Inlägg från: GBG Brud 08 |Visa alla inlägg
  • GBG Brud 08

några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??

Inga kroater här som vill dela med sig lite kroatiska traditioner till en svenska?

• GBG Brud 08

Jo har hört att det är olika traditioner beroende på vart man kommer ifrån. MEn han har mest släkt i Hercegovina

Kititce skall vi ha. Tror att jag skall göra egna.
    Sen skall vi nog ha en lite present till varje gäst.

• GBG Brud 08

Nej men från den kroatiska delen. Hans mammas släkt från "nära" Karlovac.

Herregud massa frågor...hi hi..

Har inte satt ett datum, då vi inte hittar kyrka. Vill gifta mig i svenska kyrkan med katolsk präst. Så nu försöker vi hitta en kyrka att låna eftersom vigseln skall hållas enligt katolsk ordning. Komplicerat!!
    Skall ha 140 gäster beroende hur många som kommer från Kroatien och USA.
    Har inte börjat prova klänning. MEn vill gifta mig i juni/juli om vi hittar kyrka..

• GBG Brud 08

Kitice är små broscher som gästerna får. Typ en lite blomma med ett fint band. Får lägga in bilder på min sida senare..Har inte kommit så långt ännu.

• GBG Brud 08

Hej!

Har lagt in en bild på några kitice i mitt bildgalleri.

Jo först tänkte jag beställa från Kroatien, men sen tyckte min tärna att vi skulle göra egna. Så jag får se.

Jag är 27 och min m2b är 30. Hur gamla är ni då?

TRor vi kommer ha bröllopet här hemma. Känns lättare för mig och mina vänner. Annars hade vi nog kunnat ha det på Brac. Håller på att köpa en lägenhet där.

Var är ni ifrån??

• GBG Brud 08

I vilken del skall du Melis ha ditt bröllop då?

• GBG Brud 08

Loggar också ut....Skall kolla Prison Break:)

• GBG Brud 08

Helloj!!!

Har äntligen hittat en kyrka som lånar ut sin kyrka till oss för att ha en katolsk vigsel. Det känns kanon bra. Jag får min svenska kyrka och min m2b får sin katolska präst.
    Har bokat den 5 juli 2008....Nu måste jag sätta igång att ringa fotografer, filmare, kolla klänning, göra inbjudningskort mm KUL!!!
    Någon som har bra tips på bröllopssaker från kroatien? Någon som köpt sin klänning där nere som "fraktat" hem den?
    POMOC!!

• GBG Brud 08
    Nymåne skrev 2007-10-31 20:00:55 följande:
    Hej på er!Ska gifta mig med en kroat, o vi letar "kitice" eller vad de nu heter.... Nån som vet var vi kan få tag i såna?
    Jag funderar på att göra egna. Har även tagit hem några prover, se mitt bildgalleri. Kolla in www.whitewedding.hr/ för lite inspiration. Kanske kan ringa och beställa ifrån dem.
  • GBG Brud 08

Någon som har tips på bra svenska och kroatiska låtar.
    Tänkte ha Nada i Luka Nizetic- Prava Ljubav. Passar den?
    Och sen någon svensk låt.

Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??