• Pumpkin

Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

• Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Pumpkin
    Anettan: Vi ska också få pengar från sambons föräldrar - men vi har inte fått veta hur mycket eller ens när vi får dem, det är skitjobbigt!

Ja, hittills har det bara röstats på vitt vellum, så det får väl bli det då helt enkelt
    Ingen som tror att det blir för rörigt med bruna kort, rosa och guldiga detaljer och sen ett vitt papper till det?
  • Anettan73

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2008-01-09 09:22:42 följande:

Anettan: Vi ska också få pengar från sambons föräldrar - men vi har inte fått veta hur mycket eller ens när vi får dem, det är skitjobbigt! Ja, hittills har det bara röstats på vitt vellum, så det får väl bli det då helt enkelt Ingen som tror att det blir för rörigt med bruna kort, rosa och guldiga detaljer och sen ett vitt papper till det?
    Kan man inte köpa ett av varje för att testa???

För det låter rörigt...
  • Pumpkin

*Fniss* Vad smart du är! Har jag inte ens tänkt på

• Anettan73

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2008-01-09 09:28:49 följande:

*Fniss* Vad smart du är! Har jag inte ens tänkt på
    Ja iblan går hissen hela vägen
  • Pumpkin
    Anettan: Haha, tur det

Anja: Nu ser jag minsann att du är online!
  • Anja 19 juli 2008

Hmm jag är inte så hemma på att handla sprit i tyskland, men vi ska ju ha vitt vin till förrätten, rött vin till varmrätten, en tre olika avecs till kaffet, mousserande vin som fördrink (mingeldricka) och sedan är det ju fri bar hela natten! Så det känns som att det krävs en del.

Utbudet i baren i alkoholväg ska bestå utav rom, vodka, gin, whiskey, öl, rött vin, vitt vin, konjak eventuellt cider.

Hmm jag är skitkluven. En sak jag dock inte tror är på hur sambon räknar vad som ska gå åt per person *asg*

han har räknat fem öl per person dvs 400 öl, men hallå, INGEN kommer ju typ dricka öl till maten (förutom sambon som inte dricker vin) och när man har fri bar med drinkar, starksprit, vin etc. HUR många kommer att vilja ha öl? Jag tror inte att så många kommer att dricka öl, att 400 öl kommer gå åt.

Känns mer som att man får fokusera på vinet och starkspriten faktiskt coh ja, vi har nog en del törstiga gäster. Jag, till skillnad från många andra som INTE vill ha en "fylle"fest, haha, VILL verkligen ha ett riktigt röjarparty.

Inte där folk är snorfulla och beter sig illa men jag vill definitivt att det ska flöda alkohol. Där är två personer i Daniels familj som han kommer förbjuda att dricka pga att de har vissa problem och ställer till med både det ena och det andra när de dricker men alla andra klarar det lixom

• Pumpkin
    Anja: Okej, ja men ni lär inte behöva betala mer än 10000kr i alla fall
  • Anja 19 juli 2008

jaja mensan Pumpkin och jag har inte slagit i huvudet idag

vet ni vad jag upptäckte när jag stod framför spegeln o skulle hoppa in i duschen förresten...

på blygdbenet, precciiiis under hårkanten var det helt mörkt och jag tänkte, shiiiiit hur mycket hår har jag på muffen, jag måste ansa (alltså man såg ju ingen hud, det var helt svart *asg*)

Visade sig att det var ett svartlila, helt enormt blåmärke. När man känner på det så är det lixom som en tjock blodkaka under huden. Inte konstigt jag har ont där kanske

Fattar inte hur cykeln kunde träffa så illa!! Sex lär det inte bli tal om på ett tag. Shit så ömt där är...

• Anja 19 juli 2008

Av rent intresse för det här med drickat. Hur mycket tror ni man ska beräkna per person när det gäller vin till maten?

jag sa en hal vinare per person till daniel men det tyckte han var mycket. Det är det kanske?

Och till minglet (mousserande) hur många glas tror ni man ska beräkna per person?

Svårt sånt här...

• Anettan73

Ska höra m svägerskan hur mycket dom handlade för till iofs 120 gäster.

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.