Midsommarafton 2008
Åh vad roligt att det finns en midsommartråd, har letat en bra stund! Är ni andra kvar i tråden eller har ni gett upp?
Åh vad roligt att det finns en midsommartråd, har letat en bra stund! Är ni andra kvar i tråden eller har ni gett upp?
Vi får hålla tråden igång nu när vi hittat den!
Blomsterbrud, när ska ni skicka ut era inbjudningar? Vi kommer nog försöka göra det så snart som möjligt sen när jul och nyårsstöket är över så att folk inte hinner boka in andra planer till midsommar... Etikettmässigt så är det väl "fel" att skicka så tidigt men jag föredrar det framför att få en massa "tyvärr, vi kan inte komma..."
Vi har sån himla tur, förresten... en vän till min syster arbetar som konditor, och han har erbjudit sig att göra vår tårta (eller bakelser, har inte bestämt än) gratis! Vi betalar förstås för ingredienserna och så, men ingenting för själva arbetet. Vi erbjöd oss att betala för hans resa hit, då han bor ganska långt härifrån, men det gick han tydligen inte med på för han tycker bara det ska bli roligt att gå på bröllop.
Så himla gulligt!
Nu vet jag bara inte hur mycket jag ska beräkna att tårtan kommer kosta i budgeten, har ingen aning om hur mycket av kostnaden för bröllopstårta som täcker själva ingredienserna och hur mycket som är ren "lön"...
Vi kommer att vara i kyrka för vigseln och sedan har vi hyrt en gård till festen. Vi ska ha ett "halvtält" med stora grillar utanför där grillspett och grönsaker grillas, men själva middagen blir förmodligen inomhus på en dansloge som hör till gården.
Idag ska jag beställa våra inbjudningskort!
Blomsterbrud, vet vad du menar med tårtan. Jag är jätteglad att vi får det billigare för jag får lite lätt ångest vid tanken på att lägga så mycket pengar på något som får vara fint en så kort stund innan den är ett minne blott.