28 juni 2008
Sofia vad ledsamt. Tänker på er.
Sofia vad ledsamt. Tänker på er.
Hm vi ska också köpa dricka på det sättet så det var ju bra info. blir ju som en liten minisemester också.
Vi tänkte skicka dem till alla hjärtans dag, så det börjar bli hög tid att göra i ordning dem nu. Ska bara bestämma hur vi ska ha det med färger först. och hur mkt info vi ska ha i inbjudan, och sen måste jag faktist köpa bläckpatroner till skrivaren oxå det var visst en del innan jag kunde göra iordning dem.
I förrgår var min tärna här tillsammans med familjen, hennes sambo ordnar catering åt oss så nu har vi nästan färdigställt menyn vilket känns superbra. Vi hade först tänkt ha buffé för att vi skulle slippa ha personal men så förklarade han att det kommer att kosta minst lika mkt om inte mer eftersom det behövs sådana enorma mängder mat när man har buffé, och eftersom det är ett så pass stort bröllop (vi räknar med minst 80 pers)kommer vi ändå att behöva ha nån personal.
Och så tittade jag och min tärna på klänningar på nätet, vi ska ut och prova nu i början på januari så att vi vet vad vi ska ha för sen tänker jag beställa från kina har jag tänkt
Hm var lite snabb där, det är faktist bra att vi bestämt att det inte ska vara buffé för att jag har alltid tänkt att jag vill ha trerätters och nu blir det så
Som vi räknade hamnar vi på ca 90-100 kr per skalle men det är utan personal. Själva arbetet han (vår kock) lägger ner tar han inte betalt för utan det blir vår bröllopsgåva.
Trots att det blir trerätters kommer det att bli avslappnat då huvudrätten kommer att serveras på ett "buffé" bord. Och köttet får man ta direkt från grillen. Och ja det är toppen att känna någon som kan detta med catering.
Och även om de ger oss ett mkt bra pris på suveränn mat, de kanske eventuellt kan ordna bröllopstårtan också till lägre penning så vet han ju att han med största sannolikhet kommer att få fler bokningar från detta, och för våra vänner kommer han ju inte att "ge bort" arbetet så det blir ju en vinn-vinn deal detta.
Till vickning pratar vi faktist att ha en gulaschsoppa, billigt och enkelt men ändå "finare" än korv med bröd som vi funderade på från början.
Men hur ska man göra med snacks? På andra fester brukar det ju alltid finnas chips och nötter och sånt men vet ej om det känns passande. Vad ska ni ha?