Inlägg från: bruden08 |Visa alla inlägg
  • bruden08

28 juni 2008

Jag ska också gifta mig den 28 juni
    Klart
    Kyrkan
    festloklaen (hemme i Logen)
    solisten
    frissan
    sminkningen
    smycken
    tiara
    löshår
    skor
    rispåsar
    inbjudningskorten
    gästlistan
    utseendet på buketten
    näbbklänning
    tärna/marskalk
    hemsida
    bandet
    gästbok
    fotograf
    bilen en rosa cadillac
    hotellsviten

Kvar
    maten
    tårtan
    drickat
    boka florist
    boka naglar
    göra klart festprogram som nästan är klart
    göra klart placeringskort som nästan är klara
    vigselprogram
    toakorg
    underkläder klänning
    ring
    kläder till m2b och näbb och marskalk vet hur de ska se ut
    göra önskelista
    mm mm

• bruden08

just det på klart
    toastmaster

• bruden08

Oj vad inlägg det kommit har inte varit i tråden på länge
    Igår blev alla inbjudningskorten klara, adressrna skrivna och lilla silverhjärtat ditklistrat på kuvertet nu fattas bara frimärken.
    Kan inte hålla mig måste nog skicka iväg dom vlken dag som helst kan inte hålla mig till alla hjärtans dag som vi hade bestämmt från början

När ska ni andra skicka iväg korten??

• bruden08

Jag tänkte faktiskt till och med dela ut det första imorgon, går ju inte och vänta min sambo kan inte fatta varför det är så svårt att vänta.
    Åh ska bli så kul att se deras reaktion

• bruden08

Frimärken är verkligen asdyrt.... suck.

Fast i det stora hela är det en droppe i havet ALLT är verkligen asdyrt

• bruden08

Anneilund
    jag har våra inbjudningskort i bildgalleriet. De var lätta att fixa. Kolla får du se om det kan vara något att få insperation ifrån.

AnneiLund skrev 2008-01-02 14:44:25 följande:
    Hej tjejerJa här kommer en till som tänker på inbjudningskorten......Jag har inte börjat fixa dom...och vi tänkte skica ut i februari.....helt sjukt ju......Och jag vill inte ha färdigtryckta från Caligraphen...jag vill ha personliga men jag har tummen mitt i näven....är det ngn som har bilder på fina MEN lättfixade kort????Jag är i så fall din slav för evigt
  • bruden08

Nej de var inte svåra.
    Jag köpte lite finare vitt papper som jag delade på mitten så det blev två kort av varje. Sedan vek jag kortet på mitten.

Jag köpte en stämpel och silverfärg sedan stämplade jag hjärtanet på kortet.

Texten bröllopsinbjudan skrev jag på datorn i grått på samma slags papper som kortet, sedan tog jag häftkuddar och satt fast det på kortet så det kom ut litet från kortet om du förstår vad jag menar.

Sedan knöt jag ett grått organzaband rint ryggen på kortet.
    Insidan printade jag ut från datorn på vanligt datapapper men med grå text som jag sedan limmade fast i kortet.

Allt var väldigt enkelt att göra och jag gillar dom faktiskt trots att man gjort dom själv

• bruden08

Bellanotte
    Du hade också jättefina inbjudningskort.

Vi verkar ha samma smak har tänkt sådan dfrisyr och liknade klänning och korsetten har jag med spanat på

En liten fråga har du provat korsetten? Hur sitter den?

• bruden08

Bellanotte
    just det rosa rosor och svävande pärlor ska jag också ha

Svar på tråden 28 juni 2008