• Fröken Figo

hur många kg kvar?

Hur många kg kvar har ni till drömvikten?

Jag har 8.7 kg kvar! Och 10 månader på mig... Det SKA gå!!! Bride 2008!!!

Jag har redan fått bort 10 kg sen jag la om mina vanor. Kom igen, kom igen! Här kan vi peppa varandra!!

Vad är era tricks för att motivera er?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-23 11:21
    NU HAR JAG 6.5 KG KVAR! Gud vad skönt det är att komma i sina gamla jeans. Hur går det för er andra? Behövs det pepp?? Då ger vi varandra det här! Kom igen tjejer!

När jag känner mig sugen på nåt galet (som ostfondue eller chokladtårta) tänker jag bara "bride 2008" och det hjälper! Det är som en sköld mot alla frestelser...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-10 23:25
    Nu är det 5.5 kg kvar! Jahooo... det går långsamt men säkert. Ska testa att få bort de sista kg med GI.

• Svar på tråden hur många kg kvar?
  • Fröken Figo

Hej tjejer, GRATTIS till alla som gått ner!!

Ni är otroligt duktiga!! Vilken stark tråd, här ska jag hänga

Jag har gått ner 10 kg på 1 år och har som sagt 8,7 kg kvar.

Hur jag la om mina vanor är så här:

Träning: på gym, fast mest "cardio" = jag springer eller går snabbt på löpband. Jag styrketränar bara mage & rygg. Men jag bör börja träna armarna snart för där finns det mkt gäddhäng kvar
    Många långpromenader med m2b på helger.

Mat: matvanorna är omlagda, men jag försöker undvika att banta, det funkar ändå aldrig i längden för mig. Jag undviker kolhydrater men inte hysteriskt. Några små principer jag lever med nuförtiden:

- köper aldrig bröd. Ist äter jag frukt, gröt, lagar rejäla måltider, inget småätande emellan
    - går mer sällan ut och äter. Jag försöker laga gott o smalt hemma.
    - såser baseras på krossade tomater. Färre gräddiga såser.
    - ett vanligt mål består av kött och grönsaker. Inga kolhydrater med.
    - rejäl frukost, oftast havregrynsgröt med frukt o mjölk
    - alltid äta nåt rått med maten. då går matsmältningen lättare och jag slipper sötsug.

Sen tillåter jag mig att göra undantag ganska regelbundet. Tex lagar jag pankakor på grovt mjöl på helgerna. Jag älskar att baka och unnar mig att baka bullar och kakor ibland. Runt PMS äter jag choklad om jag MÅSTE. Utan att ha dåligt samvete.

Och det bästa är nog att jag lysnar mer på kroppen. Om jag inte är hungrig så skippar jag ett mål. M2b och jag har inga barn så det funkar bra, har inte så inbundna rutier hemma. Om jag är vrålhungrig så äter jag, även om det är 1 timme efter ett mål = kroppen styr. Jag äter mindre portioner än förr eftersom jag försöker sluta när jag är mätt.

Och så låter jag viktnedgången ta lång tid. Fast nu börjar jag bli lite rastlös... Vill beställa klänningen snart och måste få bort 8.7 kg... Jaja, ska försöka träna ännu mer. Normalt tränar jag 2-3 gånger i veckan. Det kan jag trappa upp...

Berätta gärna hur ni andra går ner i vikt! Kul att få idéer från andra...

• Fröken Figo

GME76: Javisst är det härligt när man börjar känna igen sin kropp igen! Nu vågar jag till o med se bilder av mig själv

Jag har 6.5 kg kvar och det känns realistiskt. Vill nå mitt mål på 60 kg senast i maj. Så det är inte superhets för min del. Gifter mig i aug men räknar med att jag inte kommer hinna gå ner så mkt efter maj pga jobbsituation, planera bröllop osv.

Jag är runt 167 cm och vill väga 60 kg. Det är ju inte supersmalt men det är perfekt. Då har jag höfter och bröst och känner mig kvinnlig och frisk. Just nu väger jag som sagt 66.5 kg och de där sista kg kommer märkas rätt mkt...

• Fröken Figo

Ankan: jättefin klänning i galleriet!

Och jag gillar också stavgång, men vågar bara göra det på landet där enbart några stackars gätter och får ser mig...

Hoppas det blir lite vanligare bland den yngre generationen så man vågar sig ut även i Stockholm. Just nu bor jag utomlands och här vore det omöjligt att gå stavgång... INGEN gör det och alla skrattar åt svenskarna som gör det... ha ha fast det bjuder vi gärna på eller hur?

Svar på tråden hur många kg kvar?