att bli påhoppad iallafall. det var obehagligt som f...n.
Och sista saken...
igår när jag hämtade barnen på dagis så kom en mamma, riktigt arg/irriterad. Tydligen har min minsta son rivit hennes son. HOn beskrev hur djupt såret var coh hur de hade fått tvätta det med saker etc coh att Ivan skulle ha rivit hennes son helt oprovocerat!! Hon böjde sig ner och började prata med Ivan om det och jag höll på att trilla baklänges. Han är två år, pratar inte på samma sätt som hennes son som nästan är tre och han pratar lixom inte på det sättet att han kan förklara och ge svar på de saker hon frågade honom. han bara tittade på henne lixom... När jag såg hennes son idag så kollade jag såklart in såret och undrade typ, VAR ÄR DET... det var 3 mm långt och typ 1 mm brett. Om jag då tittar på min son så undrar jag om det är nåt fel på mig för han har ett 7 cm långt rivmärke under sitt ena öga, ett 4 cm långt rivmärke vid munnen och massor av rivmärken på ryggen... Altlså sånt händer ju på dagis!! Är jag härdad för att han är mitt tredje barn eller är hon överbeskyddande för att det är hennes första. blev bara så förvånad över att hon dök på mig så. Själv skulle jag aldrig ha gjort det. Men man är ju olika
såååååå ååååååhhh vad skönt... nu känns det väldigt befriande, fniss...
Kul läsning för er va