Inlägg från: MJ 2008 |Visa alla inlägg
  • MJ 2008

28 juni 2008

Vi har inte gjort något!!

Vi har tittat på kyrka & lokal, båda är lediga den 28/6. :)
    Vi ska bestämma oss i helgen...

Det som är klart är:
    *Gästlistan
    *Vem vi ska fråga som värdpar, toastmaster, tärna och bestman
    *Fotograf vet vi och hon är ledig. Hon skulle dock få in nya album mm i januari.
    *Klänning ska jag kolla på i Usa i December (semester!)

Vi har så mycket kvar!

• MJ 2008

Var inne hos frisören idag... de skulle återkomma nästa vecka om någon av de två kan den dagen. De är superduktiga & ska tävla för Sverige i VM i Japan nu i November. :) Smink+uppsättning från 3000 kr. Mycket pengar!!

I övrigt så har jag börjat skissa på inbjudan.

Ska boka kyrka imorgon. Vi valde den fina kyrkan och sedan festlokal som ligger lite längre bort (30 minuter). Men för gästerna och oss så är det ändå på vägen hem, så vi tycker inte att det gör något.
    Ute på landet är det svårt att få tag på bra festlokaler som ligger fint... :(

• MJ 2008

Hej alla ny & gamla!!

Vi ringde prästen idag och han tykte vi var ute i väldigt god tid. Han hade inte planerat så långt fram än... *s*
    Vi hade ju tänkt att vara i ett Kapell från medeltiden (som är privatägt), men han tyckte inte det. Det kostar 9000 kr att hyra och vigseln tar 40 minuter... så nu har vi tänkt om & tar en röd träkyrka kyrka i närheten.
    Det finns annat som vi kan lägga de pengarna på! :)

I övrigt spanar jag på hur våra inbjudningar, festprogram, menyer mm ska se ut. Vi ska ha lila, vitt & svart/grått med kanske något stänk av lime.
    Tittar lite på bröllopsresa gör vi också. Har tänkt oss Italien med god mat & dryck.

Klänning har jag med tittat på (mest på nätet). Har hittat Venus Bridal som verkar ha prisvärda klänningar. :) Ska ju dessutom till Usa i December så jag tänkte köpa en där.
    Vad har ni valt för klänning?

• MJ 2008

Vad ska ni har för tema?

Vi går på färg men frågan är vilka!?
    Jag älskar rött och har hittat en klänning med inslag av rött i... rött kan kännas lite höst.

Annars är vi inne på:
    - Lila/silver,grå/benvit
    - Lila/lime/benvit (känns somrig)

Vad tror ni om Röd/ljust lila/benvit??

Usch vad svårt!

• MJ 2008

Vi har bestämt oss... det blir lila/lime/benvit. :)

• MJ 2008

Jag har siktat in mig på en droppformad bukett och har hittat en hel del uppslag på Bernzons sida. Jag vill ha orkidéer i min bukett, så mycket vet jag i alla fall. Sedan är jag väldigt öppen för förslag. :)

• MJ 2008

Nu har vi bokat lokal. :) Vi har tyvärr inte så många att välja på, så det blev en bygdegård i närheten. Men vi ska nog klara av att piffa upp den. :)
    Mamma ringde och bokade den, då orten där vi bor är relativt
    liten och snacket kan börja gå fort...

Tråkigt med din tenta Sofia. :( Jag har tenta på fredag, så jag sitter hemma idag.
    Var det pedagogik du läste?

• MJ 2008

Nu lämnar jag er!! Men bara för att vi flyttat bröllopet till den 24/5 -08. :)

Den 28/6 var kyrkan ledig när jag ringde för 2 veckor sedan, men nu skulle de eventuellt ha kurser hela den veckan så vi kunde inte boka den. :( Vi skulle kunna vänta till i december och se om det blir något, men vi vågar inte chansa. Då kanske de andra datumen har blivit uppbokade också.

Så nu blev det 1 månad mindre att göra färdigt allt på!! Stress... vad är det?! ;)

Svar på tråden 28 juni 2008