-
Gå in på Konfeti och klicka vidare på bilderna :)Nymåne skrev 2007-10-31 20:40:54 följande:GBG Brud 08...Säkert en bra sida, men jag fatta inte mycket =) Får vänta o se till m2b är hemma för att översätta!
-
Förresten Kitice kostar inte mer än ca 10kr/st
-
MissLovely skrev 2007-10-31 20:43:22 följande:GBG Brud 08 skrev 2007-10-31 20:40:01 följande:Ja till första dansen eller kanske till kyrkan. Men det vet jag inte om det passar. Lättare att ha svenska låtar i kyrkan.
Till första dansen eller vad?? -
Upit= betyder kanske förfrågan. Är lite osäker.
Tyvärr finns inga priser.
-
Appropå dans och pengar...
Så på det kroatiska bröllop jag varit på så har man gett pengar (till en person som står med en korg brevid dansgolvet) innan man dansar med bruden resp. brudgummen. Så kommer vi nog ha det. -
Hej!
Behöver present hjälp till vår 10års dag den 21/12 eller till hans 30 års present i början av december. Är det någon som vet var jag kan köpa cufflinks (Manschettknappar)med en kroatisk grb på??? Har googlat som en galning.
Om jag inte hinner få tag på sådana, kanske jag ger det i morgongåva. Annars kommer vi ha SPA dag på vår 10 års dag.
Eller har ni några andra tips? -
Tajci
- Tror du man kan gå till någon guldsmed då eller?
Har ingen aning om vart jag skall vända mig för att få tag på manschettknappar, eller skall jag kolla med någon i kroatien. -
Hej!
Skall nog kolla med en guldsmed, men det blir svårt att förklara hur Grb:en skall se ut osv. Men jag får väl försöka kolla med någon som skall ner istället. -
En fråga om efternamn....
Vet inte om jag skall behålla mitt svenska efternamn och lägga till hans kroatiska. Eller om jag skall byta helt till hans.
Känns konstigt att byta helt till hans, eftersom det är svårt för svenskar att uttala.
Alla mina svenska vänner tycker jag skall behålla mitt svenska efternamn och lägga till hans och alla mina kroatiska vänner tycker jag skall byta till det kroatiska.
Är lite förvirrad. Några tips? -
Ha ha ha.....ja jag vet att det låter dumt. Men tänker även på när man söker jobb och såvidare. Det är faktiskt svårare om man har utländskt efternamn. Men den största anledning är att det känns som man förlorar ens identitet. Har ju alltid haft mitt efternamn och nu skall man byta till något konstigt som alla uttalar helt fel. (jag kan uttala det). Och jag har ett efternamn idag som redan är lite ovanligt och vill inte bli av med det. (Har inget svensson efternamn).
Men jag tänker fortfarande på hur jag skall göra:)
Tack för din kommentar! -
Hej!
Tack för alla kommentarer. Jag får tänka lite till innan jag bestämmer mig med vilket efternamn det blir. Han vill ju absolut inte byta till mitt och det accepterar jag.
Vi gifter oss också till sommaren. -
Hej Tjejer!!
Vad tycker ni om min "Kitice" (brosch) med röd rosett i mitt bildgalleri? Funderar på att beställa från en dam i Zagreb som gjort den. -
Hej!
Vad tycker ni om mina inbjudningskort jag har i mitt bildgalleri? Gjorde ett exemplar igår som jag blev rätt nöjd med.
Förresten här är en annan länk med fina kitice och andra fina saker;
vjencanja.ada.hr/ADAkolekcije.asp
-
Vad kul att ni tyckte att inbjudningskorten var fina:)
Skall bara justera lite smådetaljer sen skall mina vänner och jag börja producera när allt är inhandlat.
20080719- Kul att du varit på bröllop på Kvibergs Kantin. De verkar jätte duktiga så jag känner mig rätt lugn. Skall bli kul att bestämma menyn framåt våren:)