Inlägg från: Gieken |Visa alla inlägg
  • Gieken

28 juni 2008

Hej!

Här är en till som planerar bröllop den 28/6
    Hittade hit m.h.a Sofia08. Tack!

Ni verkar ha kommit långt allihopa, vi filar på inbjudningskorten som ska skickas till veckan, ska boka kläder åt fästmannen och marskalken på tisdag, beställa tärnans och näbbens klänningar till veckan och till sonen får vi vänta eftersom vi inte har nån aning om strl i juni!

Maten ska mamma och svärmor fixa, så det känns lugnt, gäller bara att spika meny.

Har en suverän toastmaster som har massor av idéer, så det känns som att han fixar kvällens festligheter, skönt!

Det som är kruxet nu är att jag kommit på att jag vill sy min egen klänning Så är det nån som vet en bra mönster-sajt så tipsa mig gärna!

• Gieken

Vår toastmaster kommer att välkomna och "underhålla" gästerna när de kommer till festplatsen, medan vi får en timme att andas och fotograferas och kanske dricka lite skumpa!

Han hade en massa förslag på sysselsättning, bl.a. att alla gäster ska fotograferas och skriva hälsningar under tiden.

Under kvällen kommer han att kontrollera talen, sköta kontakten med serveringen och musiken och hjälpa till med diverse allahanda grejjer.
    Dessutom har vi en engagerad tärna och marskalk som vi litar till 100% på. Så förhoppningsvis kan vi bara njuta av vår dag!

• Gieken

Vi ska ha bar till självkostnadspris efter middagen, och förhoppningsvis kan några från resturangskolan här i stan jobba med både servering och bar.

Nilsa: Kul med originella inbjudningskort!

Kompletterade vår gästlista igår och idag, och vi som skulle vara runt 60 pers i början är nu ca 115 st. Iofs så kommer säkert inte alla då ett gäng bor i södra Sverige, men men...

Vi står själva på inbjudningskorten, men våra föräldrar hjälps åt och betalar det mesta i matväg och servering. Funderar dock på att lägga till typ: "Därefter bjuder X's mamma och pappa och Y's mamma till middag i AB festlokal."
    Vad tror ni om det??

• Gieken

Hej på er!
    Idag har vi varit och bokat blivande makens och marskalkens kläder, samt tärnans och näbbens! Äntligen en sak mindre att tänka på! Puh!

Ikväll väntar inbjudningskortspyssel, så att man kan börja skicka ut dem...

Det som ligger på nu är min klänning... Har ingen aning om vad jag ska ha, men har iaf en plan:
    Alternativ
    1. boka tid på bröllopsbutiken och få hjälp, antingen fredag eller nästa vecka.
    2. åka till Sthlm (45mil) över en helg och kolla där.
    3. beställa via internet

Nej, dags att slita sig och fortsätta med korten!

• Gieken

Jo just ja!
    Ni kollar väl på tv4+ ikväll kl 21??
    Det börjar ett nytt, svenskt program som heter Bröllopsbonanza!

• Gieken

Premiärprogrammet var inte så speciellt, men har höga förväntningar på nästa vecka!

Har lagt in några bilder i mitt galleri, på bl.a. inbjudningen. Enkel, men passar oss!

Svar på tråden 28 juni 2008