Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
Jag är vaken... Nästan i alla fall
Önskar att snön låg kvar här...
Jag är vaken... Nästan i alla fall
Önskar att snön låg kvar här...
Grrr, nu är det dags för storhandling igen och som vanligt blir det världens gräl här hemma Så tröttsamt...
Gårdagskvällen gick bra i alla fall, vi tittade på film och åt mat i soffan tills det var dags för Ias bad och sen natti natti. Söta lilla prinsessan somnade nog i famnen på mig innan jag ens lagt ner henne i sängen
Ja, det var verkligen jättemysigt att vara med henne hela kvällen. Hon som varit så stel mot Lasse förut kröp upp i hans knä direkt när jag frågade om hon inte skulle sitta där medans kusin (jag alltså) gjorde välling
Alltså, det blir alltid lite taskig stämning när vi ska handla eftersom det är det värsta vi vet. Men nu idag var det lite mer än så eftersom jag tyckte att vi för en gångs skull kunde köpa lite billig köttfärs och fylla upp frysen med - 5kg för 150kr är ju toppenpris! Men nej det går INTE enligt Lasse, eftersom köttfärsen är irländsk. Vi måste stödja våra svenska bönder (vilket vi ALLTID gör annars) och inte köpa köttfärs som fraktats så långt. Visst, tanken är fin, men samtidigt så skulle han lätt kunna köpa Euroshoppers produkter rakt igenom och de är ju för fanken inte svenska heller! Jäkla dubbelmoral alltså.. Morr!
Jaha, då har vi varit och handlat, käkat mat och hunnit slänga i 3 tvättmaskiner. Blev ingen köttfärs idag eftersom erbjudandet inte gäller förrän imorgon. Dock har Lasse gått med på att vi ska köpa den för en gångs skull
Godmorgon allihop! Idag går jag in på nästnäst sista veckan på jobbet. 15 dagar kvar alltså, sen är man arbetslös. Hör inte Scania eller X-change av sig snart så dööör jag!
Ina: Bilder i all ära, men jag hoppas att vi får komma och SE underverket när ni har fått tid att vänja er och komma in i rutinerna
Anja: Stackars Alice! Vet hur det där känns, själv klämde jag ringfingret mellan en järngrind och en stenstolpe när jag var 7 - inte så himla skönt Blev alldeles blå om hela fingret och till slut ramlade nageln av. Lika bra det antar jag.
Vaaaknaaa!
Hade jag ett timjobb så skulle jag ju inte vara lika stressad heller, men som det ser ut nu så har jag ju INGET jobb alls efter den 10/12. Suck pust och stön.
Låter som en bra plan att läsa in SvB och EngB