Inlägg från: Sofia08 |Visa alla inlägg
  • Sofia08

28 juni 2008

Hej tjejer!!

Vår tråd är stängd och jag har inte hittat någon ny, så jag drar väl igång den här! Jag har verkligen inte varit aktiv på BT på ett tag, men nu vill jag ju veta hur det går med eran planering!! Hur långt har ni kommit?
    Vi har:
    *Bestämt brudtärna, brudnäbb och bestman
    *Bestämt färgtema: Rosa
    *Bokat lokal
    *Bokat kyrka
    *Bokat DJ
    *Bokat de som ska göra tårtan
    *Köpt min klänning!!!
    *Bokat hår,smink och naglar till mig och brudtärnan.
    *Bokat fotograf
    Jag har beställt provkort i massor till inbjudningar, men det är inget som känts rätt. Funderar på att göra egna trots allt...

Jag vill ha tips på resmål för bröllopsresan! Vi åker direkt efter bröllopet!!

Puh!

• Svar på tråden 28 juni 2008
  • Sofia08

Oj! Då är ju ni i stort sett klara!!;-D Jag undrar om jag också måste kontakta den cateringfirman vi bestämt oss för...det borde vara dax för det snart. Mitt största dilemma just nu är inbjudningarna. Känns som man måste sätta igång med dem snart...speciellt om vi (jag?) ska göra dem själva!! Sen längtar jag efter att åka och kolla ut ring till mig!! Vi är fortfarande veliga ang. toastmaster och gästlistan är inte spikad heller. Många lösa trådar mao. Tur att det är ett tag kvar. Fast snart är det faktiskt bara 8 månader kvar!!! Shit vad tiden går!!

BlivandeFruJohansson skrev 2007-10-12 14:29:05 följande:
    Bra att en ny tråd startats Letade efter den andra..Vi har bokat:* Kyrka* Lokal* Klänning* Catering, med mat, bestick, dukar, m.m.* Musik* Inbjudningskorten är nästan klara* Häftet till kyrkan e klara att skrivas ut* Häftet till lokalen är halvt klara* Bokat: Bestman, Tärna, Ringbärare, Toasmaster & Värdinna* Frisör & sminkning* Transport * Fotograf håller på att kollas runtDe va nog de
  • Sofia08

Idag var jag och hämtade min klänning!!! Sen var jag köpte papper, sidenband och stämplar, så nu har jag något hum om hur våra inbjudningskort ska se ut. Fick reda på att man tydligen har 20% rabatt på Matton-butiken. Kanon!! Och de har ju mycket bättre sortiment än Panduro tycker jag! Så jag var där i flera timmar och velade runt...
    Nu ska jag sätta mig och skriva hemtenta! Kul lördagsnöje!

• Sofia08

Ha,ha! fyndigt med rimmet! Kom du på det när du inte kunde sova eller? *skratt* Åh, vi måste också ta tag i det där med fotograf. Ring honom igen tycker jag!

• Sofia08

Bellanote: Välkommen!! Vi var ju ganska många 28-juni-brudar i den gamla tråden så jag hoppas att vi blir ännu fler här så småningom!
    Åh, jag har lite ångest över inbjudningarna....var och köpte stämpel och lite papper i lördags, men känner mig fortfarande inte helt nöjd..suck! Får nog åka dit igen och inhandla så att jag kan göra några fler "provkort". Hur ser era inbjudningskort ut?

• Sofia08

Åh, jättegärna!! Vad ska ni ha för färger? Jag var ju och köpte stämpel och stämpeldynor och en hel rulle med sidenband...men nu undrar jag om vi inte ska beställa färdiga ändå...haha! Åh, vad man veelar. Ingen hjälp får jag av m2b heller. Försökte få lite smakråd av honom igår, och jag blev inte klokare för det..

• Sofia08

järvedsullis: Välkommen hit!! Fast jag tycker verkligen inte att ni har börjat i fel ände...det är ju ungefär samma saker som vi också har kvar. Jag har ingen aning om vad man ska använda för florist, och vi har inte bestämt musiken i kyrkan, eller bokat catering än. Måste ta tag i det där med maten känns det som..och kolla upp florist, OCH bestämma vilken fotograf vi ska ha. Vi har bokat en fotograf, men jag är lite osäker om vi ska använda henne eller inte. Och vad svårt det är när man inte har ngn aning om nån bra florist!! Får väl se om det finns några tips på BT.

• Sofia08

Jag kommer betala 3000 för hår, smink och naglar. Ganska bra pris tycker jag...eller...jaaa allt är ju relativt. Men det är ju bara att inse att allt som börjar på brud, är jääkligt mycket dyrare än "normala priser".

Järvedsullis: det är ju grymt att ha så mycket kontakter!! Man ska ju utnyttja när man kan...hehe.

• Sofia08

Välkommen Ankan 81!
    Vad kul, vi börjar bli ett gäng!! Hur ser inbjudningskorten ut? Jag söker inspiration som en gaalning..*skratt*

• Sofia08

Vi tänkte också skicka ut inbjudningarna lagomt till 14/2. Och det där om osa sista april var ju en grymt bra idé!!
    Åh, jag måste åka hem till mina föräldrar och ta ett kort på min fina klänning så ni får se den!!

Svar på tråden 28 juni 2008