Inlägg från: Brud 080524 |Visa alla inlägg
  • Brud 080524

Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

Annim: Jag har köpt en kik klänning. Den är tvådelad så egentligen har jag ju köpt en kjol och en topp. Den finns här:

www.kikstockholm.se/brud.htm

Överdelen är bild tre på första raden och kjolen sista bilden på andra raden.

Hade du också köpt klänning? Bild?

• Brud 080524

Nu har jag varit duktig och nästan gjort klart inbjudningskorten! Grymt nöjd med mig själv!

Sambon är på julfest så jag är alldeles allena. Men imorgon är det min tur!

• Brud 080524

Inga bilder tyvärr men jag kan försöka förklara.

Dubbelvikt vitt papper i linnestruktur 15x15 med öppningen på mitten.

I ena hörnet en gul/creme ruta med en vit ruta på. På den vita rutan har jag embossat två silvriga hjärtan. Allt knyts ihop med ett gult/creme organzaband. När man öppnar är det ett tunt papper (typ smörgåspapper) med inbudan på. Den hänger ihop med själva kortet med hjälp av ett silvrigt runt gem...

Oj det blev mycket men du kankse fattar lite iaf!

• Brud 080524

Vi har all text på det tunna pappret. Det är faktiskt den delen som är kvar, att skriva ut själv texten på det pappret, men enligt pappersaffären ska det funka jättebra att skriva ut på det.

• Brud 080524

Det är en hel djungel att hitta papper men otroligt roligt!

Ska också sova nu. Godnatt!

• Brud 080524

Godmorgon tjejer!

Här pratas det inbjudningskort fortfarande ser jag. Sitter och väntar på att sambon ska skicka mailadressen till hans kompis som ska hjälpa oss med designen på inlagan. Han är grafisk designer så förväntningarna är höga!

Har en lite fundering som ni kanske kan hjälpa mig med... Sambon har ju bestämt sina kläder, svart frockcoat, svarta byxor, silvrig väst och silvrig kravatt. Frågan är nu: vad fasen ska marskalken ha på sig? Vill nog inte att han ska ha samma kläder som sambon. Det ska ju synas vem som är brudgum! Men det ska ju ändå matcha, eller ska det matcha tärnan?

Hjälp!

• Brud 080524

Sambon passade inte alls i frockcoat med annan färg på byxorna. Såg väldigt utklädd ut. Kan vara för att han är nästan 2 meter lång, man fick intrycket att jag hittade inget annat som passade mig!

Vill nog inte att marskalken ska ha annan färg på byxorna heller. Känns som att det kommer sticka ut för mycket när de står bredvid varandra.

Gick förbi MQ på lunchen och de hade en silvrig slips i skyltfönstret. Funderade på om marskalken kankse kunde ha en vanlig svart kostym med svart väst och en silvrig slips. Blir det för olika?

Blommorna kommer bli något i creme/ljusgult och vitt. Vet inte vad ännu men det kommer nog bli rätt lika mellan dem två även om sambon kommer ha en lite lyxigare.

Din kombination lät fin även om min sambo inte hade passat i det. han behöver inget som förlänger honom!

• Brud 080524

Snitte: Hur ska ni göra med klädseln för brudgum och marskalk?

• Brud 080524

Pumpkin: Jo jag lutar nog också mot att det blir en vanlig kostym. Frågan är ju bara: Är det bäst att matcha marskalken med brudgum eller tärna?

• Brud 080524

Jo både tärnan och brudgum är ju klädda enligt färgtema hos oss också.(ljusgult och silver) Tärnan har en ljusgul/creme färgad klänning med silverdetaljer på och brudgum har silverväst samt silverkravatt och ska ha en gulblomma på slaget. Frågan är ju bara om marskalk ska ha mest silver som brudgum eller mest creme som tärnan.... Stora frågor!

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.