• Emmilie

några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??

hej! sorry om jag tränger mig på?! känns bra att läsa det ni skriver då jag ska gifta mig med en albansk kille och känner mig lite vilsen i alla traditioner. ni kanske inte alls har samma som dem men jag känner iallafall igen lite av det ni skriver om.... lycka till

• Emmilie

ni verkar alla ha kommit väldigt långt angående era bröllopsplaner...mer än jag kan säga om mig själv. det verkar som att det vore så mycket enklare att ha sitt bröllop där nere men för oss är det tyvärr nästan helt omöjligt...får väl göra det bästa av situationen...
    har ni köpt era klänningar här i sverige???

• Emmilie

vi bor i jönköping...jag är 21 och han är 24. vi är fölovade och vi bor redan tillsammans...lite ovanligt kanske... vi har varit tillsammans sedan jag var 14. vi har tänkt gifta oss 08.08.08 hoppas bara att det blir så...vi ska förmodligen åka till kosovo i sommar för att köpa lite saker. hoppas att jag hittar bröllopsklänningen där oxå men det är ju en massa klänningar jag behöver och folkdräkt och sån där dräkt med flera meter tyg vet inte hur det stavas men man uttalar det dimi

• Emmilie

jag har letat en hel del här faktiskt men jag hittar ingen som jag känner att jag verkligen vill ha...funderar även på att rita den själv och sy upp den hos en skräddare men då kommer problemet att hitta en bra skräddare.
    vi ska försöka att få med en hel traditioner..era bröllop är så mycket roligare än svenska...vi funderar på att vigas utomhus..det finns ett jätte fint ställe här i jönköping som heter rosariet, det är typ en rosenpark. och sedan då ha en sto fest någonstans men det är svårt att hitta det här. stackars min blivande jag kommer att var ett stort nervvrak när det börjar närma sig.

• Emmilie

nä jag har ingen direkt budget för klänningen..man gifter sig bara en gång. måste verkligen ta tag i det nu...vill ju inte stå där på "min stora dag" och vara missnöjd med klänningen direkt.
    har ni varit förlovade länge?

• Emmilie

nä det är sant det är inte oftade kan hålla vad de lovar.. när vi skulle på studentbal sydde jag upp min klänning..jag var dör första gången i januari och jag fick klänningen dagen innan balen vilket var i början av juni..

har du bestämt vigselring oxå?

• Emmilie

gud va länge ni har varit förlovade...skönt för er.
    jag själv skulle inte bära vita kläder om jag var gäst på ett bröllop svarta går väl bara de inte är helt svarta..

• Emmilie

det blir inga direkt svenska traditioner...vi har ju inte så mycket tradition...det enda jag har som "krav" är en lite större vigselakt än vad de brukar ha...jag vill ha ca 50 pers under själva vigseln medan de oftast bara har ett par vittnen...iallafall när de gifter sig här i sverige
    sen vill jag följa det att man ska ha något nytt,något gammalt något blått och något lånat på sig när man gifter sig

• Emmilie

tror inte att jag hade reagerat så mycket på det...svart är ju trots allt en modefärg och helt otroligt snyggt dessutom. jag hade nog tagit mer illa upp om någon kom helt klädd i vitt

• Emmilie

ja jag har varit på ett par albanska bröllop...jag har tom varit med och hämtat bruden faktiskt...och sen har jag varit med när hans bror gifte sig så då var jag ju med på allt...jo tack jag vet vad som väntar mig..hade en stor förlovningsfest oxå och hans pappa och bror var hemma hos mina föräldrar och frågade om lov...hihi kändes konstigt men så mycket mer seriöst än vad det är med en svensk förlovning..

Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??