Inlägg från: soon 2 b mrs T |Visa alla inlägg
  • soon 2 b mrs T

några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??

hej igen

jag har kollat med min blivande vd vi gav för grejjerna i kroatien förra sommaren - men han var dock lite osäker han med då det var mina föräldrar som betalade med ca priser har jag iaf..

Servetterna kostade allt som allt 350 svenska kronor =) för 150st.

och blommorna kostade ca 300 kuna för 120 små och 30 stora.

• soon 2 b mrs T

servetterna som vi har är 33*33 eller om det är 35*35 så det är dom stora vilket gör det billigare än vad det är här. romannce.se så kostar mellan servetterna ca 2 kr stycket.. men är 16,5*16,5.

och dom där blommorna som är beställda - det går att få dom både billigare och dyrare beroende på vad man har för blommor och hur man designar dom så att säga. och givetvis vem man går till för det är olika priser i varenda blomsteraffär. Våra är mellanklass (dom som är många) och dom större, med lite mer blommor och blad. Och priset som vi fått är absolut ett bra pris med tanke på vad vissa andra i stan tog.

Men romance.se är ett väldigt bra alternativ här hemma. speciellt om man bara vill ha små servetter till exempelvis tårtan.

• soon 2 b mrs T

oj oj här missar man hur mkt som hellst på bara en kväll =)

kul att höra att det är fler än jag som är inne på tatuering linjen. Jag har en bokad tid om 16 dagar där jag ska tatuera in en morgongåva till min älskade..

men allt går som planerat för er tjejjer??

gbg brud 08 - vad roligt att ni hittat kyrka! vilken blev det??

• soon 2 b mrs T

jag ska tatuera in hans initialer. Så spännande - jag har inten smärttröskel alls. Och den här gången vet jag hur det känns då jag redan har en tatuering..

Smart det där att dom osar till er båda. Vi valde för enkelhetens skull att alla ringde till en av hans systrar.

Hur blir det då? kommer ni ha festprogram tjejjer?
    vi kommer nog ha det - ska bestämma mig efter mötet med prästen som vi ska ha på torsdag.

Hm börjar undra om vi har glömt något viktigt inför bröloppet =)

• soon 2 b mrs T

Jag hade inte klarat av det heller - eller jag hade inte velat det, att kallprata med folk jag aldrig träffat.
    Därav valde vi hans syster som gärna ville det =)

• soon 2 b mrs T

melis :

japp - klänningen är inköpt. =)
    det mesta är ju fixat, vi får veta exakt hur många vi blir på fredag då vissa inte har svarat än, men vi kommer bli mellan 90 och 100.

Nu är det mest bara lite sista minuten grejjer som ska fixas.

Och givetvis underkläder som skall inhandlas. Det är ju en till del som är väldigt rolig. Men jag måste säga att allt angående bröllop är roligt =)

• soon 2 b mrs T

man missar en hel del här om man inte är med på nån timme =) undebart att se.

det är oxå kul att se att alla är i full gång.
    inte många andra trådar det är så.

Men för att svara på frågan jag fick för en fem sidor sedan =)
    klänningen är en lilly klänning. lilly.eu sök sedan på modell 08-3005.

• soon 2 b mrs T

tack tack =)

jag hade tur när jag köpte min underbara klänning då dom rear ut 2007 års modeller på hösten. Så istället för 11000 fick jag ge 5000.

Den är köpt i en butik i kungsbacka - helt underbar personal. Så det slutade med att jag köpte hela outfiten på samma ställe trots att det är liten bit att åka från mej.

• soon 2 b mrs T

det där med klänning är inte lätt - jag tvekade och letade i flera månder. har testat vet inte hur många. men när man hittar den rätta så finns där ingen annan.
    Jag var oerhört petig med hur jag ville att klänningen skulle se ut, men det är viktigt att prova för att se så man hittar rätt.

• soon 2 b mrs T

krångligt det där med namn och vad ska barnen heta och traditioner. Man tar ju hårdare på det där med efternamn där nere än här med.

Jag ska ta hans namn som mellannamn då jag helt enkelt inte kan slita mig från mitt egna efternamn.

barnen i sin tur kommer få mitt namn som mellannamn och hans namn som efternamn.

hur går det annars tjejer?

Ska alla ni gifta er till sommaren?

• soon 2 b mrs T

det har tystnat till lite i den här tråden tjejjer.

själv har jag haft fullt upp med jobb ( handel - det händer en del innan jul =)

Gitfer mig på fredag - är nervös. Har varit helt lugn fram tills idag, men nu när jag inte har ett jobb att koncentrera mig på så är det illa. Och en massa kvar att göra. Hur ska man hinna med allt?

kram på er

• soon 2 b mrs T
    20080719 skrev 2007-12-19 11:36:12 följande:
    Soon to be ms T!Vi känner ju varann, eller vet vilka vi är haha! Jag gick i samma klass som Olga, vi brukade ju leka ibland i Kortedala när vi va väldigt så, Vesna heter jag. Vad roligt att världen är så liten och stort stort GRATTIS!
    Hejs Vesna! vad roligt! världen är verkligen liten! det här var verkligen jätte roligt. ska ni gifta er här hemma? är ju så nyfiken nu. =)
  • soon 2 b mrs T

kan inte sova. hur ska det gå imorgon då? kommer inte ens komma upp för att kunna göra iordning lokalen..

men jag måste väl försöka.

det kommer komma berättelse sen om bröllopet - men det får lov att bli först i januari.. =)

hur går det för er andra? tagit lite brejk nu när det är jul? (det gör ni rätt i isådanafall =)

• soon 2 b mrs T

heej alla här inne

nu är jag fru =)

dagen var alldeles underbar och magisk! kunde inte gått bättre än vad det blev! alldeles perfekt! Alla var glada och tårarna sprutade =)

nervositeten kom och gick under fyra gånger under kvällen.
    precis innan jag skulle men min far gå in i kyrkan och detta höll i sig till efter löftena. Tårarna dom kom när vår solist, min bror gick upp och sjöng för oss, så underbart vackert!

Festen gick mycket bättre än förväntat och bandet var underbara!

nu ska det packas och vidare ska vi trots förkylningen som dök upp sekunderna efter att man kommit fram till hotellet.

och för er som är nyfikna så kommer bilder komma men först efter smekmånaden =)

god jul och gott nytt år önskar jag er!

Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??