Inlägg från: MissLovely |Visa alla inlägg
  • MissLovely

några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??

Melis sover du inte?

Kommer din m2b imon eller, därför sover du inte för att du längtar?

• MissLovely

Jasså melis. Vad ska ni se? Vill själv gå på trollerikvällen, han kända svenska trollkarl som uppräder i las vegas kommer i februari. (kommer ej på nu vad han heter)

• MissLovely

Bra att du håller igång här melis och är nyfiken åt oss båda

Välkommen Didaa. Berätta lite om dig, hur gamla är ni varifrån i Balkan är ni o.s.v

Va det kul på teatern Melis?

• MissLovely
    Didaa skrev 2007-11-19 10:08:44 följande:
    Hej MissLovely vi är inte så många här så det är bara bra om några kan dela med sig hehe..Jag är 23 snart 24 och min älskling är 26 snart 27. Jag är från Brcko.. själv?Melis jag läser till Historielärare...
    Hehe presic vi delar med oss om det mesta i den tråden Inte många balkanbrudar här inte. hehe Men bra att vi är ca 10 stycken. Jag är 20 och min älskling är 22 men gifter oss först om 2 år så vi blir lite äldre då hehe.

Vilket datum gifter ni er då? Vad ska ni ha för mat och dukning (vi funderar med på vinrött)

Melis: Oj hehe då fattade jag lite fel.
  • MissLovely

Tack Didaa, Önskar er ännu mer lycka till

Vi har inte bestämt datum än, vi är inte förlovade än (väntar på min älskling överraskning hehe) men vi har börjat fundera och planera lite smått. Vi kommer gifta oss här i Sverige eftersom nästan hela släkten bor här och en del utomlands (men dom kommer hit)

Vi kommer med ha buffe som vi (med hjälp av mammor, mostrar, fastrar hehe) gör själva.

När gästerna anländer välkommnar våra föräldrar dom och dom får välkommsdrinkar och tilltugg kommer finnas på borden (både vårt och svenskt tilltugg) sen när gästerna har kommit ska vi (efter att ha fotograferats) komma till lokalen. Då ska vi vigas framför alla gäster (borgligt). Sen börjar festen smått.

Buffen ska vi ha i ett annat rum så gästerna får gå och ta mat under hela kvällen. Drickan finns på borden.

Oj vad mycket jag babblar på hehe.

Men en sak som stör mig lite är alla flaskor som vi ska ha på borden. Tycker att det förstör dukningen och dekorationen lite. Eller?

Berätta du lite hehe.

• MissLovely
    Tajci78 skrev 2007-11-19 15:23:11 följande:
    Vi åker till paris på onsdag på en minismekmånad :)
    Va roligt Tajci, hur länge ska ni vara där?

Hoppas ni får det underbart. Du får berätta allt sen och visa bilder.
  • MissLovely

Didaa: Det beror väl på vilken tid ni gifter er? Vi kommer gifta oss ganska sen (ca 17.00). Men bästa anlernativer är innan ni åker till restaurangen, om ni inte ska göra nått speciellt innan.

Det är bäst med bar, men som det ser ut idag så kommer vi ha över 150 gäster så det bli tyvärr lite för rörigt. Och har av egen erfarenhet av att man dricker mycket på sommaren då det är varmt (vi vill gifta oss på sommaren), så det kanske blir för mycket spring. Men det får väl bli en sak som jag stör mig på hehe.

Vad ska ni ha för olika sorters mat. Kul med inspiration.

• MissLovely

Jo men det låter helt perfekt tajci. Mysigt med en miniresa

Paris verkar vara sååå romantiskt. Så ni kommer säkert ha så kul.

• MissLovely

Didaa: Jo men det är jag helt säker på att det kommer vara Jag vill inte ha så många gäster medn det blir svårt känner att dom väl och vore konstigt att inte bjuda dom. Men men hehe.

Kommer ni ha några balkan traditioner?

Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där??