• Emmilie

några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??

bättre att kasta pengar och godis än ris...men bruden kastar ris över sna axlar inna hon går in till hans föräldrar när dom har hämtat henne...jag vill att dom ska kasta rosenblad över oss efetr vigselakten

• Emmilie

vi förlovade oss enligt albansk tradition...
    underkläder är nästan en lika stor sak som klänningen tycker jag..

• Emmilie

hur fungerar det med ringar hos er..har både killen och tjejn två ringar? är det bara tjejen som har förlovningsring?

era ringar är jättefina vi har nästan likadana förlovningsringar fast de är i vitguld

• Emmilie

en albansk förlovning..ja du...
    först berättade vi för våra föräldrar att vi skulle förlova oss och när..sen den dagen kom hans pappa och bror mfl hem till min föräldrar ganska tidigt på morgonen och lämnade kläder, skor, väskor,smycken, smink, godis och blommor till mig. sen frågade de min pappa om lov att få hans dotter och sen tog de i hand och sen tog de med sig kläder osv till honom. sen har de lite fest hemma typ hela dagen med släkt och vänner..sen kom jag med mina föräldrar och bröder ochvi hade fest med släkt och vänner typ hela natten...det var bara min närmsta familj so var där från min sida så vi hade enliten svensk förlovningsfest dagen efter.

• Emmilie

så har inte vi gjort med ringarna...vi har varsinna släta nu hans är bredare...sen ska jag få en finare diamantring som vigselring och han ska sätta i en diamant i sin...han vill bara ha en och vi ville att det ska synas på oss båda att vi är förlovade..

vill oxå veta mer om din bröllopsgåva

• Emmilie

jag har gjort en tatuering bara för hans ögon som du säger...han fick det i födelsedagspresent

• Emmilie

dankar...du har helt rätt...jag vet att det man förhoppningsvis bara gifter sig en gång...ett äktenskap är ingen lek direkt och det ska vi snart få smaka på allihop =)

herregud nu får jag panik över klänningen

• Emmilie

jag har skriv hans namn i ett hjärta!!!! den sitter typ vid troskanten åt höger...jättefint!!!!

• Emmilie

morgongåva är supersvårt att komma på....kan man inte ge en resa eller nåt???

• Emmilie

nej nej dankar jag tog inte illa upp....blir så fel ibland när man skriver...man vet ju inte hur den andra menar att uttrycka sig...men jag tog verkligen inte illa upp...

Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??