Inlägg från: järvedsullis |Visa alla inlägg
  • järvedsullis

28 juni 2008

Hallå !
    Här är ännu en 28 juni- brud, får man vara med?

jag blir lite stressad när jag ser hur långt ni nadra har kommit. Vi har klart med:
    vigsel/fest lokal
    frisör - bokad
    make-up - bokad
    fotograf - bokad
    florist
    catering, men inte vilken mat vi ska ha
    musik till vigsel

kvar:
    inbjudningarna
    häften (både till festen och vigseln)
    klänningen/arna
    kostym
    skor till oss båda
    ringen
    tårtan
    spriten till festen

aaahhhh! känns som att vi har börjat i fel ände på ngt vis....

• järvedsullis

sofia08 - jag har dragit i alla mina kompistrådar som jag kan och känner att jag har samvete till... fotograf-kompis, florist-kompis, frisör-kompis, musik till vigsel-en kompis dotter osv

jag har egentligen bara ramarna, inga detaljer är ju klara i dagsläget. När ska man ta tag i sånt, känns ju fortfarande som att det är ganska länge kvar....

• järvedsullis

jag håller med er, det kommer bli väldans mkt jobba efter nyår. Än så länge tänker man att man har ju faktiskt 8 mån på sig, men sen går det fort. Hade tänkt försöka låta bli att planer så mkt på bröllopet och istället bli klar med min c-uppsats som jag ska gå upp med efter jul, men det är ju så kul!

Ang buketten, jag älskar verkligen pioner och luktärtor. jag hade tänkt mig en bukett med vita pioner och rosor sedan några cerisa luktärtor, lite daggkåpa. Den blir ju ganska "yvig" men den känns charmig i mina ögon.

• järvedsullis

Håret är lite känsligt för mig, så har det alltid varit. Just nu håller jag på att spara ut det inför sommaren och har det mest i svans, känns inte helt ok när jag är van att lätt kunna fixa till det.

På den stora dagen lutar det år någon liknande en spansk knut, men inget är ju bestämt än. Jag vill ha ngt ganska enkelt och stilrent. Jag är ingen som ska ha en massa korkskruvar och så. Det finns många jättefina bilder på nätet med komplicerade uppsättningar men sedan när jag försöker tänka mig hur jag skulle se ut blir det inte bra. Det känns helt enkelt inte som jag. Får ta mig en funderare med min frisör helt enkelt. Ni andra då?

• järvedsullis

sofia08 ledsen för din tenta, om det är ngn tröst så går mitt uppsatsskrivande inte så bra heller. Det är lite tungt att jobba heltid och plugga samtidigt. Det blir så svårt att prioritera...

MJ det behöver väl inte vara fel med en bygdegård. Vi har ju hyrt en hembygdsgård och allt är utspritt på ett relativt stort område och det känns så där... men vi vill ha detta ställe för att vi tycker om atmosfären. Så då fick det styra.... Rundlogen som vi ska ha middagen i behöver ganska mkt tlc för att det ska kännas ok, men vi fixar det...

• järvedsullis

sofia08 - jag läser också psykologi, men det funkar gör det ju inte... har skrivit på uppsatsen i snart 2 år.... nu vill jag bli klar! Jag vet ju hur mycket läsning jag behövde för psykologitentorna, det kändes som väldigt mkt med så mkt tentor så tätt....
    du råkar inte vara bekant med statestikprogrammet SPSS. Har lite problem med att få det att funka. Det är kanske inte riktigt rätt forum...

• järvedsullis

Sofia08 - jag har skrivit en fråga i din gästbok.... har letat med ljus och lyckta efter ngn som kan programmet. Det var ett tag sedan jag själv satt med det så det har tydligen försvunnit en del av kunskapen hur man anv programmet.

• järvedsullis

rnet bröllopsmässigt är det ganska lugnt. Vi har talat med hon som ska sjunga på vigseln, så det är väl det som är nytt. Annars verkar det som att uppsatsen är på g, tillslut kan även jag bemästra SPSS tillräckligt för att det ska bli godkänt i alla fall.

• järvedsullis

sofia08: ja, det blev liksom lite enklare när jag fick börja om. Tack för hjälpen!

• järvedsullis

snyggt, vilken färg blir det på dukarna? vita?

• järvedsullis

vi ska ju vara i en gammal loge. Vi har ett problem med porslin, det finns bara 70 kuvert! Vi skulle behöva 125, så det blir en utmaning... men jag tänkte att det kan kännas charmigt med lite olika porslin, speciellt i den lokalen.

Vi kommer att ha em björklövsportal in, sedan ska jag prata med min kompis som ska göra bukettet om hon kan fixa några blommor till borden också. Funderar om man skulle kunna ha gröna dukar, men vi får väl se. Ljus på borden, tror att det blir värmeljus.

• järvedsullis

Kul att det finns ett hotell som gör sig lite för. Här uppe i Ö-vik har vi inte så mkt att välja på, desutom sägs det att ska man ha ngt utöver så får man fixa det själv! Känns lite b, vi har funderat på att köpa lite finare sängkläder, köpa hem en riktigt god frukost och sova hemma istället.

• järvedsullis

risken kan ju bli att det känns lite barnkalasigt, men det beror väl på vilka ballonger man väljer också.... vi kommer att behöva piffa också, så nog tror jag att vi kommer att ha ballonger, men med en viss reservation från mitt håll.

• järvedsullis

shit!!! ingen klänning, kris hos värdparen!!!! Det känns som om ngn försöker säga oss ngt. Nej, inte så allvarligt men det är problem. De som hade tänkt ställa upp som värdpar och so vi börjat prata lite smått med har hamnat i en allvarlig relationskris. Hur skulle ni göra; ha is i magen och hoppas att det löser sig, det är ju ändå ganska lång tid kvar eller börja fundera på nya värdpar?

• järvedsullis

tanken från början var att min svåger skulle sy en åt mig, men han har så väldans mycket på g så han har inte ens börjat... jag vill ju ha den klänningen men börjar undra om jag kanske ska ha en plan b på lut. Det känns inte så kul att det helt plötsligt blev så mycket strul kring alltihopa. Jag vill ha en enkel klänning A-line kanske ett litet släp och en snygg lösning upptill. Har bestämt med mamma att hon ska följa med mig nästa vecka och vara smakråd när jag prövar några klänningar, så får vi väl sedan hur det hela löser sig.

Allt detta som skulle bli så kul....

• järvedsullis

Att det ska vara så svårt att hitta några andra som värdpar.... vi hade valt de ultimata...
    Jag ska i alla fall gå och pröva klänningar på fredag, med mamma som smakråd. Det kan bli kul.

Pratade lite löst med min "designer" och han har verkligen ingen tid att sy, men ska promt göra det i alla fall. Ja, jag tror jag har en plan B också....

Förresten brudar - min kollega som är insatt i det här med väder, hävdar att det är en helg det ofta är bra väder, så jag tycker vi tänker optimistiskt

Svar på tråden 28 juni 2008