Midsommarafton 2008
Åh vad roligt att det finns en midsommartråd, har letat en bra stund! Är ni andra kvar i tråden eller har ni gett upp?
Åh vad roligt att det finns en midsommartråd, har letat en bra stund! Är ni andra kvar i tråden eller har ni gett upp?
Vi får hålla tråden igång nu när vi hittat den!
Blomsterbrud, när ska ni skicka ut era inbjudningar? Vi kommer nog försöka göra det så snart som möjligt sen när jul och nyårsstöket är över så att folk inte hinner boka in andra planer till midsommar... Etikettmässigt så är det väl "fel" att skicka så tidigt men jag föredrar det framför att få en massa "tyvärr, vi kan inte komma..."
Vi har sån himla tur, förresten... en vän till min syster arbetar som konditor, och han har erbjudit sig att göra vår tårta (eller bakelser, har inte bestämt än) gratis! Vi betalar förstås för ingredienserna och så, men ingenting för själva arbetet. Vi erbjöd oss att betala för hans resa hit, då han bor ganska långt härifrån, men det gick han tydligen inte med på för han tycker bara det ska bli roligt att gå på bröllop.
Så himla gulligt!
Nu vet jag bara inte hur mycket jag ska beräkna att tårtan kommer kosta i budgeten, har ingen aning om hur mycket av kostnaden för bröllopstårta som täcker själva ingredienserna och hur mycket som är ren "lön"...
Vi kommer att vara i kyrka för vigseln och sedan har vi hyrt en gård till festen. Vi ska ha ett "halvtält" med stora grillar utanför där grillspett och grönsaker grillas, men själva middagen blir förmodligen inomhus på en dansloge som hör till gården.
Idag ska jag beställa våra inbjudningskort!
Blomsterbrud, vet vad du menar med tårtan. Jag är jätteglad att vi får det billigare för jag får lite lätt ångest vid tanken på att lägga så mycket pengar på något som får vara fint en så kort stund innan den är ett minne blott.
Har fått veta att "vår" konditor tydligen har muffins som specialitet så nu lutar det ganska starkt åt muffinsbakelser med någon mumsig fyllning och glasyr! Tror det kan bli både fint och smidigt, mycket mindre kladd när gästerna får en färdig bakelse var.
cellabella,
Ja i vissa perioder så orkar man inte hålla på och "bröllopa" hela tiden. Vad kul att du ska göra egna inbjudningar! Vi har beställt våra från Calligraphen, längtar så mycket tills de kommer...
Vi har köpt kostymen som min m2b ska ha också och han var jättefin i den. Han sa redan från början att han vill ha mörk kostym och inget annat, för det känner han sig mest bekväm i. Så det är helt okej med mig, vill ju att han ska kunna slappna av och ha trevligt på vår dag.
Blomsterbrud,
Bäst är väl att gå runt och titta på ställena ni kan tänka er att köpa tårtan från, säg vad ni har tänkt er på ett ungefär och så kan de säkert komma med förslag... Vår tårta (eller bakelser) ska inte heller vara så krusidullig.
Inbjudningskorten har inte kommit än, och först har vi dessutom beställt ett korrekturex som inte heller kommit... jag börjar bli lite otålig! Kommer kännas mycket mera verkligt tror jag, när vi väl har skickat ut inbjudningarna.
Jippie, fick korrekturet idag! Bara en liten ändring som ska göras, och så ska korten tryckas.
Idag har jag köpt ett jättevackert mönstrat band som vi ska ha och knyta runt lapparna med adressen till vår hemsida och skicka med inbjudningarna. Chokladbrunt med guldmönster och cremefärgade blommor, jättefint! Och så har jag köpt guldpenna till att adressera inbjudningarna, och jättefina skrivarpapper till vigselprogram mm.
Haha ja verkligen!
Våra inbjudningar har kommit!! Ska hämta dem nu på väg till jobbet, åhhh vad spännande!
Korten var jättefina, är supernöjd! Och vet ni vad, jag och min ena tärna var ute på stan idag och gick i affärer, när vi plötsligt i en liten butik hittade DE PERFEKTA TÄRNKLÄNNINGARNA! Ljus/gammalrosa, enkel modell som slutar strax under knät och brett band runt midjan med en stor rosett... de var superreade och kostade bara två hundra kronor styck. Haha, helt otroligt! Även om de behöver justeras lite och sys in eller så, blir det ändå helt galet billigt. Jag blir nästan rädd nu för att allting faller på plats så smidigt...
rosa drömmar,
Välkommen, vad roligt med en till! Nej, du är inte sent ute men det kan nog vara läge att börja titta runt lite efter klänning. Vet du på ett ungefär vad du är ute efter?