Inlägg från: MissLovely |Visa alla inlägg
  • MissLovely

några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??

Var bor ni?

Jag vet att det fanns i en affär här i jkpg men dom var väldigt dyra. Ca 60-80 kr styck.

Annars kan du köpa i Kroatien eller göra själv. Eller om ni gör en själv och lämnar in resten till en sömmerska.

• MissLovely
    dankar skrev 2007-10-31 20:01:05 följande:
    Inte min, vi skall betala själva
    Vi vill meeed, men dom låter oss inte. Och då vill man inte slösa så mycket pengar.

Hur ska era inbjudningskort se ut Dankar?
  • MissLovely

Eftersom vi inte vill ha någon förfest hemma hos mej (jag och min blivande tycker att det räcker med en) utan vill att båda våra föräldrar ska stå för festen. Men hans föräldrar vill betala festen själva, så mina föräldrar kommer fe oss pengar till resa istället eller till lägenheten.

Är det sant att vi har en tradition då kum och kuma ger varsin ring till bruden?

Min kompis sa det till mej, att hon fick det när hon gifte sig.

• MissLovely
    Melis skrev 2007-10-31 20:08:23 följande:
    så ni ska inte heller betala nåt???
    Menar du oss??
  • MissLovely
    Mee2 skrev 2007-10-31 19:55:21 följande:
    go kväll på er tjejerGud jag har fasnat, jag vet inte vad jag ska ha bakom oss (me and my M2b, under middagen, allså vad jag ska ha för dekoration. Jag har alltid velat ha blombåge. Men eftersom att vi gifter oss när det är vinter och kallt, så känns det inte så rätt.Men sen kom jag på för några dagar sedan, att man kan ha en sån där "ljusdraperi"(finns bild). Men jag har aldrig sett det innan, på något bröllop. Har ni nån idé, på vad man kan ha? =D
    Ja du, det blir väldigt svårt. Kan ni inte göra nått själva? Var på ett bröllop då hade dom ett hjärta och ljus i det hjärtat. Var väldigt fint!!
  • MissLovely

Okey. Vill verkligen inte att dom ska köpa nått!!

Ska ni stå för deras kläder(kuma o kum) eller hur gör ni?

• MissLovely
    Nymåne skrev 2007-10-31 20:09:29 följande:
    VA...?Är det kitice som kostar 60-80kr st? Det kanske inte heter så, det som jag menar...Ni vet, såna som man sätter fast i kläderna, för att visa vems sida man kommer från...
    Ja vi pratar om samma sak. Så det är billigare att köpa i Kroatien. Nån kanske kan skicka till er??
  • MissLovely

Gör det istället!! Men kolla annars med någon sömmerska med!!

Jag ska nog med betala min kumas klänning. Sen ska jag och hon göra håret tillsammans och sminka oss.

• MissLovely

Jag är nog lite kontrollfreak Så jag vill nog att min kuma ska ha samma färg som färgtemat. Det får liksom inte vara blått om vi har rosa hahaha..

• MissLovely

GBG Brud 08 skrev 2007-10-31 20:40:01 följande:

Någon som har tips på bra svenska och kroatiska låtar.Tänkte ha Nada i Luka Nizetic- Prava Ljubav. Passar den?Och sen någon svensk låt.
    Till första dansen eller vad??
Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??