Inlägg från: Yanetta |Visa alla inlägg
  • Yanetta

28 juni 2008

28 Juni 2008, åh vilken bra dag det kommer bli! Jag är ny i denna tråd, men då även jag kommer gifta mig på "eran" dag så hänger jag gärna med här. Vi bor i västerbotten, men kommer gifta oss i Norrbotten på "hemmaplan". Är 24 resp 26 år gamla, förlovade sen i Mars, tillsammans sen hösten 1999.

Hittills är vi klara med detta:

Bokat kyrka o präst
    Bokat festlokal
    Bokat smink
    Bokat fotograf
    Utsett brudtärna o bestman
    Utsett toastmadame
    Fixat sångerska med komp.
    Bestämt hur inbjudningskorten ska se ut, gör dom själva
    Är _nästan_ klara med gästlistan, ca. 70pers

Vi ska ha snittar (2 olika, skink resp. laxröra i tunnbröd) som tilltugg när gästerna minglar, sedan varmrätt o sist tårta med kaffe o kanske annat fika. Vårt stora problem är varmrätten, vi kan inte bestämma om vi ska laga själv eller ta catering...vill ha en kötträtt, helst oxfilé o nån god potatis o sånt.

Hmm, vad mer....vi funderar på att åka till Malaysia på bröllopsresa, kanske bokar via indcendresor. Där har de paket med en "paradisö" o sen kan man åka till Kuala Lumpur några dagar oxå.

Ska åka o hälsa på en kompis i Köpenhamn nästa vecka o har bokat in mig på två olika brudbutiker o ska prova klänningar, det blir kul! Min sambo ska hyra sina kläder, han vill ha en smoking.

Kommer inte på nåt mer just nu, men det tar sig iaf. Inte länge kvar nu!

• Yanetta

Tack så mkt för välkommnandet! :) Ska försöka titta in flitigt, men ibland kan det dröja mellan beöken.

Åh festingen.se har jag inte sett förrut! Hur har jag missat den sidan?? Tyckte iaf att presentaskarna som såg ut som en stol var rätt tuffa! Men blir nog för dyrt för oss.

• Yanetta

På torsdag morgon åker jag till Köpenhamn för att hälsa på en kompis, o på fredag har jag bokat tid för klänningsprovning på två ställen. Det ena är på Lilly, och den andra är på House of Brides, helt grymt stor butik med 1500olika modeller. Hoppas jag hittar min dröm och kan beställa, så är det en stor grejj som man kan bocka av från inköpslistan! :)

• Yanetta

Ja det bli kul! Men borde jag beställa den på en gång om jag ser den? Eller vänta? Det är ju ändå dags att börja beställa snart så det finns gott om tid att få hem den...hade väl tänkt att senast i slutet på januari måste jag beställa, annars bilr jag stressad. O så lång tid är det ju inte dit. Vill bara veta hur man gör om man går ner i vikt...kan man sy in alla modeller eller bara vissa? Måste fråga när jag kommer ner. Tur jag har tolk med mig, fattar inget av vad danskarna säger! :)

• Yanetta

Hej Hej! Väl hemma från köpenhamn så har man en bröllopsklänning som hänger i garderoben! :) Men dock så har den både vanligt sånt plastöverdrag och sen även en svart sopsäck över sig så inte den blivande får se den, inte förrän i kyrkan när jag går längs altargången!

Blev den andra klänningen jag provade hos Lilly. Provade 1 som jag trodde skulle vara super, var väl sådär, sen nr 2, satt som en smäck! Som gjord för mig känndes det som, sen nr 3, 4, 5 o 6 o ingen var lika bra som nr 2. Sagt o gjort, det känndes bara helt perfekt åt mig, så jag avbokade provningen på House of Brides, köpte klänningen med underkjol och slöja, och idag har jag alltså kommit hem med alltihop! :) Känns toppen bra!

Ska börja lägga upp lite bilder i mitt galleri, har ju nu klänning och inbjudningskorten klara, och så ska jag leta nån bild på brudbuketten jag vill ha o lägga upp.

Har alla andra haft en bra helg?? :)

• Yanetta

Sofia08, kul med slöjan!! Jag köpte oxå en slöja samtidigt som klänningen i Danmark. Provade ett par jätte fina skor oxå, men väntade med dom...kostade ca 800 SEK o det känndes dyrt. Fick färgprover på klänningen med mig, så jag kan ta med i affärer o kolla ut andra skor om jag vill.

Får jag fråga vad din slöja kostade? Hade ingen aning om vad de brukar kosta när jag köpte min så jag fick en liten chock...känns som att jag köpt den dyraste som finns eller nåt, betalade ca 1300 SEK. Men provade en annan oxå, som kostade ca 700kr, men den var väldigt enkel, den jag köpte var helt underbar! :)

• Yanetta

Ja jag skulle kunna ge mkt för att vara garanterad en solig dag!

Nu har vi pratat med konditoriet, verkar bra och billigt. 26kr per bit. Ska åka o träffa dom o provsmaka i Januari, det ligger 25mil bort, vi gifter oss inte här i stan utan i våran hemstad.

Ska strax iväg på stan o köpa allt papper o sånt som behövs till inbjudningar o andra kortsaker, så är kvällssysslan bokad i en tid framöver...

Vi har även bestämt oss för att åka till Paris på weekend helgen efter bröllopet, och sen 2 veckor till malaysia nästa vinter. Då hinner jag sommarjobba (är student) men ändå får vi lite mys i Paris. Har varit där förrut, men inte min blivande, så det blir kul.

Har slagit min blivande på fingrarna lite, att han måste ta lite egna initiativ ang. bröllopsplanerna, bara mitt huvud som går på högvarv o han behöver bara säga ja eller nej när jag försöker ta massa viktiga beslut...men han har lovat skärpa sig. Det var faktiskt han som ringde konditoriet, o nu sitter han o försöker få tag på en cateringfirma.

Trevlig helg allihopa!!

Svar på tråden 28 juni 2008