• Pumpkin

Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

• Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Flamora

Jag tycker också att det känns väldigt vuxet att vara gift. Min sambo köpte blommor til mig häromdagen och skriv i kortet "din blivande man". Det kändes konstigt. Ska jag kalla honom "min man"? Ovant. Och ännu värre känns det att jag ska bli kallad "fru". Det låter ju urgammalt! Men kul ska det bli =)

• Hedebris

det gör vi inte... :(

vi kommer få ta av bröllopspengarna. men det tar emot. Då tycker jag endast det ska vara till NÖDVÄNDIGA saker. MAT tex.

vi var tvugna att köpa babysaker

• Pumpkin
    Pärlplattan: Ja, det är väldigt svårt tycker jag. Igår kom jag på mig själv att titta efter "kläder som passar en gift kvinna" när jag kollade i klädkatalogerna - what's that about!? Som att jag skulle bli en annan/vuxnare människa automatiskt, som inte kan ha kläderna jag har idag (som är fullkomligt normala för vuxna människor i arbetslivet). Skumma tankar liksom...

Flamora: Klart det ska bli kul! Men ändå... Ibland funderar jag på hur friska vi är egentligen som lägger ner 100000kr på EN dag, när vi istället skulle kunna resa runt i Amerika eller Asien för de pengarna, något som i alla fall jag drömmer om. Men det kan vi ju göra sen också

Hedebris: Usch, det är inte kul att behöva nalla av sparpengarna!

Nu vill jag att Swanson's nya katalog ska komma så att vi kan bestämma oss för var, när och hur vi ska åka på bröllopsresan
  • Bellanote

Känns lite bättre nu här hemma ialla fall tror no gjag fick reda på vad det är som tybger han men var bara en skit sak men varför kan inte karlar bara berätta det direkt så man slipper må uselt..

• Flamora

Pumpkin: Man ska inte börja tänka på vad man kunde gjort för de pengarna! Men självklart gör man det ibland ändå. Älskar att resa och visst hade de pengarna räckt långt. Men vill ha en fin bröllopsdag oxå. Precis som du säger kan man resa senare. Får bli nästa sparprojekt =)

• Flamora

Bellanote: skönt att det inte var så farligt då. Typiskt män att bara gå och va sura i tysthet. Eller? Jag blir galen på min sambo när han gör så.

• Pumpkin
    Annim: Såg inte ditt inlägg förrän nu! Tyvärr vet jag inte vem som hade tårtreceptet? Hoppas du hittar något i alla fall.
    Och hoppas att du mår bättre snart...

Flamora: Att de tankarna kommer har väl att göra med att vi inte hunnit resa mycket alls tillsammans, vi har bara varit utomlands en gång sen vi träffades och då var vi 3 dagar i Barcelona. I och med att jag studerat och varit arbetslös då och då så har vi inte haft så himla fett ställt. Å andra sidan vet vi ju nu att vi KAN spara mycket på kort tid och att det inte behöver gå så länge mellan resorna i framtiden.
    Precis som du så vill jag ha en fin bröllopsdag och ska det vara så ska det vara helt enkelt.
  • hondafreak

Hej Pumpkin !
    Vi ska till den 9/8-08 i Huskvarna. Har båda varit med en gång tidigare så man kan väl anta att vi har ett visst mått av rutin.....
    Jag är 42 ! (läs baklänges så blir det vad jag känner mig inombords ) men jag vet fortfarande inte vad jag vill bli när jag blir stor !!!!! Jag blir alldeles förvånad när jag förstår att omvärlden tycker man börjar bli till åren !!!!! Så det är inte bara du som undrar vad du sysslar med ! Att vi gifter oss är helt rätt, vi har väntat några år och äntligen får vi varandra på riktigt. Ser fram emot den dagen med darr och glädje. Blir en tuff dag. Det är liksom mer känslor med andra gången på nåt sätt !!!! Ha de´

• Pumpkin
    hondafreak: Hej och välkommen hit! Skönt att höra från någon som är lite äldre i alla fall, man kanske ska tagga ner då
    Hoppas er dag blir underbar och att du vill hänga här med oss på vägen dit
  • Bellanote

Hondafreak vi ska gifta oss i samma kyrka fast vi gifter oss den 28 juni..

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.